50% zniżki na produkty z kończącym się terminem przydatności zaoferuje swoim klientom Biedronka.


Klienci Biedronki będą mogli kupić żywność z upływającym terminem ważności o 50% taniej od 27 stycznia br. Program pilotażowy wchodzi do 136 sklepów. Dyskonty na terenie województwa lubelskiego, lubuskiego, mazowieckiego, podkarpackiego, świętokrzyskiego oraz wielkopolskiego na specjalnych półkach wystawią:
- mięso świeże,
- ryby świeże,
- sushi,
- wybrane produkty z chłodni.
Przecenione produkty oznaczone są specjalną etykietką z napisem „Szanujemy żywność”. Akcja prowadzona przez Biedronkę ma na celu walkę z marnotrawieniem jedzenia. Na naklejce klienci znajdą informację o tym, że rabaty oraz promocje nie łączą się ze sobą.


Z badania przeprowadzonego dla Grupy KRUK wynika, że rocznie czteroosobowa rodzina wyrzuca jedzenie o wartości 2,5 tys. zł. Pod koniec 2019 roku 50% obniżkę produktów żywnościowych z kończącym się terminem ważności wprowadził Auchan oraz Lidl. Inny spożywczy gigant sprzedaje przeterminowaną żywność – Carrefour prowadzi testy we francuskich marketach.
DF