REKLAMA
TYLKO U NAS

PKP Cargo chce wozić polską żywność do Chin

2020-06-08 15:16
publikacja
2020-06-08 15:16

PKP Cargo planuje uruchomienie niebawem stałego połączenia intermodalnego z Chinami w związku z zainteresowaniem polskich producentów eksportem kontenerami żywności - podało PKP Cargo w komunikacie prasowym.

fot. / / materiały dla mediów

"Gospodarka na świecie i w Polsce się zmienia, idzie w kierunku jeszcze większej konteneryzacji. Kryzys wywołany przez epidemię koronawirusa może ten proces najwyżej nieco spowolnić, ale nie zatrzymać. Jesteśmy również zainteresowani uruchomieniem w najbliższym czasie stałego połączenia z Chinami w celu wsparcia eksportu polskiej żywności. Widzimy bowiem duże zainteresowanie taką usługą ze strony polskich producentów" – powiedział cytowany w komunikacie prasowym prezes PKP Cargo Czesław Warsewicz.

Strategia Grupy PKP Cargo zakłada rozwijanie przewozów intermodalnych, czyli wykorzystujących więcej niż jeden rodzaj transportu.

Na początku czerwca PKP Cargo Connect uruchomiło pociągi operatorskie. Pierwsze stałe połączenie to trasy Gdańsk – Gliwice – Piacenza oraz Małaszewicze/Brześć – Gliwice – Piacenza i Małaszewicze/Brześć – Gliwice – Gdańsk. Stopniowo sieć pociągów operatorskich będzie rozszerzana.

Obie relacje są obsługiwane na razie trzy razy w tygodniu o stałych porach. W ramach usługi zapewniony jest także transport kontenerów ciężarówkami z terminala kolejowego do odbiorców ładunków.

PKP Cargo podało, że pociągi operatorskie kursują według stałych rozkładów jazdy. W przypadku zwykłych pociągów towarowych rozkłady jazdy są często zmieniane ad hoc i brak jest gwarancji czasu przejazdu, co z punktu widzenia klienta znacznie komplikuje planowanie łańcucha logistycznego.

epo/ gor/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Orange Nieruchomości
Orange Nieruchomości
Advertisement

Komentarze (4)

dodaj komentarz
macierz
Do transportu żywności potrzebne są klimatyzowane składy, za taki transport odpowiada jeden operator, i tym zajmują się rosyjskie firmy transportowe, z tego co mi wiadomo, nasi kupili w Rosji przystosowane platformy do tego typu transportu, być może jakaś umowa jest z Rosjanami, wiem że do tej pory nasze kontenery szły do Kaliningradu,Do transportu żywności potrzebne są klimatyzowane składy, za taki transport odpowiada jeden operator, i tym zajmują się rosyjskie firmy transportowe, z tego co mi wiadomo, nasi kupili w Rosji przystosowane platformy do tego typu transportu, być może jakaś umowa jest z Rosjanami, wiem że do tej pory nasze kontenery szły do Kaliningradu, a stamtąd już koleją jechały do Chin, może teraz będzie przez Brześć.
ajwaj
Typowa PISa :)
Cós zawieziem, ile? 10, 1000, 100 000 container ?
Z czym ? Palety, buraki, ogóry malosolne?

Ale zawioza... Do Brzescia
macierz
PKP, to może, co najwyżej, wozić do granicy z Białorusią, dalej to już transport należy do rosyjskich operatorów, i to oni ustalają warunki i ceny.

Powiązane: Żywność

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki