Rynek e-commerce w Polsce wciąż się rozwija. Choć występują już na nim gracze o ugruntowanej pozycji, nie oznacza to, że inne podmioty nie chcą spróbować swoich sił. Okazuje się, że takie plany ma Orlen, który planuje mocno postawić na rozszerzenie działalności sklepu vitay.pl.


Jak informuje Business Insider, Orlen, do którego należy sklep vitay.pl, obecnie bada rynek i zamierza ocenić rentowność tej inwestycji. Na ten moment w sklepie znajdziemy mniej więcej 3500 artykułów, jednak ta liczba ma niebawem zostać znacznie powiększona. Asortyment jest podzielony na kilka różnych kategorii, np. modę i turystykę, dom i ogród, motoryzację czy elektronikę.
Co więcej, Orlen może zdecydować się na przekształcenie swojego sklepu internetowego w platformę marketplace, gdzie inni użytkownicy mogliby sprzedawać swoje produkty. Wtedy vitay.pl mógłby stać się konkurencją dla Allegro, jednak wciąż trzeba pamiętać o kwestii skali i pozycji obu graczy na rynku.
Orlen jakiś czas temu zainwestował także w budowę automatów paczkowych ORLEN Paczka. Obecnie w Polsce można skorzystać z mniej więcej 2 tys. takich urządzeń. Mogłyby one zostać bardziej wykorzystane do wysyłania i odbierania kupionych w sklepie produktów.
Przeczytaj także
Business Insider dodaje, że sklep należący do Orlenu od początku tego roku prężnie się rozwija, notując spory wzrost liczby odwiedzających vitay.pl. Przedstawiciele Orlenu spekulują, że tempo rozwoju jest dwucyfrowe i w najbliższym czasie można spodziewać się postawienia mocniejszych akcentów na jedną z kategorii, którą jest motoryzacja.