Producent gier komputerowych rozczarował wynikami finansowymi za trzeci kwartał. Zysk netto wyniósł 35,73 mln zł i był tylko nieznacznie niższy niż rok wcześniej. Lecz analitycy liczyli na więcej i zakładali, że CD Projekt zarobił 41,9 mln zł.


Na otwarciu notowań akcje spółki taniały o przeszło 11 proc. i spadły poniżej poziomu 100 zł. Po 15 minutach handlu obrót sięgnął 36 mln zł, a walory CDR traciły ponad 8 proc. O 9:45 obrót dobijał do 58 mln zł, a CD Projekt znalazł się niecałe 6 proc. pod kreską. Natomiast o 13.40 spółka była 4,54 proc. na minusie.
Producent "Wiedźmina" jest dziś najbardziej handlowaną spółką na GPW, wyraźnie wyprzedzając KGHM i PZU - o 13.40 obrót przekracza 90 mln zł. Dotychczas największe obroty na CD Projekcie odnotowano 13 listopada, gdy podczas całego dnia handlu sięgnęły 112 mln zł.
W III kwartale przychody spółki obniżyły się o 15,8% rdr i wyniosły 84,9 mln zł, co było rezultatem wyraźnie niższym od oczekiwań analityków na poziomie 103,1 mln zł.
Narastająco przez pierwsze trzy kwartały 2017 roku zysk netto CD Projektu wyniósł 154,4 mln zł i był o blisko 10% niższy niż rok wcześniej. Przychody od początku roku sięgnęły 339,7 mln zł i ukształtowały się na poziomie o 19% niższym niż przed rokiem.
CD Projekt - wyniki finansowe za III kwartał 2017 r. | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
3Q2017 | wyniki | kons. | różnica | r/r | q/q | YTD 2017 | rdr |
Przychody | 84,9 | 103,1 | -17,7% | -15,8% | -45,4% | 339,7 | -19,1% |
EBITDA | 44,5 | 51,6 | -13,8% | -3,5% | -51,0% | 189,1 | -21,8% |
EBIT | 43,2 | 50,7 | -14,8% | -3,6% | -51,7% | 186,2 | -10,4% |
zysk netto j.d. | 35,7 | 41,9 | -14,7% | -2,5% | -51,4% | 154,4 | -9,9% |
marża EBITDA | 52,4% | 49,8% | 2,57 | 6,69 | -5,99 | 55,67% | -1,94 |
marża EBIT | 50,9% | 48,9% | 1,95 | 6,44 | -6,62 | 54,82% | 5,30 |
marża netto | 42,1% | 40,4% | 1,63 | 5,74 | -5,15 | 45,45% | 4,66 |
Dane w mln zł |
Zarząd CD Projektu zaznacza, że zysk netto za pierwsze trzy kwartały wyniósł 154,38 mln zł, co odpowiada 90% wyników za analogiczny okres roku ubiegłego, w którym miała miejsce premiera dodatku „Krew i Wino”. Zaś wynik trzeciego kwartału był tylko o 2% niższy niż rok temu, gdy spółka wprowadziła na rynek „Wiedźmina 3” w edycji Gry Roku. Łączny zysk przed opodatkowaniem ze sprzedaży „Wiedźmina 3” i dodatków przekroczył już miliard złotych.


Według sprawozdania finansowego największy udział w przychodach CD Projektu miały tantiemy ze sprzedaży gry „Wiedźmin 3: Dziki Gon” wraz z dodatkami „Serce z Kamienia” oraz „Krew i Wino”. Rekordowo wysoką sprzedaż wygenerował „Gwint”. O 42% rdr zwiększyły się przychody segmentu GOG.com, osiągając poziom 33,4 mln zł.
Na koniec września grupa miała dostęp do 638 mln zł gotówki oraz lokat bankowych - trzy miesiące wcześniej było to 583,7 mln zł.
- Mimo że od premiery "Wiedźmina 3" minęło już 2,5 roku, to gracze nadal chętnie po niego sięgają, tym samym nasz tytuł stał się RPG-owym evergreenem. Dzięki temu w trzecim kwartale bieżącego roku osiągnęliśmy kolejny symboliczny kamień milowy – całkowity zysk przed opodatkowaniem na projekcie "Wiedźmin 3" wraz z dodatkami przekroczył miliard złotych – powiedział Piotr Nielubowicz, wiceprezes zarządu ds. finansowych.
W trzecim kwartale 2017 roku studio CD Projekt Red kontynuowało produkcję gry „Cyberpunk 2077” oraz „Gwinta”. 28 sierpnia spółka rozpoczęła zamknięte testy beta „Gwinta” w Chinach. Gra była także promowana na targach Gamesom. Spółka chwali się także ciągłą rozbudową serwisu GOG.com, w którym gracze mają do dyspozycji ponad 2200 gier.
Opisując plany na najbliższe kwartały, CD Projekt skupia się na aktualizacji i rozbudowie „Gwinta”. Rozbudowany ma zostać tryb kampanii dla pojedynczego gracza oraz wydany zostanie dodatek zatytułowany „Wojna Krwi”. Spółka nie podała informacji o postępach prac nad „Cyberpunkiem 2077”, odsyłając inwestorów do strategii na lata 2016-21.
CD Projekt przeniesie 'Gwinta' na nową wersję technologii
CD Projekt w najbliższym czasie przeniesie grę "Gwint: Wiedźmińska Gra Karciana" na nową wersję technologii, co umożliwi w przyszłości realizację dalszych planów w ramach tego projektu, podała spółka.
"Od strony biznesowej, przez ostatnie miesiące zespół deweloperski Gwinta usprawniał grę, jej mechanikę oraz balansował rozgrywkę. W najbliższym czasie 'Gwint' zostanie przeniesiony na nową wersję technologii, co umożliwi w przyszłości realizację dalszych planów w ramach tego projektu" - czytamy w komunikacie.
Spółka buduje również zespół live operations, który będzie odpowiadał za regularne dodawanie do gry różnego typu zawartości, a sama gra będzie częściej aktualizowana o nowe karty, wyzwania i przedmioty, zarówno dla doświadczonych graczy, jak i osób dopiero zaczynających zabawę w "Gwinta".
Problemy z produkcją "Cyberpunka"?
CD Projekt jest obecnie najpopularniejsza spółką wśród użytkowników serwisu Bankier.pl. To także jeden z tegorocznych inwestycyjnych hitów na GPW. Od początku roku akcje producenta gier komputerowych podrożały o ponad 118% i są aż o 184% droższe niż rok temu. Mimo to w ostatnich dniach akcjonariusze spółki przeżywają nieco gorszy okres. Po pojawieniu się doniesień o rzekomych problemach z przy produkcji „Cyberpunka 2077” kurs CD Projektu spadał nawet o 20%. Inwestorów uspokajał sam prezes Adam Kiciński, deklarując, że praca nad kolejnym flagowym produktem spółki przebiega zgodnie z planem.
Natomiast oficjalna data premiery „Cyberpunka” – czyli kolejnego przychodowego „kopa” dla spółki - wciąż pozostaje nieznana. „Cyberpunk” to wciąż daleka perspektywa. Póki co jedyne, co wiemy o możliwej dacie premiery, to to, że ma się ona odbyć przed końcem 2021 roku - jest bowiem wpisana w strategię spółki na lata 2016-21.
Krzysztof Kolany/MKa/ISB