Aplikacja nazwana Send Money pozwala wysłać znajomemu pieniądze przy wykorzystaniu środków zgromadzonych na koncie PayPal, pobranych z rachunku bankowego lub karty płatniczej. Pieniądzom może towarzyszyć e-kartka z życzeniami. Można ją uzupełnić o wiadomość, obrazek, link do video umieszczonego w serwisie YouTube lub film nagrany kamerą internetową.
Transfery pomiędzy użytkownikami PayPal w ramach jednego kraju zwolnione są od opłat pod warunkiem, że wykorzystane zostanie saldo konta. W przypadku zasilenia z karty płatniczej pobierana jest opłata (w Polsce 0,80 zł + 2,9% kwoty transakcji), która potrącana jest z wysyłanej kwoty. Za płatności międzynarodowe pobierane są opłaty zgodne z taryfą systemu PayPal.
|
Serwisy społecznościowe mają olbrzymi potencjał jako środowiska, w których mogłyby odbywać się niskokwotowe płatności pomiędzy osobami fizycznymi. Rozwiązania tego typu testowała kilka lat temu m.in. holenderska platforma społecznościowa Hyves. Facebook, posiadający w tej chwili 800 milionów użytkowników, prowadzi własny system waluty Facebook Credits. Nie pozwala on jednak obecnie na przesyłanie środków pomiędzy użytkownikami, a służy wyłącznie do zakupu wirtualnych akcesoriów do gier.
Przyczyną niechęci Facebooka do eksperymentowania z własnymi płatnościami społecznościowymi są przede wszystkim wymogi prawne i koszty związane z koniecznością monitorowania przepływu środków pomiędzy użytkownikami. Monitoring jest niezbędny, aby zapobiec oszustwom i zjawisku praniu brudnych pieniędzy. Nie bez znaczenia jest również fakt, że twórcy aplikacji działających na platformie Facebook’a zostali zmuszeni do przyjmowania Facebook Credits i ponoszenia kosztów 30-procentowej prowizji związanej z tym systemem.
Michał Kisiel
analityk Bankier.pl
m.kisiel@bankier.pl
Zobacz też:
» Porównywarka kont osobistych - znajdź ofertę dopasowaną do siebie
» Google będzie rządzić naszym portfelem
» Polacy kochają płatnicze innowacje
» Porównywarka kont osobistych - znajdź ofertę dopasowaną do siebie
» Google będzie rządzić naszym portfelem
» Polacy kochają płatnicze innowacje





















































