Big Cheese Studio planuje premierę gry "Cooking Simulator" na goglach VR Oculus Quest 2 w pierwszej połowie drugiego kwartału - poinformowali przedstawiciele spółki. Studio pracuje nadal na kolejnymi grami, w tym drugą częścią "CS", która ma zadebiutować w drugiej połowie roku - pierwsze materiały promocyjne mają trafić do graczy w wakacje.


"W drugim kwartale mamy (premierę gry 'Cooking Simulator' w wersji na - PAP) Questa. Mamy zarezerwowaną datę z Oculusem, ale zostanie ona potwierdzona w momencie, gdy potwierdzimy ją testami gry. Prowadzimy je od dwóch miesięcy, idzie to bardzo dobrze, na ten moment nie mamy istotnych problemów. Skupiamy się na testach wydajnościowych. Liczę, że w ciągu tygodnia, dwóch powinniśmy zamknąć wszystkie tematy i ustalić datę (premiery - PAP), którą będziemy mogli podać do wiadomości publicznej i ustalić wokół niej plany marketingowe" - powiedział podczas konferencji prezes Łukasz Dębski.
Debiut gry jest planowany w pierwszej połowie drugiego kwartału.
"Mówimy najpóźniej o maju" - powiedział prezes.
Obecnie spółka wspólnie z właścicielem platformy Oculus planuje kampanię promocyjną, analizuje m.in. uruchomienie przedsprzedaży. Gra jest przygotowywana wspólnie z zespołem GameBoom, z którym Big Cheese współpracował również przy pierwszej wersji gry w wirtualnej rzeczywistości (VR) na platformę PC. Wówczas podział przychodów pomiędzy partnerami wynosił 50/50, przy wersji na Oculus ma "nie być gorszy". Sam Oculus pobiera 30 proc. prowizji od sprzedaży gry.
Oculus Quest 2 to obecnie najlepiej sprzedające się gogle wirtualnej rzeczywistości (VR) na świecie, odpowiadające m.in. za połowę całego rynku. W 2021 roku sprzedano 10 mln urządzeń, a prognozy na ten rok mówią o 20 mln.
"Dodatkowo w sklepie Oculus jest obecnie mało gier" - dodał dyrektor finansowy Jakub Rafał.
Big Cheese pracuje też nad wersją "Cooking Simulator" na gogle wirtualnej rzeczywistości PlayStation VR. Big Cheese rozmawia ponadto z producentem PlayStation, Sony, na temat pojawienia się gry, jako jednej z pierwszych, na drugiej wersji platformy, PS VR 2. Data premiery nowego urządzenia Sony nie została jeszcze podana, ale eksperci spodziewają się, że nastąpi to w tym roku.
Przedstawiciele spółki podali, że w ubiegłym roku wersja VR na platformie Steam wypracowała nieco mniej niż 10 proc. łącznego zysku spółki, który wyniósł 12,4 mln zł.
Big Cheese kontynuuje prace nad drugą częścią "Cooking Simulator", która ma trafić na PC i konsole. Najwięcej pracy pochłania obecnie zapowiedziany tryb dla wielu graczy (multiplayer). Premiera gry planowana jest na drugą połowę roku, ale - jak podał Jakub Rafał - priorytetem dla spółki będzie jakość gry i to ona będzie warunkować datę debiutu. Budżet ma wynieść ok. 2,5 mln zł.
"Pierwsze rzuty zewnętrzne, takie w których świat będzie mógł zobaczyć jak gra wygląda, będziemy prezentować w okresie wakacyjnym" - powiedział prezes Dębski.
Szef studia podał, że również inne gry tworzone przez studio, w tym "Pizza Empire", zaczną być promowane w wakacje.
W przypadku pierwszej części "Cooking Simulator", która debiutowała w czerwcu 2019 roku, wysiłki spółki w tym roku będą skupione na publikacji dodatków do wersji na konsole. Firma nadal zakłada, że przychody z "jedynki" będą w tym roku wyższe niż w poprzednim.
"Jesteśmy w tej chwili po optymalizacji 'Cakes&Cookies' na PlayStation i Xboxa oraz 'Pizza' na PS'" - powiedział szef studia.
"Otwarty jest temat pojawienia się 'Cooking Simulator' w GamePass (usługa abonamentowa konsoli Xbox - PAP). To też jest jakaś decyzja strategiczna, która może wpłynąć pozytywnie na wyniki w tym roku" - dodał.
Prezes Dębski podał, że spółka jest po kilku spotkaniach w sprawie wydania gier zewnętrznych firm. Jednym z warunków planowanego programu motywacyjnego spółki jest wydanie w ten sposób co najmniej dwóch tytułów do końca 2023 roku.
"Mogę powiedzieć, że mamy przynajmniej jeden projekt, który jest na końcowym etapie jeżeli chodzi o dogadanie umowy" - powiedział.
W przyszłym tygodniu zarząd spółki planuje wydać rekomendację w sprawie podziału zysku za ubiegły roku.
Polityka dywidendowa zakłada przeznaczacie na dywidendę do 90 proc. zysku netto wskazanego w jednostkowym sprawozdaniu finansowym (w ubiegłym roku było to 12,4 mln zł), w zależności od potrzeb inwestycyjnych. Po wypłacie na kontach ma pozostawać ponadto minimum 2 mln zł. (PAP Biznes)
kuc/ osz/