REKLAMA

nc+ straciła na starcie 200 tys. abonentów

2013-08-22 12:18
publikacja
2013-08-22 12:18

Start platformy cyfrowej nc+ okazał się niezbyt udany – w ciągu pierwszego kwartału platforma straciła 200 tys. abonentów. Koszty restrukturyzacji platformy w II półroczu 2013 będą wyższe, niż te zanotowane w I półroczu.

nc+ straciła na starcie 200 tys. abonentów
Źródło: Thinkstock

Na koniec czerwca 2013 roku platforma cyfrowa nc+ miała 2,3 mln abonentów – wynika z raportu finansowego opublikowanego przez TVN. Ponieważ w momencie startu platforma dysponowała 2,5 mln abonentów, oznacza to, że w ciągu pierwszego kwartału swojej działalności ubyło ich 200 tys.

"Platforma nc+ jest cały czas w trakcie restrukturyzacji, także nie można powiedzieć, że druga część roku będzie dla niej lepsza wynikowo. Nie można w prosty sposób ekstrapolować wyników pierwszego półrocza na drugie. Wszystko wskazuje, że koszty restrukturyzacji, które poniesie nc+, w drugiej połowie roku będą wyższe niż w pierwszej" - poinformował na konferencji John Driscoll, wiceprezes TVN.

»Właściciel nc+ przeprasza klientów

"Jednak w dłuższym terminie wyniki nc+ będą lepsze. Prowadzona restrukturyzacja pozwoli uzyskać pełne synergie obu połączonych platform" - dodał Driscoll.

Zapytany, czy platforma nc+, zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami osiągnie w 2015 roku zysk EBITDA na poziomie 500 mln zł, odpowiedział: "W tej chwili nic nie wskazuje, że ta obietnica nie zostanie zrealizowana".

Nc+, strategiczna stowarzyszona spółka TVN, na koniec czerwca 2013 r. miała 2,3 mln abonentów post-paid z miesięcznym ARPU na poziomie 63,4 zł w pierwszej połowie 2013 r. W tym okresie nc+ osiągnęła przychody ze sprzedaży na poziomie 1,14 mld zł.

Platforma w I półroczu poniosła znaczne koszty jednorazowe w wysokości 66 mln zł. Po wyłączeniu tych kosztów, zysk EBITDA nc+ w pierwszej połowie 2013 r. wyniósł ok. 200 mln zł.

Komentuje Marcin Dziadkowiak, zastępca redaktora naczelnego Bankier.pl:
Bogusław Półtorak

Kosztowny start nc+


Przypomnijmy, że początek działalności platformy nc+ (powstała w wyniku fuzji dwóch telewizji satelitarnych: n i Cyfry+): był kompletną wizerunkową klapą. Spółka przygotowała nową ofertę dla abonentów ze zmienionymi cenami i zakresem programowym i jednostronnie zaczęła ją wprowadzać. Oferta okazała się jednak gorsza, zarówno cenowo, jak i programowo, co spotkało się z dużą krytyką ze strony abonentów. Protest znalazł swój mocny wyraz przede wszystkim na Facebooku, gdzie powstał profil „Anty NC+”, który skupił ponad 90 tys. użytkowników. nc+ z początku nie reagowała na protesty i nie przyznawała się do winy.

Dopiero po kilku dniach, kiedy temperatura sporu znacznie wzrosła, platforma wystosowała przeprosiny do swoich abonentów. W oświadczeniu opublikowanym wtedy zarząd nc+ napisał: "Reakcja wielu z Państwa uświadomiła nam, że nasze założenia były błędne i rozminęły się z Waszymi oczekiwaniami. Bardzo przepraszamy". Zapowiedziano także "szereg radykalnych zmian" w ofercie, które "wchodzą w życie ze skutkiem natychmiastowym".

Spółka poniosła nie tylko straty wizerunkowe, ale i finansowe. Oburzonym klientom rację przyznał Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który nałożył na właściciela nc+ - spółkę ITI Neovision – karę w wysokości 11 mln zł. UOKiK uznał, że treść zawartych z abonentami umów nie stanowiła podstawy do dokonania takiej zmiany, a informując konsumentów o tym spółka naruszyła dobre obyczaje, wprowadzając ich w błąd. Ponadto urząd wskazał, że jednostronna zmiana warunków umowy naruszała dobre obyczaje, gdyż dotyczyła również umów zawartych na czas oznaczony. Prezes UOKiK zakwestionowała również sam sposób przekazywania informacji o zmianie umowy konsumentom oraz zbyt krótki termin na złożenie rezygnacji z automatycznego przejścia na ofertę nc+.

Bankier.pl/PAP/kam/ asa/

Źródło:
Tematy
Orange Nieruchomości
Orange Nieruchomości
Advertisement

Komentarze (20)

dodaj komentarz
~bandix
Mam umowę do lutego z cyfrą+, i jak nie zostawią mi multiroom z cyfry rozwiązuje umowę.
~Łowca Jeleni
baaaa, nawet przychody mocno wzrosły - to z wykresów jednoznacznie wynikało


Wszystko byłoby OK gdyby nie to że ludzie się zaczęli wypisywać.
~Marko
W maju 2013 podpisałem umowę z NC+ na zasadzie przejścia z Polsatu, otrzymałem z tego tytułu HBO i Canal + w promocji . Po miesiącu wyłączono mi Canal +. Złożyłem reklamacje której nie uznano. Za 10 m-cy kończy mi się umowa , wracam do Cyfrowego Polsatu .
~George
Kiedyś byłem abonentem amerykańskiej Wizji TV. Wszystko działało jak trzeba: dobrej jakości sygnał, szybkie menu i info o programach. Ale niestety, firma została przejęta przez Cyfrę+ no i zaczął się francuski syf. Po pewnym czasie powiedziałem sobie: starczy robienia z klientów frajerów i zrezygnowałem. Od pewnego czasu od wszystkiego Kiedyś byłem abonentem amerykańskiej Wizji TV. Wszystko działało jak trzeba: dobrej jakości sygnał, szybkie menu i info o programach. Ale niestety, firma została przejęta przez Cyfrę+ no i zaczął się francuski syf. Po pewnym czasie powiedziałem sobie: starczy robienia z klientów frajerów i zrezygnowałem. Od pewnego czasu od wszystkiego co francuskie trzymam się z daleka i wychodzi mi to na zdrowie.
~K.Mastołek
dokończę umowę i też zrezygnuje
~klient_c_plus
Ja nie wierzę w dane opublikowane w dodatku przez TVN. Sam profil na facebooku przeciwników podejścia NC do klientow, ich traktowania, lekceważenia praw konsumentów skupił pond 94 tys. osób. A ile osób tam się nie pokazało, a zrezygnowało ? Jak dodadzą do 200 tys. jeszcze z 500 tys. to może uwierzę ...
~jarek5566
miałem kiedyś (nie)przyjemność być klientem Canal+, nie oddali kaucji za dekoder, mimo wielokrotnych monitów, który im zwróciłem, obiecałem sobie, że nigdy nie dostaną ode mnie ani złotówki, fajnie, że tracą klientów, widocznie nie zasługują na nich.
~jot
Byłem kiedyś w Cyfrze+ i przyrzekłem sobie, nie nigdy dobrowolnie nie podpiszę umowy z żadną francuską firmą. Dodatkowo utwierdziły mnie w tym postanowieniu doświadczenia z TP SA (teraz Orange) pod francuskim zarządem - wyjątkowe chamstwo i bezczelność!
~mamba
Jak mi skończy się dobra umowa z n także wydobędę z się sik prosty,jak któryś z przedpisów(mówców),nie po to zerwałem z cyfrą, żeby wdepnąć w znane już mi g.o.
~flo
zysków nie straci, zrobi promocję za 1 zł, przyciągnie klientów a po 3 miesiącach zgodnie z regulaminem zmieni ceny i już jest kasa

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki