REKLAMA

Sieć płatnych dróg mocno się wydłuży o trasy szybkiego ruchu

2021-08-31 06:40
publikacja
2021-08-31 06:40
Sieć płatnych dróg mocno się wydłuży o trasy szybkiego ruchu
Sieć płatnych dróg mocno się wydłuży o trasy szybkiego ruchu
fot. Andrzej Bogacz / / FORUM

W przyszłym roku w końcu zostanie rozszerzony system poboru opłat dla ciężarówek o trasy szybkiego ruchu, które powstawały w ostatnich latach - informuje we wtorek "Dziennik Gazeta Prawna".


Dziennik podaje, że według Ministerstwa Infrastruktury powiększenie systemu płatności dla pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t oraz autobusów ma objąć wszystkie autostrady i drogi ekspresowe.

Chodzi o trasy oddane do użytkowania od momentu ostatniego wydłużenia listy dróg płatnych, czyli od września 2017 r. Od tamtej pory długość tras objętych opłatami dla pojazdów ciężkich zatrzymała się na 3,66 tys. km, z tego ok. 2,5 tys. km to autostrady i ekspresówki, a ponad 1,1 tys. km to drogi krajowe – zwykle biegnące wzdłuż tras bezkolizyjnych. Oprócz tego mamy jeszcze ponad 450 km płatnych, koncesyjnych odcinków autostrad.

Gazeta wskazuje, że przez te cztery lata istotnie przybyło zwłaszcza dróg ekspresowych. "W efekcie ok. 1,4 tys. km tak oznakowanych tras i autostrad wciąż jest darmowych. I to właśnie one mają być objęte opłatami w przyszłym roku. To np. długie odcinki drogi S8 między Warszawą i Białymstokiem, większość fragmentów S17 ze stolicy do Lublina, nowe odcinki S7 na Pomorzu czy na Mazowszu, długie fragmenty S3 na zachodzie kraju czy S5 z Poznania do Bydgoszczy" - wyliczono.

"Według zapowiedzi MI lista płatnych dróg będzie się też sukcesywnie wydłużała wraz z oddawaniem nowych odcinków tras szybkiego ruchu. Ta obietnica znalazła się też w najnowszej wersji Krajowego Planu Odbudowy. O takie zapisy walczyły organizacje branżowe, które od lat starają się o zwiększenie konkurencji kolei" - podkreśla "DGP".

Dziennik dodaje, że rząd nie zamierza w najbliższym czasie wprowadzać opłat dla osobówek na kolejnych fragmentach.(PAP)

reb/ dki/

Źródło:PAP
Tematy
​Otwórz Konto z Kartą Otwartą na Dzisiaj i ciesz się nią bezpłatnie!

​Otwórz Konto z Kartą Otwartą na Dzisiaj i ciesz się nią bezpłatnie!

Advertisement

Komentarze (9)

dodaj komentarz
koba2020
A tam, co będziecie się ograniczać do ciężarówek ! Ile ich jest. Przyłóżcie podatek od osobówek, na początek nawet jakiś niewielki, np. 10,-/m-c za
1/ za to ze są, nie muszą nawet jeździć, a z czasem jak wpływy okażą się niewystarczające, a okażą się niewystarczające, to za każdy km,
2/ w końcu jak
A tam, co będziecie się ograniczać do ciężarówek ! Ile ich jest. Przyłóżcie podatek od osobówek, na początek nawet jakiś niewielki, np. 10,-/m-c za
1/ za to ze są, nie muszą nawet jeździć, a z czasem jak wpływy okażą się niewystarczające, a okażą się niewystarczające, to za każdy km,
2/ w końcu jak kogoś stać na samochód, to trzeba się liczyć z wydatkami,
3/ pomyślcie Panowie Rządzący jaka to byłaby kasa ! jak wtedy będzie można porządzić.
wwojtekw
"O takie zapisy walczyły organizacje branżowe, które od lat starają się o zwiększenie konkurencji kolei" to niech te organizacje branżowe walczą by kolej działała lepiej a nie by dowalić innym typom transportu. To tak jakbym zaproponował im start w maratonie, ale by zwiększyć konkurencję innych uczestników "O takie zapisy walczyły organizacje branżowe, które od lat starają się o zwiększenie konkurencji kolei" to niech te organizacje branżowe walczą by kolej działała lepiej a nie by dowalić innym typom transportu. To tak jakbym zaproponował im start w maratonie, ale by zwiększyć konkurencję innych uczestników pou********ł im nogi. Oczywiście na końcu zapłaci konsument za te durne pomysły
distefano
Nie ciężarówki zapłacą, tylko konsumenci zapłacą. Jest to kolejny nowy podatek dla przedsiębiorców, który przyczyni się do wzrostu inflacji.
forfun
to my za to zapłacimy. koszty działalności w tym opłaty transportowe zostaną finalnie przerzucone na klienta końcowego a opłaty te będą wszędzie bo choć jakiś towar nie jechał autostradą to już materiał na niego czy inny odczynnik zapewne tak więc wzrost będzie w każdej dziedzinie
antek10
Dla stuprocentowego pisowca dzień bez wprowadzenia nowego podatku - dniem straconym. Klient końcowy płaci za te podatki nie "ciężarówki"
czarny_bambo
Plan odbudowy darzacy do redukcji uslug transportowych.
ja3
Najpierw to pomyśl co się wozi ciężarówkami, ile ich jeździ, jaki jest czas i cena transportu, a następnie gdzie na tych twoich torach masz punkty przeładunkowe i w jakim są one stanie. Niektórzy to tak lubią powtarzać hasła zasłyszane dawno temu w telewizji, a nawet nie widzieli ciężarówki na żywo. Poza tym, Najpierw to pomyśl co się wozi ciężarówkami, ile ich jeździ, jaki jest czas i cena transportu, a następnie gdzie na tych twoich torach masz punkty przeładunkowe i w jakim są one stanie. Niektórzy to tak lubią powtarzać hasła zasłyszane dawno temu w telewizji, a nawet nie widzieli ciężarówki na żywo. Poza tym, co to w ogóle miałoby zmienić? Jeszcze bardziej zwiększyć koszty? Typowe pisakowe 'myślenie'.
ja3
"Ta obietnica znalazła się też w najnowszej wersji Krajowego Planu Odbudowy."
Powiedziałbym, że to bardziej groźba. Zwiększenie kosztów transportu = zwiększenie cen wszystkiego. Ciekawe czy będą teraz budować bramki co 5km, czy wystarczy "ryczałt".

Powiązane: Bezpieczeństwo na drogach

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki