Przed kilkoma dniami Virgin Mobile Polska poinformował, że padł ofiarą ataku hakerskiego, w wyniku którego skradzione zostały dane osobowe niektórych klientów sieci. W poniedziałek Urząd Ochrony Danych Osobowych zapowiedział, że przeprowadzi kontrolę w tej sprawie.
W Boże Narodzenie operator sieci komórkowej rozpoczął wysyłanie SMS-ów z informacją o kradzieży danych osobowych. Wyciekły dane 12,5 proc. abonentów prepaid Virgin Mobile, m.in.:
- imiona i nazwiska,
- numery PESEL,
- numery dowodów osobistych oraz paszportów
Do ataku hakerskiego doszło w dniach 18-22 grudnia 2019 roku. Klienci, których dane osobowe zostały skradzione, zostali poinformowani przez operatora. W wiadomości SMS Virgin Mobile ostrzega przed próbami wyłudzenia kolejnych danych.
Osoby korzystające z abonamentu firmy Virgin Mobile oraz użytkownicy „na kartę”, którzy nie otrzymali wiadomości SMS, są w bezpiecznej sytuacji. Klienci, którzy zmienili sieć, ale byli użytkownikami "na kartę" w Virgin Mobile, również mogli paść ofiarą ataku. Operator komórkowy zaznacza, że zostaną o tym poinformowani.
30 grudnia komunikat w sprawie opublikował Urząd Ochrony Danych Osobowych. "Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych otrzymał zgłoszenie dotyczące naruszenia ochrony danych osobowych od Virgin Mobile Polska" - napisano.
"Prezes UODO podjął decyzję o przeprowadzeniu czynności kontrolnych, mających na celu dokładne ustalenie okoliczności tej sprawy" - dodano.
DF/MKa
























































