VeloBank to nowy bank, który powstał na bazie Getinu. Po przymusowej restrukturyzacji zdecydowano się na nowy start „z czystą kartą”. Do końca 2025 roku VeloBank chce pozyskać 400 tys. nowych aktywnych klientów, poprawić profil ryzyka nowej sprzedaży i osiągnąć skumulowany zysk w wysokości 1,5 mld zł. Bank wprowadza nowe produkty, którymi chce przekonać klientów.


Pod koniec września BFG podjął decyzję o przymusowej restrukturyzacji Getin Noble Banku. Na jego bazie utworzono nową instytucję, która jest marką należącą do VeloBank SA – banku stworzonego przez 8 największych polskich banków komercyjnych oraz Bankowy Fundusz Gwarancyjny. VeloBank jest bankiem o profilu uniwersalnym, który swoje usługi będzie kierował do masowego klienta. Jednym z priorytetów ma być rozwój sieci dystrybucji, w tym kanałów mobilnych oraz rozbudowanie oferty m.in. o kredyty hipoteczne oraz produkty dla segmentu MSP.
400 tys. nowych klientów do 2025 r.
Nowe logo banku zaprezentowaliśmy w miniony weekend. Dziś bank przedstawił swoją strategię na lata 2023-2025. Do końca 2025 roku VeloBank chce pozyskać 400 tys. nowych aktywnych klientów, poprawić profil ryzyka nowej sprzedaży i osiągnąć skumulowany zysk w wysokości 1,5 mld zł. Na koniec 2025 roku bank planuje osiągnąć poziom wskaźnika TCR >10%. Planowane jest też obniżenie wskaźnika EL dla nowej sprzedaży kredytów gotówkowych z poziomu 4% do 2,5%.
Hasłem promującym nową markę jest „Świat bardziej Velo”. – Tworząc VeloBank, chcemy wykorzystać zarówno potencjał organizacji, która jest dziesiątym największym bankiem w kraju, jak i know-how oraz doświadczenie ekspertów w zakresie rozwoju instytucji finansowych w oparciu o najnowsze technologie. Chcemy być bankiem nowoczesnym, odpowiedzialnym społecznie, który rozumie potrzeby swoich klientów oraz oferuje produkty dostosowane do ich potrzeb – mówi Adam Marciniak, wiceprezes zarządu, p.o. prezesa zarządu VeloBank i dodaje: – Ważnym elementem naszej strategii jest również aktywne poszukiwanie partnerów biznesowych i inicjowanie z nimi wspólnych, obopólnie korzystnych projektów m.in. w segmencie Green Finance.
VeloKonto – nowy rachunek osobisty
Flagowym produktem powstałym w ślad za nową strategią jest rachunek osobisty VeloKonto. Jest on bezwarunkowo bezpłatny, a karta kosztuje 7 zł, ale opłaty tej można uniknąć, wykonując pięć dowolnych transakcji bezgotówkowych. Bank kusi moneybackiem, czyli zwrotem 10 proc. wartości od transakcji wykonanych kartą, telefonem lub Blikiem. Maksymalnie będzie można odzyskać 100 zł miesięcznie przez pół roku, czyli do 600 zł. Oszczędności będą wpadały na rachunek oszczędnościowy VeloSkarbonka (8% do kwoty 3 tys. zł).
W poniedziałek bank wprowadził do oferty nową ofertę lokat i kont oszczędnościowych (oprocentowanie do 8%). Natomiast w pierwszym kwartale 2023 roku zaproponuje kredyt hipoteczny. Wdrożony zostanie również nowy proces kredytowy, odświeżona zostanie oferta dla sektora MSP oraz rozszerzona oferta produktów inwestycyjnych.
Trwają prace nad nową e-bankowością
Bank pracuje nad nową bankowością elektroniczną. Jej nowa odsłona zostanie zaprezentowana w nadchodzących miesiącach. Zamierza też rozwijać sieć oddziałów. Ponadto bank planuje w sposób zrównoważony zwiększać wolumen sprzedaży produktów Green Finance m.in. w oparciu o nowe linie produktowe – do 1 mld zł w 2025 roku. W ramach zielonej transformacji VeloBank planuje partnerstwa w programach rządowych oparte na wsparciu klientów w pozyskaniu dotacji oraz partnerstwa z firmami oferującymi doradztwo technologiczne i wykonanie instalacji.