REKLAMA

PKN Orlen otworzył w Warszawie pierwszy punkt sprzedaży „Orlen w ruchu”

2021-06-23 09:22, akt.2021-06-23 11:09
publikacja
2021-06-23 09:22
aktualizacja
2021-06-23 11:09
PKN Orlen otworzył w Warszawie pierwszy punkt sprzedaży „Orlen w ruchu”
PKN Orlen otworzył w Warszawie pierwszy punkt sprzedaży „Orlen w ruchu”
/ PKN Orlen

PKN Orlen otworzył w Warszawie pierwszy punkt nowego formatu sprzedaży detalicznej „Orlen w ruchu”. Do końca roku powstanie w Polsce ok. 40 takich placówek, a w ciągu najbliższych 4 lat ok. 900. To element rozwoju oferty pozapaliwowej – powiedział w środę prezes spółki Daniel Obajtek.

Pierwszy punkt „Orlen w ruchu” został uruchomiony w środę na ul. Grójeckiej 26 w Warszawie. Placówka prowadzi sprzedaż detaliczną z asortymentem sklepowo-gastronomicznym. Przez wiele lat funkcjonował tam salon prasowy Ruchu, który - jak zauważył koncern - „mocno wrósł” w krajobraz tej ulicy.

fot. / / PKN Orlen

Prezes PKN Orlen podkreślił, że wprowadzenie nowego formatu sprzedaży detalicznej i rozszerzenie oferty pozapaliwowej związane jest z wcześniejszym przejęciem przez koncern spółki Ruch.

„W związku z tym zaczęliśmy proces inwestycyjny, który ma zmienić tę firmę, nadać dynamikę rozwoju tej firmy. Zaczęliśmy inwestować, jako Orlen, w nowe formaty sprzedaży detalicznej” – powiedział Obajtek podczas konferencji prasowej w pierwszym punkcie „Orlen w ruchu”. Zapowiedział, iż jeszcze w tym roku powstanie ok. 40 placówek tego formatu w całej Polsce.

„W ciągu czterech lat, czterech i pół, powstanie ok. 900 takich punktów sprzedaży pozapaliwowej, czyli bardzo mocny rozwój, dynamiczny, właśnie segmentu detalu” – oświadczył prezes PKN Orlen. Dodał, iż koncern przewiduje z rozwoju tego segmentu zysk operacyjny rocznie na poziomie ponad 5 mld zł – obecnie jest to ok. 3 mld zł.

Obajtek przypomniał, że zgodnie ze strategią Grupy Orlen do 2030 r., nakłady na rozwój segmentu detalicznego mają tam wynieść w tym czasie ok. 11 mld zł.

„Orlen jest już spółką multienergetyczną. Orlen bardzo mocno inwestuje w rafinerię, w przemysł petrochemiczny, w procesy akwizycyjne. Przechodzimy renesans swojego rozwoju. Ale również Orlen bardzo mocno inwestuje w detal. Dla nas jest to bardzo ważne” – oświadczył prezes koncernu.

Obajtek wspomniał, że już od kilku lat trwa modernizacja stacji paliw Grupy Orlen, nie tylko w Polsce, ale i za granicą, a liczba tych placówek wzrasta. „Nasze stacje to jedne z bardziej nowoczesnych stacji na świecie” – ocenił.

Prezes PKN Orlen zaznaczył, że rozwijając segment sprzedaży detalicznej, koncern zwraca mocno uwagę na ofertę pozapaliwową. „Między innymi to był jeden z pomysłów na akwizycję Ruchu. Chcieliśmy na bazie Ruchu tworzyć właśnie takie formaty pozapaliwowe, czyli iść szerzej w detal” – wyjaśnił.

„Ta dynamika, jest bardzo szybka, ale czasy wymagają właśnie takiej dynamiki w biznesie, szybkich, sprawnych decyzji, które zdecydowanie będą nas wzmacniać, które zdecydowanie będą wzmacniać poszczególne filary naszej działalności” – oświadczył prezes PKN Orlen.

Patrycja Klarecka, członek zarządu PKN Orlen ds. sprzedaży detalicznej, zapowiedziała, że punkty „Orlen w ruchu” powstaną w najbliższym czasie w Bydgoszczy i we Wrocławiu, a kolejne w Lublinie, Katowicach, Zabrzu i Bytomiu, a także na trasie metra w Warszawie.

„Z uwagą śledzimy wszystkie trendy konsumenckie i ten format powstał właśnie na bazie tych trendów” – podkreśliła Klarecka. Jak zauważyła, „dzisiejszy klient chce zjeść tak smacznie, jak w restauracji, tak szybko, jak w barze szybkiej obsługi i tak smacznie, i zdrowo, jak w domu”. „To właśnie na takim koncepcie zasadza się nasz format +Orlen w ruchu+” – dodała.

Klarecka podkreśliła, że PKN Orlen, m.in. z myślą o nowym formacie, wprowadził dania gotowe ze swej nowej linii produktowej, w tym typu ultra fresh. Zaznaczyła przy tym, iż koncern stara się, aby stosowane w jego segmencie detalicznym opakowania były coraz bardziej ekologiczne.

„Dzisiaj, w dużej mierze, są to opakowania jednoskładnikowe, co powoduje, że są one łatwe w recyklingu. Natomiast to nie jest koniec naszych prac w tym zakresie” – stwierdziła Klarecka.

Jak wyjaśnił PKN Orlen, nowe formaty sprzedaży detalicznej „Orlen w ruchu” będą obejmowały trzy rodzaje obiektów, w tym ok. 20-metrowe, a także mające powierzchnię ok. 60 do 70 metrów, takie jak pierwszy tego typu punkt otwarty w środę w Warszawie.

Koncern zapowiedział, iż jednocześnie powstaną autonomiczne kąciki kawowe, w których sprzedaż będzie całkowicie zautomatyzowana - zostaną one udostępnione w miejscach o szczególnie dużym natężeniu ruchu, m.in. na dworcach, w biurowcach, czy na lotniskach. „Otwarcie pierwszego kącika planowane jest w sierpniu” - przekazano w komunikacie.

PKN Orlen zapewnił, że we wszystkich obiektach „Orlen w ruchu” będzie działał program lojalnościowy Orlen Vitay. „Już teraz udostępniona klientom będzie także usługa nadawania i odbierania przesyłek, która od września będzie funkcjonowała pod nową marką +Orlen paczka+, stanowiąc kolejne wzmocnienie segmentu detalicznego PKN Orlen” - zapowiedział koncern. 

PKN Orlen zakłada dynamiczny rozwój w segmencie automatów paczkowych

 "Nasza siła tkwi w tym, że mamy stałych klientów oraz dobre punkty w dobrych lokalizacjach. Klient przy okazji wizyty w naszym punkcie chciałby mieć dostęp też do szeregu innych usług. Z naszych badań wynika, że powinniśmy iść m.in. w kierunku umożliwiania klientom odbioru paczek" - powiedział dziennikarzom Obajtek.

"W tym roku będziemy mieli 5000 punktów odbioru paczek. Zakładamy, że do końca września uruchomimy też około 200 automatów paczkowych, a do końca 2021 roku ich liczba wzrośnie do około 500. Chcemy tę sieć rozszerzać, automaty paczkowe będą w przyszłości liczone w tysiącach. W odpowiednim czasie ogłosimy, jak będzie ta struktura wyglądała" - dodał.

Prezes Obajtek zastrzega, że plany rozwoju automatów paczkowych to nie jest wyzwanie rzucane InPostowi, czyli liderowi tego segmentu na polskim rynku.

"Mamy konkurecję, która rozwija się dynamicznie. To bardzo dobrze. My też chcemy się w tym segmencie dynamicznie rozwijać" - powiedział. (PAP Biznes)

pr/ mfm/ mb/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Temperatura skacze, nagroda wzrasta! Otwórz konto i odbierz nawet 350 zł!

Temperatura skacze, nagroda wzrasta! Otwórz konto i odbierz nawet 350 zł!

Advertisement

Komentarze (30)

dodaj komentarz
obywatel_1905
Prezes to jest gość. Kupuje wszytko jak leci, otwiera wszedzie nowe sklepy. A tymczasem kilkuset kierowników stacji paliw orlen z końcem czerwca kończy współprace z ta firmą. A nowych chętnych brak. Ciekawe jak rozwiążą ten problem ci wspaniali managerowie?
zdzislaw_
- "mamy konkurencję, która rozwija się dynamicznie" - małpowanie sklepów Żabka
- "plany rozwoju automatów paczkowych" - małpowanie usług InPost'u
- "z uwagą śledzimy wszystkie trendy konsumenckie" - zdrowa żywność w postaci hot dogów i napojów, które w składzie mają 60% cukru

Wszystko
- "mamy konkurencję, która rozwija się dynamicznie" - małpowanie sklepów Żabka
- "plany rozwoju automatów paczkowych" - małpowanie usług InPost'u
- "z uwagą śledzimy wszystkie trendy konsumenckie" - zdrowa żywność w postaci hot dogów i napojów, które w składzie mają 60% cukru

Wszystko to osiągniemy zakładając spółki córki i przez nie będziemy świadczyć usługi dla Orlen'u.
demeryt_69
Dobre i krótkie podsumowanie tego 'geniusza' zarządzania z zespołem Tourette'a :)
volksempfanger
Jak można tam siku to będę chodzić.
drabio
Orlen zapewne już niedługo otworzy budki z hot dogami przy PKSie, przejmie kebaby a także zainwestuję w hodowlę i produkcję zwierzęcą mają duże doświadczenie przy organizacji koryta, wypasu czy chowu tłustych sztuk.

W planach mają jeszcze Coutry Video oraz zbiory jagód i ich sprzedaż przy szosie.

Pieniądze
Orlen zapewne już niedługo otworzy budki z hot dogami przy PKSie, przejmie kebaby a także zainwestuję w hodowlę i produkcję zwierzęcą mają duże doświadczenie przy organizacji koryta, wypasu czy chowu tłustych sztuk.

W planach mają jeszcze Coutry Video oraz zbiory jagód i ich sprzedaż przy szosie.

Pieniądze to nie wszystko proszę Pana.
ameba1
A może by tak orlen skupił się na swojej branży? Jak coś jest do wszystkiego, to jest do niczego. Stoczą się jak poczta, która myślała, że sprzedażą zabawek, książek i dewocjonaliów, zasypie dziurę nieudolności.
Czy Obajtkowi się powiedzie? Tego dowiemy się w kolejnym odcinku...
A może by tak orlen skupił się na swojej branży? Jak coś jest do wszystkiego, to jest do niczego. Stoczą się jak poczta, która myślała, że sprzedażą zabawek, książek i dewocjonaliów, zasypie dziurę nieudolności.
Czy Obajtkowi się powiedzie? Tego dowiemy się w kolejnym odcinku... kur*&^a!
antek10
Masz rację. O tym ucza na studiach z ekonomii. Ale oni na tym sie nie znają. Czekamy kiedy bedzie mozna kupić opony do poloneza w takim sklepie.
karbinadel
Prawdziwe perpetuum mobile. Sami będą pisać gazety, które będą sprzedawać w swoich salonach prasowych. I pewnie sami też będą je czytać.
mknowak
40% narodu ich popiera więc będzie kupować na tych stacjach te gazety...

Powiązane

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki