REKLAMA
WAŻNE

TIM stawia na e-commerce, planuje 2 mln zł dziennej sprzedaży przez internet

2016-09-08 15:15
publikacja
2016-09-08 15:15

Spółka TIM stawia na sprzedaż internetową. Celami firmy na przełom lat 2016/17 jest osiągnięcie średniej sprzedaży dziennej przez internet w wysokości ponad 2 mln zł i zwiększenie oferty do 80 tys. produktów do końca roku - poinformował podczas czwartkowej konferencji Krzysztof Folta, prezes grupy TIM.

"Cel, który osiągniemy być może pod koniec tego roku, a na pewno chcemy go osiągnąć w przyszłym, to średnia dzienna sprzedaż przez internet na poziomie ponad 2 mln zł. (...) To jest nasz główny cel. Kolejny - to wzrost liczby klientów" - powiedział prezes na konferencji.

"Działamy w sektorze B2B i tam sprzedaż przez internet będzie oscylowała na poziomie 70 proc., pozostałe 30 proc. to zapytania ofertowe, sprzedaż projektowa. Prawdopodobnie to nie ulegnie zmianie w dłuższej perspektywie czasowej. Dla nas ważną rzeczą jest, żeby ustabilizować sprzedaż internetową, ona nam bardzo pomaga, bo stabilizuje przychody" - dodał.

Jak podano w komunikacie prasowym, w pierwszym półroczu 2016 z oferty TIM SA skorzystało ponad 17,7 tys. klientów, było to o 52 proc. więcej w porównaniu z pierwszym półroczem 2013 roku, czyli tuż przed uruchomieniem e-sklepu.

"Jeśli ktoś mnie pyta o prognozy, to proszę spojrzeć na prognozy rozwoju rynku e-commerce w Polsce. (...) Widać po wynikach, że idzie nam nie najgorzej. Im bardziej będziemy rozwijać ten model, tym wyniki będą coraz lepsze" - powiedział prezes.

Przychody spółki ze sprzedaży w pierwszym półroczu 2016 roku sięgnęły 309,8 mln zł wobec 256,5 mln zł w analogicznym okresie w 2015 roku. Zysk z działalności operacyjnej wyniósł 7,4 mln zł wobec 0,5 mln zł starty w pierwszej połowie ubiegłego roku, a zysk netto przypadający na akcjonariuszy podmiotu dominującego osiągnął poziom 5,4 mln zł wobec prawie 0,5 mln zł straty w pierwszej połowie 2015 r.

Na konferencji prasowej prezes poinformował, że TIM chce uniezależnić się od koniunktury w sektorze budowlanym.

"Jak jest w budownictwie każdy widzi. Myślę że ten proces, który trwa w sektorze budowlanym, będzie trwał jeszcze w przyszłym roku. Nas za bardzo to nie interesuje, ponieważ jesteśmy już inną firmą. Bardziej obserwujemy trendy, które dzieją się w e-commerce i to dla nas jest wyznacznikiem przyszłości, a nie to co się dzieje w branży budowlanej" - powiedział prezes.

"Oczywiście, część produktów, które są u nas kupowane, są wykorzystywane w sektorze budowlanym, ale nasz nowy model pozwala uniezależniać się od koniunktury w tej branży" - dodał.

Spółka planuje rozszerzyć ofertę produktową. Szacuje, że pod koniec roku w magazynie będzie mieć ponad 80 tys. produktów. W pierwszym półroczu 2016 roku liczba indeksów wynosiła ponad 71 tysięcy, co oznacza wzrost o 29 proc. w porównaniu z 55,5 tys. produktów w pierwszym półroczu 2015 roku.

"Rozszerzamy cały czas ofertę, mniej więcej o 4-5 tys. kwartalnie (...)" - powiedział Folta.

TIM jest dystrybutorem artykułów elektrotechnicznych w Polsce. (PAP)

pat/ asa/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Indywidualna opieka Doradcy, kursy walut Premium, ochrona przed cyber przestępcami.

Indywidualna opieka Doradcy, kursy walut Premium, ochrona przed cyber przestępcami.

Advertisement

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki