REKLAMA
Weekend z Bankier.pl

O wysokości zwrotu kilometrówki przesądzi moc silnika

2022-05-24 09:39
publikacja
2022-05-24 09:39
O wysokości zwrotu kilometrówki przesądzi moc silnika
O wysokości zwrotu kilometrówki przesądzi moc silnika
fot. Velimir Zeland / / Shutterstock

Wkrótce zmienią się zasady rozliczania przychodów z tytułu wykorzystywania samochodów prywatnych do celów służbowych. Rząd planuje odejście od rozliczeń w oparciu o liczbę przejechanych kilometrów i pojemność. O kwocie wypłaty przesądzi moc silnika – czytamy w Prawo.pl.

O potrzebie zmian w zasadach rozliczania kilometrówki mówi się już od dłuższego czasu. Chodzi tu przede wszystkim o wypłacane przez pracodawców rekompensaty dla pracowników za wykorzystywanie prywatnych samochodów do celów służbowych, związanych z wykonywaniem pracy na rzecz firmy. Wysokość zwrotów uzależniona jest od liczby przejechanych kilometrów i pojemności silnika. Najpopularniejsza stawka tzw. kilometrówki wynosi obecnie 0,8358 zł za jeden kilometr. Zwrot według tego przelicznika jest przychodem pracownika, jednak na podstawie przepisów ustawy o PIT jest zwolnione z opodatkowania – przypomina Prawo.pl.

Jak podaje Prawo.pl, zdaniem ekspertów stawka powinna wynosić 1,14 zł, biorąc pod uwagę tylko skalę inflacji. Zwłaszcza że jej wysokość nie została zmieniona od 2007 roku. Pod uwagę trzeba również wziąć obecne ceny paliwa – czytamy serwisie.

Według Prawo.pl Ministerstwo Finansów proponuje, aby przy określeniu stawek kilometrówki pojemność została zastąpiona mocą silnika. W ten sposób regulacja objęłaby wszystkie pojazdy, również te napędzane alternatywnie. W opinii MF będzie to adekwatne do bieżących warunków technologicznych. Pozwoli też na ujednolicenie obowiązujących przepisów, dotyczących używania pojazdów prywatnych do celów służbowych, jaki i służbowych do celów prywatnych – wyjaśnia Prawo.pl.

Jak informuje Prawo.pl, zdaniem resortu finansów każdy pojazd ma lub może mieć inne koszty eksploatacji, zależne od wieku, wartości, stanu technicznego, pakietu ubezpieczeń, stylu jazdy kierowcy, sposobu serwisowania, itd. Istotne jest też ustalenie „koszyka” kosztów eksploatacji - posiadanie samochodu prywatnego wiąże się z ponoszeniem szeregu kosztów (ubezpieczenia OC, AC, NW, badanie techniczne, wymiana opon, utrata wartości, itd.), niezależnie od tego, czy jest on używany do celów służbowych – z tego też powodu lepszym rozwiązaniem wydaje się uzależnienie kwoty zwrotu od mocy silnika.

Źródło:PAP
Tematy
Zyskaj aż 360 zł premii z kontem Millennium 360°

Zyskaj aż 360 zł premii z kontem Millennium 360°

Komentarze (8)

dodaj komentarz
arzab
Każde rozwiązanie jest dobre byle by jeszcze choć o miesiąc czy dwa odwlekło wprowadzenie nowych, realnych stawek !
zoomek
Przecież producent podaje zużycie paliwa, przebiego między serwisami i znane są koszty serwisu autoryzowanego.
wibor3m10procent
Proponuję następujący wzór do wyliczania kwoty kilometrówki:

X = M * R * KG * IQ / T

gdzie

M = moc silnika w koniach mechanicznych badana co miesiąc w autoryzowanych punktach
R = randomowa wartość ustalana przez Urząd Skarbowy raz na kwartał
KG = współczynnik Kaczyńsko-Glapińskiego podawany codziennie w
Proponuję następujący wzór do wyliczania kwoty kilometrówki:

X = M * R * KG * IQ / T

gdzie

M = moc silnika w koniach mechanicznych badana co miesiąc w autoryzowanych punktach
R = randomowa wartość ustalana przez Urząd Skarbowy raz na kwartał
KG = współczynnik Kaczyńsko-Glapińskiego podawany codziennie w biuletynie NBP
IQ = iloraz inteligencji kierowcy
T = ostatnie trzy cyfry z tablicy rejestracyjnej; w przypadku braku wpisz 666
fiat126p
A kolor lakieru i szybkość wycieraczek?
Poza tym jaki jest zwrot za użytkowanie roweru, ile hulajnogi, deskorolki itp.? No i moc człowieka napędzanego paliwem alternatywnym...
zenonn odpowiada jas2
Real w 2019 roku zanotował stratę wynoszącą aż 250 mln euro.

Polska jest jedynym rynkiem Tesco, na którym sieć notuje straty! Strata finansowa netto spółki Tesco Polska za rok obrotowy trwający od 1 marca 2018 r. do 28 lutego 2019 r. wyniosła 197 966 000 zł. Przychody ze sprzedaży oraz pozostałe przychody operacyjne i finansowe
Real w 2019 roku zanotował stratę wynoszącą aż 250 mln euro.

Polska jest jedynym rynkiem Tesco, na którym sieć notuje straty! Strata finansowa netto spółki Tesco Polska za rok obrotowy trwający od 1 marca 2018 r. do 28 lutego 2019 r. wyniosła 197 966 000 zł. Przychody ze sprzedaży oraz pozostałe przychody operacyjne i finansowe wyniosły łącznie 10 513 722 000 zł.

Powiązane: Motoryzacja

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki