REKLAMA
TYLKO U NAS

Świadectwo jakości

2001-02-06 15:38
publikacja
2001-02-06 15:38
Sześciomiesięczny wysiłek firmy nad wdrożeniem systemu zarządzania jakością przełożył się na usystematyzowanie polityki jakości, usprawnienia organizacyjne i zarządzania, lepsze poznanie potrzeb klienta oraz poprawę komunikacji wewnętrznej. Dla PTF jakość świadczonych usług jest elementem konkurencyjności – jednym z kluczowych sposobów na dynamiczny wzrost obrotów oraz utrzymanie pozycji lidera wśród pośredników kredytujących samochody. W 2000 r. dynamika wzrostu akcji kredytowej PTF wyniosła ponad 118,5% - spółka udzieliła 29 566 kredytów samochodowych i hipotecznych o łącznej wartości 735 588 676,13 zł. Kredyt samochodowy, którego średnia wartość w 2000 r. wyniosła 24 790 zł najczęściej przeznaczano na zakup samochodów marki Deawoo (31,2%) i Fiat (27,6%). Z analiz wynika, że modelowy klient PTF jest trzydziestolatkiem zatrudnionym na umowę o pracę (85%) i zarabia średnio od 1300 do 1900 zł netto (38,43%). Podwyższaniu jakości mają służyć przeprowadzane przez PTF badania i analizy zadowolenia klienta, które po raz pierwszy są ujawniane w tak szerokim zakresie. Jak pokazują przeprowadzone w ubiegłym roku analizy ankiet satysfakcji dotychczasowych kredytobiorców, znają oni dobrze branżę – 85% z nich zaciągała już w przeszłości kredyt, najczęściej na zakup sprzętu AGD lub RTV. Z badań wynika, że 97,73% klientów poleciłaby produkt PTF swoim znajomym. Kompetencje obsługi PTF 80% klientów ocenia wysoko lub bardzo wysoko, z szybkości obsługi zadowolonych lub bardzo zadowolonych jest 71,6% kredytobiorców. Oznakowanie, wystrój i wyposażenie punktów obsługi klienta znajduje uznanie u 88,1% ankietowanych. Wprowadzając w zeszłym roku kredyt hipoteczny, PTF uwzględniło plany 35,42% swoich dotychczasowych klientów, którzy zamierzają w przyszłości skorzystać z kredytu hipotecznego. W 2000 r. firma wdrożyła nowatorski system sprzedaży bezpośredniej. Badania pokazują, że 30% klientów trafiających do placówek PTF nie wie jaką markę pojazdu chce sfinansować kredytem. Z tego powodu pracownicy PTF doradzają im jaki samochód wybrać oraz kierują do dealerów oferujących najkorzystniejsze warunki w celu oględzin i odbioru pojazdu. Klienci korzystają z aktualnych promocji dealerów, a oprócz tego mogą liczyć na dodatkowy bonus od PTF. PTF koncentruje się na kredytach dewizowych – w markach niemieckich udzieliło w 2000 r. ponad 90% kredytów samochodowych. Kredyty walutowe w zestawieniu ze złotówkowymi korzystnie prezentują się w analizach przeprowadzanych przez firmę. Przykładowo klient, który w styczniu 1999 r. zaciągnął w PTF na 5 lat kredyt samochodowy w wysokości 30 tys. zł w markach niemieckich, EURO lub frankach szwajcarskich przez ostatnie dwa lata (uwzględniając prowizję PTF) płacił znacząco niższe raty niż w wypadku kredytu zaciągniętego w złotówkach (raty wyliczone wg optymistycznej stopy kredytu lombardowego w NBP). Po dwóch latach wysokość sumy spłat kredytu dewizowego była przeszło o 2400 zł niższa niż w przypadku kredytu złotówkowego.
Źródło:
Tematy
Najtańsze konta firmowe z premią za korzystanie
Najtańsze konta firmowe z premią za korzystanie

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki