REKLAMA
ZOOM NA SPÓŁKI

Trend w biznesie: klienci nie wiedzą, za co płacą

Mikołaj Madziąg2015-02-18 13:15
publikacja
2015-02-18 13:15

Coraz modniejszym trendem w sieci jest model subskrypcyjny w polskim e-commerce. Firmy oferujące swoim klientom comiesięczne paczki-niespodzianki powstają jak grzyby po deszczu.

Trend w biznesie: klienci nie wiedzą, za co płacą
Trend w biznesie: klienci nie wiedzą, za co płacą
fot. theta / / theta

Polskie e-commerce przeżywa silny wzrost. Zdaniem wielu analityków, wartość rynku e-commerce w 2015 roku ma wynieść aż 33 mld złotych. Wraz z jego wzrostem w Polsce zapanowało także wiele nowych modeli biznesowych. Jednym z nich jest coraz mocniej eksplorowany model subskrypcyjny.

Model subskrypcyjny polega na zebraniu zamówień klientów na dany towar lub usługę i dostarczenie ich w regularnych odstępach czasu klientom, którzy zamawiając go wykupują abonament. Spore wrażenie na klientach robią również e-sklepy typu discover, które dodatkowo oferują element zaskoczenia w przesyłanych paczkach. Klienci wybierając taki wariant nie wiedzą dokładnie, jakie produkty otrzymają w paczkach.

Słodki biznes

Ofertę dla miłośników słodyczy zapewnia Sweed.pl. W ofercie tego sklepu subskrypcyjnego znajdują się paczki ze słodyczami i przekąskami z całego świata. Przed rozpoczęciem subskrypcji każdy klient może wybrać pakiet z odpowiednią dla siebie ilością produktów.

Jedną z e-sklepów świadczących usługi subskrypcyjne jest Sweed.pl (sweed.pl)

Sweed.pl daje również gwarancję na unikalność swych produktów. - W swoich paczkach zawsze trafisz na coś nowego - w naszej bazie jest już ponad 1500 produktów i ich liczba stale wzrasta. Dajemy gwarancję na to, że żaden z nich nigdy się nie powtórzy – piszą na swojej stronie internetowej.

Zdrowa żywność i nie tylko

Usługi w modelu subskrypcyjnym często przybierają nazwę subskrypcyjnych boxów. I to właśnie w nich firma Cud Miód dostarcza pod drzwi klientów swoje produkty. W swej ofercie ma głównie produkty ekologiczne.

W subskrypcji Cud Miód można wybrać trzy warianty 1, 3 i 6-cio miesięczny abonament. Pierwszy kosztuje 69 złotych i w zamian za opłatę klient ma otrzymać 5 pełnowartościowych produktów. Ponadto, Cud Miód łączy model subskrypcyjny wraz z klasycznym e-sklepem ze zdrową żywnością.

Pośród różnych ofert subskrypcji w e-commerce są także oferty skierowane do właścicieli czworonogów. Na Psiapaka.pl można zamówić comiesięczny pakiet wyselekcjonowanych produktów dla psów takich jak kosmetyki, przekąski i gadżety dla psów. Za 4-6 produktów miesięcznie trzeba zapłacić 79 złotych.

Źródło:
Tematy
Orange Nieruchomości
Orange Nieruchomości
Advertisement

Komentarze (9)

dodaj komentarz
alfka1
(wiadomość usunięta przez moderatora)
~Adam
46 PLN za paczke z 3 "przysmakami". Drogawe to delikatnie mówiąc :).
~Dojrzały
Jak byłem dzieckiem, pojawiał się regularnie taki ktoś co dawał za butelki, makulature inne surowce, różne tanie bezwartosciowe bzdety, czasem lizaka, szybko odkrylismy, ze sami zanosząć do skupu , wiecej dostaniemy. To co czytam to taka nowoczesna forma, wymiany stalej za jakiąś kwoty niby niewielką na " potrzebne i wartosciowe" Jak byłem dzieckiem, pojawiał się regularnie taki ktoś co dawał za butelki, makulature inne surowce, różne tanie bezwartosciowe bzdety, czasem lizaka, szybko odkrylismy, ze sami zanosząć do skupu , wiecej dostaniemy. To co czytam to taka nowoczesna forma, wymiany stalej za jakiąś kwoty niby niewielką na " potrzebne i wartosciowe" a tak na prawdę przypadkowe bezwartosciowe rzeczy aby na chwilę, dac poczucie, ze ktoś za nas i dla nas robi nam dobrze, naiwnych i leniwych na świecie jest wielu, tylko kasę szkoda rozmieniac na świecidełka z sieci
~Cukierkowy_Książę
~Dojrzały, trochę się tutaj mylisz. Sklepy subskrypcyjne zupełnie nie przypominają wymiany barterowej z historii z dzieciństwa, którą przytoczyłeś.

Przede wszystkim produkty znajdujące się w paczkach nigdy nie są "bezwartościowe". Każdy ze sklepów kieruje swoją ofertę do wyselekcjonowanych grup odbiorców.

W
~Dojrzały, trochę się tutaj mylisz. Sklepy subskrypcyjne zupełnie nie przypominają wymiany barterowej z historii z dzieciństwa, którą przytoczyłeś.

Przede wszystkim produkty znajdujące się w paczkach nigdy nie są "bezwartościowe". Każdy ze sklepów kieruje swoją ofertę do wyselekcjonowanych grup odbiorców.

W przypadku Sweed.pl są to miłośnicy słodyczy, którzy sami nie są w stanie sprowadzić sobie przysmaków, którymi zajadają się ludzie na drugim krańcu świata bez ponoszenia olbrzymich kosztów. Wybierając naszą ofertę otrzymują przekąski pochodzące z najróżniejszych stron świata (np. w lutym były to m.in. USA, Korea, Dania, Japonia) w jednej paczce.

Dla kogoś, kto jest miłośnikiem słodyczy i lubi odkrywać takie smakołyki subskrypcja jest naprawdę wartościowym rozwiązaniem. Po pierwsze ogranicza koszty - związane chociażby z koniecznością zamówienia określonej liczby produktów, opłacenia przesyłek z różnych krajów, po drugie - oszczędza czas potrzebny do wyszukania produktów, o których istnieniu często nie ma nawet pojęcia. No i po trzecie, takie rozwiązanie jest wygodne - ze strony klienta ogranicza się tylko do złożenia zamówienia i cierpliwego oczekiwania na paczkę, która zawsze trafia wprost do niego.
~Basia odpowiada ~Cukierkowy_Książę
To trochę przypomina taki program tv z USA, gdzie się licytuje otwarcie garażu ze starociami, może dla kogoś ekscytujące, ale to samo można znaleźć na wysypisku śmieci.
~xx odpowiada ~Cukierkowy_Książę
Chyba nie ma potrzeby aby popadac w megalomanie... to nie sa "produkty" tylko zwykla lista slodyczy.
Zaraz przekluje ci ten balonik - strasznie sie napuszyles... ksiaze
~Filip_Puczyński
Rosnąca liczba wpisów w temacie subskrypcyjnego e-commerce pokazuje, że ten trend faktycznie rośnie. Przy czym chciałbym zauważyć, że subskrypcyjne zakupy to nie tylko paczki-niespodzianki. W tym modelu sprzedaje się również "jawne" produkty. W USA świetnie robi np. Dollar Shave Club. :)
~oiujpoi
a pracownicy nie wiedzą za ile pracują :) każda oferta pracy to tajemnica :)
~polokoloooooo
(wiadomość usunięta przez moderatora)

Powiązane: Pomysł na biznes

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki