REKLAMA

UOKiK wszczął postępowanie dot. awarii w domach maklerskich

2021-02-15 09:24
publikacja
2021-02-15 09:24
UOKiK wszczął postępowanie dot. awarii w domach maklerskich
UOKiK wszczął postępowanie dot. awarii w domach maklerskich
fot. Mateusz Szymański / / Bankier.pl

Prezes UOKiK wszczął postępowanie wyjaśniające, obejmujące domy maklerskie i banki świadczące usługi maklerskie, którego celem jest m.in. analiza warunków świadczenia usług pod kątem ewentualnego wyłączania odpowiedzialności brokera za skutki awarii systemów informatycznych i telekomunikacyjnych oraz braku możliwości korzystania w tym czasie z usług - podał Urząd w komunikacie.

"Wszcząłem postępowanie wyjaśniające, którym objęliśmy dziesięć instytucji finansowych. Zweryfikujemy ich umowy i regulaminy pod kątem występowania w nich ewentualnych klauzul niedozwolonych. Domy maklerskie nie powinny wyłączać swojej odpowiedzialności wobec klienta z powodu awarii, które mogą wynikać z ich zaniedbań lub z winy podmiotów, z którymi współpracują. Chcę także sprawdzić, w jaki sposób domy maklerskie rozpatrują reklamacje konsumentów dotyczące ewentualnych szkód wynikających z awarii systemów teleinformatycznych" - powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, prezes UOKiK Tomasz Chróstny.

Jak podano, postępowanie wyjaśniające obejmuje aktualnie dziesięć spośród największych domów maklerskich i banków świadczących takie usługi. Są to: Alior Bank, Bank Polska Kasa Opieki, Dom Maklerski Banku BPS, Dom Maklerski Banku Handlowego, Dom Maklerski Banku Ochrony Środowiska, ING Bank Śląski, mBank, PKO Bank Polski, Santander Bank Polska oraz X-Trade Brokers Dom Maklerski.

"Postępowanie wyjaśniające prowadzone jest w sprawie, a nie przeciwko przedsiębiorcom. Możliwe jest rozszerzenie go na kolejne podmioty. Po zgromadzeniu materiałów i ich analizie Prezes UOKiK podejmie decyzję co do dalszych działań mających wyeliminować ewentualne stwierdzone nieprawidłowości" - napisano w komunikacie.

"Jeśli konsument doznał szkody związanej z awarią systemu zleceń w domu maklerskim powinien w pierwszej kolejności skontaktować się z tą instytucją finansową i złożyć reklamację. Jeśli przyczyna awarii leży po stronie domu maklerskiego i mógł jej zapobiec, to nie może on w takiej sytuacji uchylać się od odpowiedzialności i zasłaniać np. siłą wyższą" - dodano. (PAP Biznes)

doa/ osz/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
​Otwórz Konto z Kartą Otwartą na Dzisiaj i ciesz się nią bezpłatnie!

​Otwórz Konto z Kartą Otwartą na Dzisiaj i ciesz się nią bezpłatnie!

Advertisement

Powiązane: UOKiK karze nieuczciwe firmy

Komentarze (3)

dodaj komentarz
milky_on
Dziś indeksy na górce wiec mbank postanowił znowu odpalić funkcję awaria w emaklerze żeby uniemożliwić innym sprzedaż akcji
minirekin
A może urząd wszcznie postępowanie w sprawie awarii platformy twój e-pit.
jurijkalevra
ING to największy syf. Zgrywają wielce poruszonych i obiecują naprawienie szkód, a tym czasem wypinają się na każdego klienta i hurtowo odrzucają reklamacje. Ten ściek więcej nie działa jak działa, szczególnie w krytycznych giełdowych momentach.

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki