Bank Ochrony Środowiska rozpoczął współpracę z firmą Ursus Bus. Umowa dotyczy sfinansowania w formie leasingu autobusów elektrycznych.
- BOŚ Ekosystem, spółka zależna Banku Ochrony Środowiska podpisała z renomowaną marką Ursus umowę leasingu dwóch nowatorskich autobusów: elektrycznego i elektrycznego z ogniwem wodorowym - informuje BOŚ w komunikacie.
Pierwszy z nich to elektryczny, bezemisyjny autobus Ursus City Smile CS 12 E, który jeździ aktualnie w Nowym Sączu – na jednym ładowaniu przejedzie 150 km. Natomiast drugi, to napędzany wodorem miejski autobus elektryczny Ursus City Smile CS12 EH, który na jednym zbiorniku wodoru będzie mógł przejechać aż 400 km. Jest on pierwszym prototypem autobusu wodorowego w Polsce. Z jego rury wydechowej, zamiast toksycznych spalin, wydobywa się jedynie czysta para wodna.
- To, co wyróżnia Bank Ochrony Środowiska, to misja wspierania przedsięwzięć związanych z szeroko pojętą ochroną środowiska - powiedział wiceprezes BOŚ Paweł Pitera. - Efektywnie wspieramy zrównoważony rozwój polskiej gospodarki i właśnie dlatego ekoprzedsięwzięcia, które realizuje Ursus wpisują się w misję Banku Ochrony Środowiska - dodał.
- Uważamy, że mamy obecnie unikalną możliwość rozwoju produkcji pojazdów, ponieważ dotychczasowe technologie oparte o silniki spalinowe osiągnęły maksimum możliwości ograniczenia szkodliwego wpływu na otoczenie. Bank Ochrony Środowiska jest naszym naturalnym partnerem i jesteśmy przekonani, że długofalowa współpraca już wkrótce zaowocuje kolejnymi realizacjami – zaznaczył Wojciech Zachorowski, wiceprezes zarządu Ursus Bus. Ursus posiada 60% udziałów w spółce Ursus Bus.
Ursus, znany głównie z produkcji ciągników, kilka lat temu postanowił wejść także na zdominowany przez Solarisa rynek pojazdów komunikacji miejskiej. Jego autobusy początkowo jeździły tylko po ulicach Lublina. Niedawno autobusowa gałąź nabrała jednak tempa. We wrześniu spółka informowała o wygranych przetargach w Toruniu i Warszawie.
Ursus szykuje także kolejny projekt eko. 16 września zaprezentowany został lekki użytkowy pojazd elektryczny, przeznaczony m.in. dla firm komunalnych. Może on także trafić do Poczty Polskiej, z którą producent rozpoczyna dialog techniczny. Posiada on ładowność 600 kg i zasięg 140 km, który docelowo będzie wydłużony do 200 km. Koszt użytkowania to ok. 8 zł dziennie.
AT


























































