REKLAMA
ZOOM NA SPÓŁKI

Tym razem nie milion, a 1,5 mln elektryków. Takie szacunki na 2030 rok ma MKiŚ

2025-01-10 13:12
publikacja
2025-01-10 13:12

Liczba zarejestrowanych elektrycznych samochodów osobowych (BEV+PHEV) wyniesie 1,48 mln w 2030 r., a łączna liczba ogólnodostępnych punktów ładowania wzrośnie do tego czasu do 86,9 tys. - szacuje MKiŚ.

Tym razem nie milion, a 1,5 mln elektryków. Takie szacunki na 2030 rok ma MKiŚ
Tym razem nie milion, a 1,5 mln elektryków. Takie szacunki na 2030 rok ma MKiŚ
fot. 4045 / / Shutterstock

MKiŚ poinformował w piątek o zakończeniu konsultacji Krajowych ram polityki w zakresie rozwoju rynku w odniesieniu do paliw alternatywnych w sektorze transportu i rozwoju odpowiedniej infrastruktury.

W dokumencie oszacowano, że łączna liczba zarejestrowanych pojazdów elektrycznych EV wyniesie 375.838 w 2025 r. oraz 1.512.985 w 2030 r. W tym liczba elektrycznych samochodów osobowych (BEV+PHEV) wyniesie 363.483 w 2025 i 1.483.666 w 2030 r.

Ministerstwo zwróciło uwagę, że zgodnie z wymogami unijnego rozporządzenia ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR) od końca 2024 r. należy zapewnić, by na każdy zarejestrowany samochód elektryczny o napędzie bateryjnym osobowy i lekki dostawczy przypadało 1,3 kW mocy ładowania zainstalowanej w ogólnodostępnych stacjach ładowania oraz 0,8 kW w przypadku pojazdu hybrydowego typu plug-in.

I tak, w dokumencie założono, że w 2025 r. będzie 23.670 ogólnodostępnych punktów ładowania, a w 2030 r. 86.949. Szacowana zagregowana moc wyjściowa tych punktów to odpowiednio 413.525 i 1.661.736 kW.

Ponadto wzdłuż sieci bazowej do 2025 r. powinny powstać strefy szybkich stacji ładowania o mocy 400 kW oddalone od siebie o maksymalnie 60 km, z przynajmniej jednym punktem ładowania o mocy 150 kW dla pojazdów lekkich.

Do 2027 r. mają powstać stacje ładowania o mocy co najmniej 600 kW, z przynajmniej dwoma punktami ładowania o mocy 150 kW, w każdym kierunku podróży.

Resort zauważył jednocześnie, że z uwagi na dynamiczny rozwój elektromobilności oraz coraz szersze wykorzystanie paliw alternatywnych w sektorze transportu, a także wprowadzenie kolejnych przepisów na poziomie UE, rozwiązania ujęte w ustawie o elektromobilności ulegają stopniowej dezaktualizacji.

"Planowane jest przyjęcie nowej regulacji stanowiącej kontynuację koncepcji dotyczących funkcjonowania i rozwoju elektromobilności oraz paliw alternatywnych w Polsce, wynikających obecnie z ustawy o elektromobilności, przy jednoczesnym zachowaniu spójności z przepisami unijnymi w związku z wejściem w życie przepisów AFIR" - pokreślono. (PAP Biznes)

jz/ ana/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Orange Nieruchomości
Orange Nieruchomości
Advertisement

Komentarze (18)

dodaj komentarz
harrytracz
Wczoraj był artykuł o zamykaniu elektrowni Łaziska i Rybnik; dzisiaj plany o zwiększeniu liczby elektryków. Czego ja nie rozumiem? xD
barkolus
Liczą phev ? To najwiekszy badziew,
jas2
Najbardziej uniwersalny jest samochód elektryczny z dodatkowym silnikiem spalinowym do przedłużenia zasięgu w razie potrzeby.

Na co dzień przeciętny człowiek przejeżdża 50 km, a po powrocie do domu podłącza samochód do ładowarki jak telefon. Zawsze ma więc pełne baterie, ale jak czasem musi przejechać 1000 km, to skorzysta
Najbardziej uniwersalny jest samochód elektryczny z dodatkowym silnikiem spalinowym do przedłużenia zasięgu w razie potrzeby.

Na co dzień przeciętny człowiek przejeżdża 50 km, a po powrocie do domu podłącza samochód do ładowarki jak telefon. Zawsze ma więc pełne baterie, ale jak czasem musi przejechać 1000 km, to skorzysta z silnika spalinowego.
karbinadel odpowiada jas2
A ja nie jeżdżę prawie w ogóle na co dzień, ale 2-3 razy w miesiącu potrzebuję przejechać 700-800 km. I w życiu dobrowolnie nie kupię żadnej elektrycznej kupy, bo tankowanie trwa trzy minuty, a nie trzy godziny
barysza51 odpowiada jas2
Niestety nie mieszkam w domku jednorodzinnym tylko w bloku na osiedlu.
Nigdy nie kupię elektryka. Hybrydę może i tak ale czystego elektryka nigdy.
zenonn
"Malutki Peugeocik z dieslem pod maską jest bardziej przyjazny środowisku niż Ford Mustang Mach-E. "

https://autoblog.spidersweb.pl/ekologiczny-diesel-samochod-elektryczny-green-ncap
samsza
Cena punktu ładowania ? Z jakiś pieniędzy jest to w Polsce płacone?

I czemu zarabia kolega urzędnika i Niemcy ?
Jak jest inaczej to proszę się pochwalić, mam mocne przekonanie...
:)
fox-
Co tak mało?
Półtora miliona?
Dwa, trzy, pięć milionów.
Że tak poważny portal, jak Bankier.pl, w ogóle się zajmuje tym majaczeniem pianych dzieci nocą w w ciemnym lesie we mgle.
wnr
a dla kogo ten wywiad? Dla widzów dziennika telewizyjnego. A to bez kozery powiem, że 2 mln elektryków
to_i_owo
bez kozery to 5
A co nam szkoda powiedzieć

Powiązane: Elektromobilność

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki