Auchan wprowadza 50 proc. zniżki na produkty z krótkim terminem ważności. Sklep dołącza do konkurentów i wprowadza ideę zero waste.


Auchan w ramach kampanii „Nie marnujemy, ratujemy” wprowadził 50-proc. obniżkę na produkty z krótkim terminem ważności. Wśród towarów znajdują się m.in. nabiał i mięso. Żywność umieszczona została na w specjalnych chłodniach w pobliżu kas. Sieć jest kolejną firmą wdrażającą ideę zero waste lub less waste.
Auchan jest drugim sklepem, który wprowadził zniżki na produkty ze zbliżającą się datą przydatności. W październiku Lild rozszerzył kampanię „Kupuję, nie marnuję” na całą Polskę. W ramach akcji we wszystkich sklepach w Polsce klienci znajdą półki z przeceną o 50% na produkty z krótkim terminem ważności.
Polacy rocznie wyrzucają jedzenie za 2,5 tys. zł., wynika z badań przeprowadzonych dla Grupy KRUK. Walkę z marnotrawstwem żywności prowadzą również inne sklepy. We Francji Carrefour testuje sprzedaż przeterminowanej żywności, w Polsce natomiast można przyjść do sklepu z własnymi opakowaniami.
DF