Volkswagen porozumiał się ze związkami zawodowymi w sprawie wdrożenia strategicznego planu zakładającego redukcję zatrudnienia oraz przestawienie firmy na nowe, „elektryczne” tory.


Powołując się na anonimowe źródła, agencje Reuters i Bloomberg informują, że do 2021 r. gigant motoryzacyjny ograniczy zatrudnienie o około 30 000 etatów, z czego 23 000 w samych Niemczech. Na redukcję złożą się zarówno odejścia starszych pracowników na emerytury, jak i brak przyjmowania nowych pracowników na miejsce tych, którzy sami odejdą.
To właśnie ta zapowiedź skłoniła związki zawodowe do zapalenia zarządowi zielonego światła, podobnie jak jednoczesne zobowiązanie VW do utworzenia 9000 nowych miejsc pracy w segmentach związanych z samochodami elektrycznymi.
Samochody elektryczne oraz podzespoły do nich (np. baterie) mają powstawać głównie w niemieckich fabrykach VW w Wolfsburgu, Zwickau, Kassel, Salzgitter i Brunszwiku. Do 2025 r. na rynek trafić mają dwa elektryczne modele Volkswagena – jeden sportowy, drugi przeznaczony dla klienta masowego.
Obecnie grupa VW zatrudnia ponad 600 000 osób, z czego 282 000 w samych Niemczech. Ograniczenie zatrudnienia ma przynieść firmie oszczędności rzędu 3,7 mld euro.
Szczegóły planów VW mają zostać oficjalnie ogłoszone jeszcze dziś podczas konferencji prasowej zarządu.
MŻ