Zlecający przelewy SEPA w Bank Smart muszą się mieć na baczności. Transakcje mogą zostać odrzucone bez ostrzeżenia użytkownika. Bank na stronie logowania informuje o przejściowych problemach w realizacji zleceń płatniczych.


O problemie dotyczącym przelewów w euro w Bank Smart poinformował nas jeden z czytelników. Na pozór transfery SEPA działają poprawnie. Po wypełnieniu formularza klient potwierdza operację hasłem SMS i otrzymuje komunikat, że przelew został przyjęty do realizacji.
Operacja nie jest jednak rozliczana. Jedyny ślad po zleceniu znajduje się w zakładce „operacje odrzucone”, gdzie jako powód niezrealizowania przelewu podawana jest lakoniczna informacja – „inne”.


Bank Smart na stronie logowania do bankowości internetowej ostrzega, że „mogą wystąpić przejściowe problemy z realizacją transakcji płatniczych”.
Zwróciliśmy się do banku z prośbą o potwierdzenie problemu i określenie terminu usunięcia usterki - tekst będzie aktualizowany.
[Aktualizacja, godz. 11:05] Bank Smart potwierdza problemy z realizacją zleceń płatniczych SEPA, SWIFT i SORBNET. "Pracujemy nad rozwiązaniem tych niedogodności dla klientów, pełna funkcjonalność systemu zostanie udostępniona natychmiast po zakończeniu działań aktualizacyjnych" - informuje bank. Odpowiednie komunikaty udostępniono w serwisie internetowym banku oraz aplikacji mobilnej.
[Aktualizacja, 12.8, godz. 11:30] Bank Smart informuje, że realizacja zleceń płatniczych przebiega bez zakłóceń
MK