Akcjonariusze koncernu Fiat-Chrysler (FCA) oraz Peugeota (PSA) potwierdzili fuzję obu firm. Nowy koncern dzięki 14 markom w swoim portfolio czwartą motoryzacyjną siłą na świecie – po Toyocie, Volkswagenie i grupie Renault-Nissan-Mitsubishi.
Fuzja ma zakończyć się w połowie stycznia. Za połączeniem i powołaniem do życia nowego koncernu Stellantis była zdecydowana większość głosujących. Dzięki temu grupa będzie czwartym największym producentem aut na świecie, po Toyocie, Volkswagenie i grupie Renault-Nissan-Mitsubishi.
Prezesem nowopowstałego koncernu będzie John Elkann, który do tej pory pełnił funkcję dyrektora wykonawczego w FCA. W zarządzie znajdzie się także Robert Peugeot oraz Carlos Tavares, który w nowym koncernie, podobnie jak dotychczas w grupie PSA, będzie pełnił funkcję dyrektora generalnego. Zarówno akcjonariusze FCA jak i PSA będą mieli po 50 proc. udziałów.
W portfolio Stellantis znajdzie się 14 producentów aut z Fiatem, Peugeotem, Oplem, Citroenem i Jeepem na czele. Oprócz nich będą to także: Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Dodge, DS, Lancia, Ram i Vauxhall. Jedyną luksusową marką należącą do Stellantis będzie Maserati.
Liderem pod względem sprzedaży w grupie Stellantis jest Jeep, który w ciągu pierwszych trzech kwartałów 2020 r. sprzedał na świecie blisko 860 tys. nowych aut. Drugi pod tym względem Peugeot mógł się pochwalić wynikiem sprzedażowym na poziomie ok. 760 tys. egzemplarzy.