REKLAMA
TYLKO U NAS

PMPG może organicznie podwoić przychody w ciągu 2 lat, ale myśli też m.in. o akwizycjach

2016-07-21 10:07
publikacja
2016-07-21 10:07

Przychody PMPG Polskie Media mogłyby urosnąć w ciągu dwóch lat nawet dwukrotnie, biorąc pod uwagę obecne aktywa grupy w Polsce - uważa Michał Lisiecki, prezes spółki. Grupa myśli jednak także o akwizycjach na krajowym rynku mediowym i o wyjściu za granicę.

fot. Grażyna Myślińska / / FORUM

"Jeśli rynek będzie się rozwijał tak jak do tej pory, to biorąc pod uwagę aktywa posiadane obecnie w Polsce, w perspektywie dwóch lat jesteśmy w stanie skokowo zwiększyć poziom generowanych organicznie przychodów. Realne wydaje się być nawet ich podwojenie" - ocenił w rozmowie z PAP Lisiecki.

Prognoza spółki na 2016 r. zakłada 51 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży, podobnie jak w roku 2015. W 2014 r. obroty spółki sięgnęły 58,4 mln zł.

"Ponadto szukamy potencjalnych akwizycji, planujemy wejście z niektórymi formatami na rynek amerykański i szykujemy nowe projekty na rynek krajowy" - dodał.

Lisiecki poinformował, że spółka jest zainteresowana przejęciami na polskim rynku mediowym, zwłaszcza w obszarze tzw. nowych mediów. Prowadzi w tej sprawie wstępne rozmowy.

"Obecnie przyglądamy się pewnej firmie, badamy jej dokumentację. Wyniki naszych analiz będą znane po wakacjach i myślę, że wtedy będziemy mogli powiedzieć coś więcej na ten temat" - powiedział.

"Interesują nas dość duże projekty, które mogłyby przynieść grupie kilkanaście-kilkadziesiąt milionów złotych dodatkowych przychodów rocznie" - dodał.

Pytany o źródła finansowania akwizycji, odpowiedział: "Nasza spółka jest zdrowa, niezadłużona, generuje zyski, co przekłada się na zdolność kredytową. Nie wykluczamy także skorzystania z instrumentów dłużnych. Wszystko będzie zależało od skali transakcji".

Źródłem dodatkowego wzrostu i dywersyfikacji przychodów ma być także wyjście za granicę. PMPG rozpoczęła działania zmierzające do uruchomienia projektu Machina w Stanach Zjednoczonych.

"Zdecydowaliśmy się na wejście na amerykański rynek ze względu na bardzo wysoką konkurencyjność i ograniczone możliwości akwizycyjne w Polsce. Machina może pochwalić się długoletnim dorobkiem, a w Stanach to się ceni" - powiedział Lisiecki.

Projekt ma obejmować działalność wytwórni muzycznej wprowadzającej na rynek amerykański artystów z Europy oraz działalność portalu machina. com.

"W pierwszej kolejności zostanie uruchomiona butikowa wytwórnia Machina Music Label. Pod koniec tego tygodnia planujemy otwarcie biura w Los Angeles. Pod swoją opieką mamy obecnie czterech artystów, jeszcze w tym roku możemy pozyskać kolejnego. Docelowo chcemy rocznie zajmować się 12 muzykami. Przychody będziemy czerpać z praw do muzyki i wizerunku artysty, a następnie z kontraktów z dużą wytwórnią. Myślę, że zyski z tej działalności będą widoczne już w przyszłym roku" - powiedział prezes PMPG Polskie Media.

Z kolei w IV kwartale 2016 r. ma być gotowa platforma machina. com dostępna na urządzeniach mobilnych.

"Jej model reklamowy będzie dość innowacyjny. Zyski będą dzielone między spółkę, artystów i użytkowników, którzy inwestują swój czas i zgadzają się na reklamę" - skomentował Lisiecki.

W tym tygodniu prezes PMPG rozpoczął roadshow w Stanach Zjednoczonych, gdzie prezentuje projekt inwestorom zza Oceanu.

"Przy okazji spotkań wyceniamy Machina Music na poziomie 5 mln USD. Projekt cieszy się dużym zainteresowaniem inwestorów. Obecnie posiadamy 100 proc. udziałów w tym przedsięwzięciu i chcemy zachować pakiet kontrolny. W pierwszej fazie planujemy sprzedać nie więcej niż 20 proc. udziałów" - dodał.

Kolejnym zagranicznym projektem PMPG będzie cyfrowe archiwum magazynu Film.

"Miesięcznik Film to najstarszy na świecie magazyn filmowy. Obecnie cyfryzujemy nasze archiwa i tłumaczymy je na język angielski. Zaraz po IMDb, należącym do Amazona, będzie to największa na świecie filmowa baza danych w internecie. Do digitalizacji mamy ok. 75 tys. stron, za nami pierwszych 5 tys. Przewidujemy, że w przyszłym roku będziemy mieli gotowych 30 tys. stron i wówczas poszukamy partnerów na rynku amerykańskim. W tym projekcie również widzimy duży potencjał" - powiedział prezes.

W kolejnych latach na wyniki PMPG wpływ będą miały także spółki skupione w wehikule inwestycyjnym działającym w modelu "media for equity".

"Stworzyliśmy już kilka przedsięwzięć w tym modelu, ale do tej pory nie pokazywaliśmy ich rynkowi. W IV kwartale przedstawimy zasady działania wehikułu i zaprezentujemy wszystkie skupione w nim firmy. Będą one także uwzględnione w prognozie na 2017 r. W każdej spółce posiadamy określone udziały. Z założenia są one dywidendowe, ale zyski możemy czerpać także z wyjścia z określonej inwestycji" - skomentował Lisiecki.

PMPG planuje również dalszy rozwój swoich sztandarowych formatów - tygodników "Wprost" i "Do Rzeczy".

"Jesienią będziemy wdrażać nową strategię "Wprost". Pozostanie to tygodnik społeczno-polityczny, ale z dużym udziałem gospodarki i wspierania przedsiębiorczości. Inwestujemy w silny internet, treści wideo, powiększony newsroom, kampanię reklamową i obecność na konferencjach gospodarczych. Prezentacja strategii powinna mieć miejsce na Forum Ekonomicznym w Krynicy" - powiedział prezes.

"Od września będzie dostępna nowa witryna internetowa "Do Rzeczy". Ponadto Orle Pióro, wydawca tytułu, pracuje nad dodatkowym projektem prasowym - miesięcznikiem. Nie podjęliśmy jeszcze decyzji, czy pojawi się on na rynku w tym czy w przyszłym roku. Do końca 2016 r. chcemy konsolidować większość udziałów Orlego Pióra w grupie" - dodał.

PMPG podało w połowie czerwca prognozę na 2016 r. Zakłada w niej 51 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży, 8,1 mln zł skonsolidowanej EBITDA oraz 7,5 mln zł skonsolidowanego zysku operacyjnego.

"Prognoza jest bardzo konserwatywna. Obecnie nie widzę czynników, które mogłyby jej zagrozić. Natomiast istnieją elementy, które mogą nam pomóc zrealizować ją z nawiązką, jak np. film "Gwiazdy", którego jesteśmy producentem i który wejdzie na ekrany w IV kwartale tego roku. Nie wykluczamy jego dystrybucji także na rynku niemieckim. Nie zakładaliśmy znaczących przychodów z tego projektu, jeśli jednak będzie cieszył się powodzeniem, będzie to dodatkowe wsparcie dla wyników" - poinformował prezes.

"Myślimy już o kolejnym filmie, złożyliśmy także w telewizji publicznej wniosek o realizację dwóch seriali" - dodał.

Jolanta Tumulec (PAP)

jow/ osz/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Najlepsze konta premium – wrzesień 2025 r.
Najlepsze konta premium – wrzesień 2025 r.
Advertisement

Komentarze (5)

dodaj komentarz
~słabo
artykuł fajny długi bicie piany tylko jedno mi umkneło ZYSK NETTO ile bedzie zysku netto panie prezesie ile bedzie tego zysku netto nie moge doczytac ile bedzie zysku netto bo o to w tej grze chodzi zysk netto jest wazny mysle ze jak zwykle mizerny bedzie ten zysk i po co te ciagłe chwalenie jak nic z tego nie wynika dobrego dla artykuł fajny długi bicie piany tylko jedno mi umkneło ZYSK NETTO ile bedzie zysku netto panie prezesie ile bedzie tego zysku netto nie moge doczytac ile bedzie zysku netto bo o to w tej grze chodzi zysk netto jest wazny mysle ze jak zwykle mizerny bedzie ten zysk i po co te ciagłe chwalenie jak nic z tego nie wynika dobrego dla akcjonariuszy
~keks
Tak mu wierze jak naście lat temu wykorzystał wtedy mój projekt AIESECowca, który uwierzył i wykonał założenia strategiczne dla jednego z pism wchodzących w skład PoinGroup... i przedstawił to potem jako własny pomysł na rozwój biznesu i pisma...
oczywiście temat który był z tym związany... przemilczę
~tomas
Jak zwykle u Michała Lisieckiego wiecej PR-u niz realnych osiągnięc czy mozliwości
~miś
to ma szanse się dobrze sprzedać , konserwatywna prognoza mnie się podoba, budzi zaufanie że facet nie obiecuje gruszek na wierzbie
~don_jabolon
myślałem że na zdjęciu jest Zenek martyniuk

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki