Najpierw pozwolenie na budowę, potem umowa z wykonawcą i już można zaczynać pierwszą fazę modernizacji linii kolejowej nr 8, łączącej Radom i stolicę. Zadania podjęło się polsko - hiszpańskie konsorcjum. Koszt inwestycji to ponad 100 milionów złotych.
Na tę chwilę radomianie czekali od wielu lat. Zwłaszcza ci, którzy codziennie dojeżdżają do Warszawy, do pracy czy do szkoły. W sumie podróż w obie strony zajmuje im przeszło 5 godzin. Nie od razu, ale ma się to zmienić.
Na początku, zgodnie z podpisanym kontraktem remont obejmie stację kolejową. Będzie polegał na kompleksowej wymianie całego systemu torowego, 38 rozjazdów, bardzo ważnego elementu bezpieczeństwa tej stacji, jak i trakcji elektrycznej. To wszystko będzie rzeczywiście nowe, całkowicie wymienione - wylicza Wojciech Folejewski, dyrektor ds. realizacji inwestycji PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Ma być bezpiecznie i komfortowo. Pojawią się nowe wiaty i ławki. Podwyższone zostaną perony. Niestety, na razie remontu doczeka się niewiele ponad 3 kilometry torów, ale to dopiero początek.
Następny krok to kolejne odcinki na tej linii, poczynając od Okęcia, no i z bardzo trudnym odcinkiem jakim jest most na Pilicy i odcinek , gdzie trzeba zamienić linię jednotorową na dwutorową - mówiła Maria Wasiak, minister infrastruktury i rozwoju.
Prace objęte podpisaną dziś umową, rozpoczną się na początku przyszłego roku. Mają potrwać 12 miesięcy.
IAR/AnnaOrzeł/MS/buch