REKLAMA

Opel z zyskiem po raz pierwszy od 20 lat

2018-07-25 11:15
publikacja
2018-07-25 11:15

Marka Opel odnotowała zysk za pierwszą połowę 2018 roku. Od prawie dwudziestu lat przynosiła swoim właścicielom straty, aż w końcu odżyła pod kierownictwem francuskiego koncernu PSA. Zysk operacyjny ze sprzedaży samochodów Opel-Vauxhall wyniósł 502 mln euro – donosi „Independent”.

fot. REUTERS/Denis Balibouse / / FORUM

Ostatni raz zysk wypracowano w 1999 roku. Francuski gigant branży motoryzacyjnej, który do swojego portfolio składającego się m.in. z peugeotów i citroenów dołączył ople w ubiegłym roku, miał wraz z przejęciem problematycznej niemieckiej marki ambitny plan odrodzenia Opla.

Choć zakup Opla pozwolił PSA wskoczyć na drugą pozycję w zestawieniu największych producentów samochodów w Europie, to wciąż palącą kwestią pozostawało palenie pieniędzy przez tracącą na popularności markę. W tym celu postanowiono nie tylko przejrzeć wszystkie umowy dystrybucyjne, ale i inwestycje badawcze kontynuowane jeszcze przez General Motors.

Opel zyska od 1 sierpnia 2018 r. nowe szefostwo wywodzące się z francuskiego PSA i wystawił na sprzedaż „technologiczne serce marki”, czyli centrum badań i rozwoju w Russelsheim. Jego wartość wyceniono na 500 mln euro – aktywa zaproponowano czterem firmom z branży motoryzacyjnej, a sprzedaż ma zostać zamknięta do końca roku, a produkcja opli ma przejść na technologie wykorzystywane w koncernie PSA.

Pakiet ratunkowy przewidziany dla Opla i przemyślany przez Francuzów zakłada lifting nie tylko od środka, ale i od zewnątrz. Zapowiedziano bowiem odświeżenie stylistyki samochodów marki Opel. Na razie pokazano jedynie zarys koncepcji z kształtem przednich świateł, ale koncern zapowiada duże zmiany. Dodatkowo logo Vauxhalla ma zostać nieco podrasowane – wszystko po to, żeby wyraźnie zaznaczyć pogoń marki za rynkiem samochodów elektrycznych.

Mateusz Gawin

Źródło:
Tematy
Temperatura skacze, nagroda wzrasta! Otwórz konto i odbierz nawet 350 zł!

Temperatura skacze, nagroda wzrasta! Otwórz konto i odbierz nawet 350 zł!

Advertisement

Komentarze (4)

dodaj komentarz
madarot
Już od dawna Opel nie jest niemiecki, tak więc nie należy mówić niemiecki Opel (teraz już francuski Opel), tak samo jak ludzie mówią czeska Skoda, czeski Zetor, hiszpański Seat itd. Wymienione marki jak wiele innych dawno już nie należą do narodu w kraju w którym są składane. Jedyny plus to taki że nazwy marek zostały zachowane.
prosto-o-pieniadzach
jak patrze na ofertę auto to można powiedzieć tylko tyle ze Azja zostawiła Europę i USA daleko w tyle
lordbartezzos
Kiedyś marki azjatyckie miały przynajmniej ceny niskie. Niemców nie lubię od kiedy produkcja występuje wiadomo gdzie. Na prawdziwego japońca mnie nie stać więc od 14 lat jeżdżę Francuzami z salonu i nie narzekam.
sloneczkodzg
Wielu klientów po prostu wstydzi się używania niemieckich aut a po przejęciu Opla przez francuzów wszystko zmieniło się o 180* .

Powiązane: Motoryzacja

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki