VW tnie 30 000 etatów i stawia na "elektryki"

Volkswagen porozumiał się ze związkami zawodowymi w sprawie wdrożenia strategicznego planu zakładającego redukcję zatrudnienia oraz przestawienie firmy na nowe, „elektryczne” tory.

Nowy elektryk Volkswagena - I.D.
Nowy elektryk Volkswagena - I.D. (fot. Uli Deck / FORUM)

Powołując się na anonimowe źródła, agencje Reuters i Bloomberg informują, że do 2021 r. gigant motoryzacyjny ograniczy zatrudnienie o około 30 000 etatów, z czego 23 000 w samych Niemczech. Na redukcję złożą się zarówno odejścia starszych pracowników na emerytury, jak i brak przyjmowania nowych pracowników na miejsce tych, którzy sami odejdą.

To właśnie ta zapowiedź skłoniła związki zawodowe do zapalenia zarządowi zielonego światła, podobnie jak jednoczesne zobowiązanie VW do utworzenia 9000 nowych miejsc pracy w segmentach związanych z samochodami elektrycznymi.

Samochody elektryczne oraz podzespoły do nich (np. baterie) mają powstawać głównie w niemieckich fabrykach VW w Wolfsburgu, Zwickau, Kassel, Salzgitter i Brunszwiku. Do 2025 r. na rynek trafić mają dwa elektryczne modele Volkswagena – jeden sportowy, drugi przeznaczony dla klienta masowego.

Obecnie grupa VW zatrudnia ponad 600 000 osób, z czego 282 000 w samych Niemczech. Ograniczenie zatrudnienia ma przynieść firmie oszczędności rzędu 3,7 mld euro.

Szczegóły planów VW mają zostać oficjalnie ogłoszone jeszcze dziś podczas konferencji prasowej zarządu.

Źródło:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Nowy komentarz

Anuluj
0 1 ~Trzeźwomyślący

Niech VW lepiej skupi się na wypłacie odszkodowań oszukanym klientom z "afery spalinowej"...

! Odpowiedz
1 1 ~jo44

autorze- nie w wolfsburgu a w Wilkowie, nie w zwickau a w Cwikawie. . . tak?

! Odpowiedz
0 1 ~Martin

Czyżby pan Morawiecki wiedział coś więcej? ;)

! Odpowiedz
1 8 ~heeeee

Stawia na elektryki ? No to teraz patrzeć jak Merkel każe UE wydać dyrektywę , że z 5 lat w każdym kraju ma być 30% elektryków i tak uratuje VW za pieniądze głupich europejczyków.

! Odpowiedz
1 6 ~ass

No to wychodzi, że pracownik VW w Niemczech zarabia miesięcznie 10277 euro...spoko pensja

! Odpowiedz
0 3 ~cv

Ciekawe ile premii i odpraw zgarnęła kadra zarządzająca.
Czy kogoś wsadzili, ktoś zapłacił jakąś karę.
Zapłaci 30 tys robotników.

! Odpowiedz
1 6 ~Andy

To sie nazywa predkosc dzialania. Cytuje: " Do 2025 r. na rynek trafić mają dwa elektryczne modele Volkswagena – jeden sportowy, drugi przeznaczony dla klienta masowego"
Czyli 2 modele w ciagu 9 lat. Wolniej sie nie da??? Nawet Renault juz wypuscil elektryczne autko dla mas (Zoe). Jesli VW w takim tempie bedzie sie przestawiac, to nie wroze mu swietlanej przyszlosci. Rozumiem, ze od bytu spalinowcow zalezy los wielu jego poddostawcow i pewnie tu jest pies pogrzebany. Tesla zaczynala bez takiego obciazenia

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
5 7 ~silvio_gesell

Jak sie pomyśli to samochody powinny mieć dwa napędy - spalinowy i elektryczny. Spalinowy do normalnej jazdy, elektryczny do stania w korku.

! Odpowiedz
1 8 ~aa

Litości

https://pl.wikipedia.org/wiki/Nap%C4%99d_hybrydowy

! Odpowiedz
0 2 ~silvio_gesell odpowiada ~aa

Ja tylko zwracam uwagę, że napęd hybrydowy jest bardziej praktyczny niż pełny elektryk.

! Odpowiedz
Polecane
Najnowsze
Popularne

Porównaj oferty

Sprawdź, które banki pożyczą pieniądze na najlepszych warunkach, i ile wyniesie miesięczna rata kredytu.

Znajdź najbardziej zyskowną lokatę bankową. Określ najważniejsze cechy, a wyszukiwarka wybierze najlepsze oferty.

Narzędzia