REKLAMA

Z darmową kawą i tuż za rogiem. Takich banków chcemy

Katarzyna Wojewoda-Leśniewicz2015-06-25 11:30redaktor Bankier.pl
publikacja
2015-06-25 11:30

Mimo wzrostu popularności bankowości internetowej i mobilnej, w Polsce wciąż pozostaje silna grupa klientów, która wybiera korzystanie z tradycyjnych placówek. Wyniki badań są dość zaskakujące. Podczas takiej wizyty oczekujemy nie tylko kompetentnej porady pracownika banku, ale też możliwości wypicia kawy, przeglądu prasy czy dostępu do internetu.

Z darmową kawą i tuż za rogiem. Takich banków chcemy
Z darmową kawą i tuż za rogiem. Takich banków chcemy
/ thetaXstock

Wnioski te płyną z badania przeprowadzonego przez firmę Deloitte na reprezentatywnej grupie 800 klientów banków. Z raportu wynika też między innymi, że oczekujemy lokalizacji placówki w pobliżu miejsca zamieszkania oraz popołudniowych godzin pracy oddziału.

Do banku nie dalej niż w 15 minut drogi

Badanie wskazuje, że 2/3 klientów jest gotowych poświęcić na dotarcie do oddziału nie więcej niż 15 minut w przypadku prostych spraw związanych z ROR lub lokatą. Podobne oczekiwania co do bliskości lokalizacji ma prawie połowa badanych w związku z załatwianiem formalności dotyczących kredytów hipotecznych. Jednocześnie 60% respondentów oczekuje, że oddział ich banku będzie zlokalizowany w pobliżu miejsca ich zamieszkania. Podobny odsetek klientów preferuje korzystanie z placówki po pracy, w godzinach popołudniowych.

(Deloitte)

Dlaczego klienci nie chcą wyjść z oddziału?

Klienci wybierający oddział jako preferowany kanał obsługi wskazują na potrzebę kontaktu z pracownikiem banku. Oczekują kompetentnej porady i pomocy przy  przejściu przez procedury i wypełnieniu niezbędnych formalności. Chcą jednocześnie otrzymać papierową umowę lub potwierdzenie złożonych dyspozycji. Prawie 20% badanych wskazuje, że obsługa w oddziale zapewnia im większy komfort. W tym kontekście pojawiają się też wspomniane preferencje odnośnie do darmowej kawy, przeglądu prasy czy dostępu do internetu.

Reklama

Najczęściej wskazywane przyczyny skłaniające klientów do korzystania z oddziałów

Odsetek badanych wskazujących dane przyczyny

Wolę bezpośredni kontakt z doradcą/pracownikiem banku

63%

Mam dostęp do kompetentnych pracowników, którzy wszystko mi wyjaśnią

37%

Pracownicy oddziału pomogą przejść przez wszystkie procedury/wypełnić niezbędne dokumenty

34%

Mogę otrzymać papierową umowę lub potwierdzenie złożonych dyspozycji

32%

Obsługa w oddziale zapewnia mi większy komfort (miejsca do siedzenia, możliwość wypicia kawy lub wody, klimatyzacja)

18%

Dysponuję czasem, który mogę poświęcić na wizytę w oddziale

15%

Moje sprawy mogę załatwić wyłącznie w oddziale

27%

Źródło: Badanie i analiza Deloitte, 22.06.2015 r.

Co poza produktami bankowymi?

Badaniu poddano również skłonność klientów do zakupu usług niefinansowych w oddziale. Jedynie 16 procent respondentów byłoby skłonnych zainteresować się takim zakupem. Warunkiem jednak jest to, aby oferowane produkty nie stały w sprzeczności z powagą instytucji. Najczęściej wymieniane w tym kontekście były sprawy urzędowe, porady prawne oraz usługi telekomunikacyjne.

Oddziały już nie takie tradycyjne 

System pozwalający korzystać z usług banku przez internet to dziś niezbędne minimum w ofercie każdej instytucji. I trudno się dziwić. Dzięki systemom bankowości internetowej i mobilnej można w wygodny i szybki sposób dokonać transakcji z dowolnego miejsca i o dowolnej porze. Ciągle jednak pozostaje grupa klientów, którą bankowość w wyłącznie wirtualnym wydaniu - bez możliwości skorzystania z usług placówek - męczy. Są też tacy, którzy aktywnie korzystając z kanałów zdalnych przy obsłudze rachunków, nie wyobrażają sobie załatwiania bardziej skomplikowanych procedur czy  formalności bez bezpośredniego kontaktu z pracownikiem banku.

Zmienia się więc, co potwierdzają także wyniki wspomnianego badania, rola oddziałów bankowych. Dziś nie są to już (przypominające urzędy) placówki z okienkami do obsługi kasowej. Coraz większą rolę odgrywają świadczone tam usługi doradcze. Najlepiej w zapewniającym komfort i dyskrecję otoczeniu i przy dobrej kawie.

Źródło:
Tematy
Plan dla firm z nielimitowanym internetem i drugą kartą SIM za 0 zł. Sprawdź przez 3 miesiące za 0 zł z kodem FLEXBIZ.
Plan dla firm z nielimitowanym internetem i drugą kartą SIM za 0 zł. Sprawdź przez 3 miesiące za 0 zł z kodem FLEXBIZ.
Advertisement

Komentarze (10)

dodaj komentarz
~wanker
a ja chcę takich banków, które nie będą przystanią dla ludzi ze służb, banków w których będzie można znaleźć pracę bez układów, banków w których miejsca w radach nadzorczych nie będą zarezerwowane dla swojaków- czyli banków przystających do obecnych wyzwań społecznych. To o czym tu piszecie to tylko pochodna tego, co pozwoliłem sobie a ja chcę takich banków, które nie będą przystanią dla ludzi ze służb, banków w których będzie można znaleźć pracę bez układów, banków w których miejsca w radach nadzorczych nie będą zarezerwowane dla swojaków- czyli banków przystających do obecnych wyzwań społecznych. To o czym tu piszecie to tylko pochodna tego, co pozwoliłem sobie tu tylko zasygnalizować.
~klient
Pseudo doradcy bankowi to sprzedawcy a nie doradcy doradzać może jednie pracownik z uprawnieniami doradczymi jak doradca inwestycyjny, broker, doradca podatkowy a w Banku są jedynie SPRZEDAWCY pod przykrywką doradcy którym nie wolno doradzać bo nie mają uprawnień !!!!!!!!!!! A liczy się tylko i wyłącznie sprzedaż a nie klient witamy Pseudo doradcy bankowi to sprzedawcy a nie doradcy doradzać może jednie pracownik z uprawnieniami doradczymi jak doradca inwestycyjny, broker, doradca podatkowy a w Banku są jedynie SPRZEDAWCY pod przykrywką doradcy którym nie wolno doradzać bo nie mają uprawnień !!!!!!!!!!! A liczy się tylko i wyłącznie sprzedaż a nie klient witamy w korporacji!!!!!
~Aktos
Juz nie dlugo nie trzeba bedzie miec uprawnien zeby doradzac.
Doradca inwestycyjny pojawil sie na naknowszej liscie zawodow do uwolnienia.
wiec kazdy pan i pani w banku beda mogli Ci doradzac tak jak im gora nakarze ;) a wszystkim zeby ich uwoarygodnic zmieni soe tytul z kasjerki na doradce inwestycyjnego.
~ED
Ja chcę banku, który da mi uczciwe oprocentowanie depozytów i nie będzie brał ode mnie pieniędzy za to, że obraca MOIMI pieniędzmi. A obecne 2% brutto niech sobie wsadza w D.U.P.E.
~Scenarzysta
2% to duzo, ktory tyle daje? Nie pasuje Ci to Sam obracaj;)
~Snebulak
Pani redaktor, klienci chca bankow respektujacych prawo, majacych proste produkty bankowe z umowa na 1 strone z prostymi czytelnymi zasadamii, uznajacych klauzule abuzywne. W polsce banki stracily calkowicie zaufanie klientow. Bank jedym ruchem moze zrobic z klientem co zechce w przypadku nierespektowania przez klienta umowy. Jesli Pani redaktor, klienci chca bankow respektujacych prawo, majacych proste produkty bankowe z umowa na 1 strone z prostymi czytelnymi zasadamii, uznajacych klauzule abuzywne. W polsce banki stracily calkowicie zaufanie klientow. Bank jedym ruchem moze zrobic z klientem co zechce w przypadku nierespektowania przez klienta umowy. Jesli natomiast bank wykonuje umowe niezgodnie z prawem klient musi latami w kosztownych procesach walczac o swoje. Jestem przekonany ze banki nigdy juz nie odzyskaja zaufania spolecznego.
~glos_rozsadku
Banki są porządne tylko ludzie głupi. Nabrali kedytów we frankach i teraz się dziwią, że pieprznęło wszystko.
~Adrian odpowiada ~glos_rozsadku
Pracowałem w jednym i szczerze Ci powiem że nie są porządne. Cały czas tylko knują jak Cię wydymać.
~Babol
Kiedyś kawa była w Lukas Banku. Niestety wszystko się zmieniło po przejęciu przez Credit Agricole.

Powiązane: Sektor bankowy

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki