Analitycy BM BGŻ BNP Paribas, w raporcie z 19 kwietnia, obniżyli rekomendację CCC do "neutralnie" z "kupuj", a cenę docelową do 176,63 zł ze 189,81 zł. W przypadku LPP nadal zalecają "sprzedaj", z kolei cenę docelową zmienili na 5.028,22 zł z 6.124,27 zł.
Raport został przygotowany przy kursie CCC na poziomie 169,1 zł i LPP w wysokości 6.223,9 zł.
CCC
Analitycy BM BGŻ BNP Paribas zaktualizowali prognozy spółki na kolejne lata ujmując wpływ akwizycji e-obuwia oraz nieco niższej, od wcześniej oczekiwanej, rentowności w części detalicznej CCC.
"W przypadku e-obuwia zakładamy utrzymanie w długim terminie obecnych parametrów, czyli: 35-proc. marży brutto na sprzedaży, 20-proc. udziału kosztów SG&A w przychodach oraz rentowności EBITDA powyżej 15 proc. Zgodnie z celami CCC, zakładamy również wypracowanie ponad 500 mln zł obrotu w horyzoncie 2018 r. W prognozach przyjmujemy również, iż CCC wykona opcję wykupu akcjonariuszy mniejszościowych e-obuwie w 2019 r., na co przeznaczy ok. 230 mln zł" - napisali w raporcie.
"Ze względu na niepewność, co do ostatecznej formuły podatku od sprzedaży detalicznej, nie uwzględniamy go w prognozie. Zarząd CCC szacuje jednak, iż w wersji z kilkoma progami podatkowymi, w 2016 r. obciążenie nową daniną może wynieść ok. 6,5 mln zł. Biorąc pod uwagę cały 2017 r. szacujemy, iż może to być ok. 15 mln zł" - dodali.
BM BGŻ BNP Paribas szacuje, że w tym roku CCC wypracuje 256,5 mln zł zysku netto i 343,8 mln zł zysku operacyjnego, przy przychodach na poziomie 3,2 mld zł.
LPP
Analitycy BM BGŻ BNP Paribas zdecydowali się na obniżenie prognoz spółki na kolejne lata w związku z rozczarowującymi wynikami za 2015 r. oraz brakiem wyraźniejszej poprawy, szczególnie w obszarze rentowności, w 2016 r.
"W kolejnych latach nie oczekujemy odbicia gospodarczego w Rosji i na Ukrainie. Równocześnie plany rozwoju w krajach arabskich, otworzenie franczyzy na Białorusi i w Kazachstanie oraz ekspansja w Niemczech i na Bałkanach, naszym zdaniem, nie będą w stanie nadrobić słabości rynku polskiego oraz rosyjskiego. Tempo wzrostu sprzedaży w Niemczech jest wolniejsze od oczekiwań zarządu, nowa marka, czyli Tallinder, także nie będzie naszym zdaniem, przełomem dla biznesu LPP" - skomentowali.
"Uważamy, iż spółka zbyt wolno rozwija się w segmencie e-commerce, co stawia LPP w niekorzystnej sytuacji względem konkurencji. Dodatkowo zarząd nie dostrzega możliwości znaczącej poprawy marży na rynku polskim ze względu na silną konkurencję. Wyższa marża brutto na sprzedaży w kolejnych latach jest pochodną zwiększania udziału sprzedaży poza Polską. W 2015 r. spółka w większości wyczerpała również potencjał ograniczenia kosztów sklepów własnych, co prowadzić będzie do wzrostu udziału kosztów SG&A w przychodach" - dodali.
Ich zdaniem, w tym roku LPP zanotuje 354,7 mln zł zysku netto, 449,5 mln zł zysku operacyjnego oraz 5,76 mld zł przychodów. (PAP)
jow/ ana/