REKLAMA
TYDZIEŃ Z KRYPTO

BOŚ sfinansuje elektryki Ursusa

2016-10-03 13:35
publikacja
2016-10-03 13:35

Bank Ochrony Środowiska rozpoczął współpracę z firmą Ursus Bus. Umowa dotyczy sfinansowania w formie leasingu autobusów elektrycznych.

fot. Lukas 3z / / Wikimedia Commons

- BOŚ Ekosystem, spółka zależna Banku Ochrony Środowiska podpisała z renomowaną marką Ursus umowę leasingu dwóch nowatorskich autobusów: elektrycznego i elektrycznego z ogniwem wodorowym - informuje BOŚ w komunikacie. 

Pierwszy z nich to elektryczny, bezemisyjny autobus Ursus City Smile CS 12 E, który jeździ aktualnie w Nowym Sączu – na jednym ładowaniu przejedzie 150 km. Natomiast drugi, to napędzany wodorem miejski autobus elektryczny Ursus City Smile CS12 EH, który na jednym zbiorniku wodoru będzie mógł przejechać aż 400 km. Jest on pierwszym prototypem autobusu wodorowego w Polsce. Z jego rury wydechowej, zamiast toksycznych spalin, wydobywa się jedynie czysta para wodna.

- To, co wyróżnia Bank Ochrony Środowiska, to misja wspierania przedsięwzięć związanych z szeroko pojętą ochroną środowiska - powiedział wiceprezes BOŚ Paweł Pitera. - Efektywnie wspieramy zrównoważony rozwój polskiej gospodarki i właśnie dlatego ekoprzedsięwzięcia, które realizuje Ursus wpisują się w misję Banku Ochrony Środowiska - dodał.

- Uważamy, że mamy obecnie unikalną możliwość rozwoju produkcji pojazdów, ponieważ dotychczasowe technologie oparte o silniki spalinowe osiągnęły maksimum możliwości ograniczenia szkodliwego wpływu na otoczenie. Bank Ochrony Środowiska jest naszym naturalnym partnerem i jesteśmy przekonani, że długofalowa współpraca już wkrótce zaowocuje kolejnymi realizacjami – zaznaczył Wojciech Zachorowski, wiceprezes zarządu Ursus Bus. Ursus posiada 60% udziałów w spółce Ursus Bus.

Ursus, znany głównie z produkcji ciągników, kilka lat temu postanowił wejść także na zdominowany przez Solarisa rynek pojazdów komunikacji miejskiej. Jego autobusy początkowo jeździły tylko po ulicach Lublina. Niedawno autobusowa gałąź nabrała jednak tempa. We wrześniu spółka informowała o wygranych przetargach w Toruniu i Warszawie.

Ursus szykuje także kolejny projekt eko. 16 września zaprezentowany został lekki użytkowy pojazd elektryczny, przeznaczony m.in. dla firm komunalnych. Może on także trafić do Poczty Polskiej, z którą producent rozpoczyna dialog techniczny. Posiada on ładowność 600 kg i zasięg 140 km, który docelowo będzie wydłużony do 200 km. Koszt użytkowania to ok. 8 zł dziennie.

AT

Źródło:
Tematy
Załóż konto osobiste w apce Moje ING i zyskaj 500 zł w promocji „Mobilni zyskują”
Załóż konto osobiste w apce Moje ING i zyskaj 500 zł w promocji „Mobilni zyskują”

Komentarze (20)

dodaj komentarz
~RaV
Nie wiem czy wiecie ale przy spalaniu wodoru w obecności azotu, który jest obecny w powietrzu powstają również tlenki azotu tak zwane NOx, które nie są parą wodną :)
A pojazdy elektryczne w Polsce mają rurę wydechową zlokalizowaną w elektrowni więc nie są to pojazdy "zero emisyjne". Mdlenie oczy ;-)
~Passenger
ok. Tylko emisja jest o wiele niższa i z elektrowni położonej na uboczu, a nie z rury wydechowej w centrum miasta. Druga rzecz coraz więcej energii elektrycznej pozyskiwana jest z odnawialnych (czystych) źródeł energii, wiec kierunek jest jak najbardziej słuszny. Są już europejskie miasta, które mają plan CAŁKOWITEGO zamknięcia centrów ok. Tylko emisja jest o wiele niższa i z elektrowni położonej na uboczu, a nie z rury wydechowej w centrum miasta. Druga rzecz coraz więcej energii elektrycznej pozyskiwana jest z odnawialnych (czystych) źródeł energii, wiec kierunek jest jak najbardziej słuszny. Są już europejskie miasta, które mają plan CAŁKOWITEGO zamknięcia centrów dla pojazdów spalinowych...
~StanRS
Znowu kupią jakieś ukraińskie badziewie, tak jak te trolejbusy w Lublinie. I znaczek przykleją Ursusa, a gawiedź będzie się cieszyła, że u nas produkują elektryczne autobusy. A upadlińska fabryka w Łucku dostanie kasę na przetrwanie, bo nie ma zbytu, a od wojny nawet ruskie nie chcą brać tego ukraińskiego szajsu.
~czarny222
Nadwozia produkuje Kutno, właściciel Autosan.
~he odpowiada ~czarny222
Produkuje, czy kupuje od LuAZ?
~antykomuch
czy to w ramach programu naprawczego? http://www.bankier.pl/wiadomosc/KNF-chce-by-BOS-Bank-uzupelnil-i-zweryfikowal-swoj-program-postepowania-naprawczego-3591588.html
~Wiktoria
Karol przeklina na forum. Jest wulgarny. Nie podoba mi się to. PS. Dzisiaj chodzę na biało.:)
~konduktor
Ale ten na zdjęciu to chyba SAN H-10?
~oooo
A Włodarzewska już wykupiła obligacje? A co z farmami wiatrowymi, na które BOS pożyczył ogromne pieniądze?

Powiązane: Ochrona środowiska

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki