Na wydarzenia online poświęcamy coraz więcej czasu i najchętniej uczestniczymy w nich w środy – wynika z raportu “State of online events” przygotowanego przez polską platformę komunikacyjną ClickMeeting. Według przedstawionych danych w 2022 roku przeciętny użytkownik stworzył 82 wydarzenia, a każde z nich trwało średnio 109 minut.


ClickMeeting, platforma i aplikacja webowa do prowadzenia webinariów oraz spotkań biznesowych online, podsumowała 2022 rok w najnowszym raporcie “State of online events”. Według zaprezentowanych danych z platformy korzystali głównie trenerzy i coachowie. Jedno wydarzenie trwało średnio 109 minut, a uczestnicy spędzili na nim przeciętnie 74 minuty. Dla porównania rok wcześniej spotkania online trwały średnio 66 minut, a webinary 98 minut.
Rekordowa konferencja na ClickMeeting dla coachów (live) miała 881 sprzedanych biletów za ponad 96 tys. zł, a za 32 szkolenia online dla psychoterapeutów i psychologów uzyskano blisko 687 tys. zł. Natomiast na serię spotkań dotyczących mantrailingu, czyli pracy węchowej z psem sprzedano ponad 44 bilety za prawie 71 tys. zł.
Najwięcej webinarów odbywa się w maju
Jak twierdzą specjaliści ClickMeeting, aby odnieść sukces na rynku webinarowym, trzeba zadbać nie tylko o odpowiednią treść, ale również o najlepszą datę i godzinę dla swoich odbiorców. W ujęciu rocznym największą aktywność platforma odnotowała w maju. W pozostałych miesiącach roku ilość webinarów utrzymywała się na podobnym poziomie.
W 2022 roku organizatorzy wydarzeń najchętniej wybierali środę, na drugim miejscu wtorek i na trzecim czwartek. Twórcy spotkań online najrzadziej decydowali się na dni weekendowe. Natomiast jeśli chodzi o dobór godziny, to najpopularniejszy był przedział między godziną 8.00 a 10.00 oraz 15.00 i 17.00.

Podatkowy rozkład jazdy i wskaźniki kadrowo-płacowe na 2023. Ściąga dla przedsiębiorcy
Od stycznia 2023 r. zmieniły się wskaźniki kadrowo-płacowe. Prezentujemy najważniejsze zmiany. I zachęcamy do pobrania pliku pdf. Pobierz e-book bezpłatnie lub kup za 20 zł.
Masz pytanie? Napisz na marketing@bankier.pl
Najpopularniejsze prezentacje
Najczęściej wykorzystywaną funkcją platformy ClickMeeting była prezentacja, z której korzystano w przypadku 57 proc. wydarzeń. Na drugim miejscu znalazła się opcja dzielenia ekranu (17 proc.), a na trzecim interaktywna tablica (6 proc.).
– Myślę, że rosnąca popularność wydarzeń online wynika z niezwykłej dostępności monetyzacji wiedzy oraz większego zaangażowania uczestników w porównaniu z innymi treściami w sieci – twierdzi Martyna Grzegorczyk z ClickMeeting. – W bardzo prosty sposób można je połączyć z systemem płatności PayU i zacząć sprzedawać dostęp do swoich wydarzeń. Co ważne, dzięki temu można stworzyć wydarzenie na żywo, w formule automatycznej. Wówczas webinar odbywa się o określonym czasie, ale bez konieczności bezpośredniego angażowania prowadzącego, lub na żądanie. W tym ostatnim przypadku widzowie sami wybierają moment, w którym chcą wziąć udział w szkoleniu czy wykładzie. Dzięki temu docieramy również do odbiorców, którzy mogliby zrezygnować z udziału w wydarzeniu na żywo z powodu np. niedogodnego terminu. Ponadto organizacja wydarzenia online jest łatwiejsza od przygotowania takiego samego spotkania w wersji stacjonarnej – dodaje.
Wiedza przełożona na pieniądze
Jak wynika z najnowszego raportu „State of online events” branża webinarowa mocno się profesjonalizuje, a zarobki, jakie osiągają użytkownicy platformy, pokazują, że można w ten sposób monetyzować swoją wiedzę. W 2022 roku rekordzista zarobił na jednym wydarzeniu organizowanym na ClickMeeting ponad 95 tys. złotych.
Przykłady osiągnięć użytkowników polskiej platformy z zeszłego roku:
- konferencja dla coachów, wydarzenie live – 881 sprzedanych biletów za ponad 96 tys. zł i wydarzenie na żądanie – 350 biletów za ponad 38 tys. zł
- szkolenia dla psychoterapeutów i psychologów: 32 wydarzenia – 7,1 tys. biletów za blisko 687 tys. zł
- seria 31 szkoleń z rachunkowości w formule na żywo i na żądanie – blisko 2,2 tys. biletów za prawie 185 tys. zł
- seria 6 szkoleń z mantrailingu, czyli pracy węchowej z psem – 444 bilety za blisko 71 tys. zł
- webinar podnoszący kwalifikacje terapeutów – 580 biletów za prawie 575 tys. zł
- szkolenie dla terapeutów poświęcone leczeniu zaburzeń odżywiania – 391 biletów za blisko 39 tys. zł
- szkolenie medyczne dotyczące badań USG – 327 biletów za ponad 32 tys. zł
W rankingu portalu Wirtualnemedia.pl polski ClickMeeting znalazł się w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych platform do rozmów online obok takich platform jak Messenger, Google, czy WhatsApp, z 1,44 mln odwiedzających i 5 proc. zasięgiem.