REKLAMA

Nowe przepisy dla kierowców zmniejszą korki

2016-09-15 06:00
publikacja
2016-09-15 06:00

Na staniu w korkach tracisz nawet osiem godzin miesięcznie, co kosztuje cię ok. 3,3 tys. zł rocznie. Te pieniądze i czas możesz wykorzystać inaczej. Rozwiązanie jest proste: jazda na suwak. Wystarczy, że kierowcy będą korzystali ze wszystkich pasów i zachowywali właściwe odległości między autami, a korki na naszych drogach zmniejszą się o połowę.

Nowe przepisy dla kierowców zmniejszą korki
Nowe przepisy dla kierowców zmniejszą korki
fot. BARTLOMIEJ KUDOWICZ / / FORUM

Obecnie jazda na suwak to wyłącznie sugerowana forma korzystania z drogi. Ma to się jednak zmienić. Od 2018 r. zostaną wprowadzone nowe regulacje prawne, które nałożą na kierowców obowiązek poruszania się w ten sposób.

- Jazda na suwak służy temu, aby ruch był płynny na wszystkich pasach. Jednak na drodze często pojawiają się tzw. szeryfowie, którzy blokują pas i powodują zdecydowane zwiększenie korków. Ci ludzie nie widzą, że dzięki tej metodzie jazda byłaby szybsza dla jednej i dla drugiej strony - mówi w wywiadzie dla serwisu infoWire.pl Marcin Grzebieluch ze szkoły bezpiecznej jazdy Carevent.pl.

Ważne jest, aby zmiana pasa następowała po dojechaniu do jego końca, a nie w połowie. Takie zachowanie nie dość, że zabiera miejsce, to na dodatek jest kolejnym powodem pogłębiania się korków zauważa rozmówca.

Źródło:
Tematy
Orange Nieruchomości
Orange Nieruchomości
Advertisement

Komentarze (19)

dodaj komentarz
~qu
strasznie nie lubię ludzi którzy podejmują pracę lub temat jak ten tu nie mając pojęcia ba nawet nie chce się zastanowić nad stanem faktycznym!!! I tak poczynając od leniwych policjantów którym również nie chce się myśleć !!! jak znterpretuje stłuczkę gdy ktoś nie zastosuje się ????proszę popatrzeć już mamy zasadę na rondkach!!!strasznie nie lubię ludzi którzy podejmują pracę lub temat jak ten tu nie mając pojęcia ba nawet nie chce się zastanowić nad stanem faktycznym!!! I tak poczynając od leniwych policjantów którym również nie chce się myśleć !!! jak znterpretuje stłuczkę gdy ktoś nie zastosuje się ????proszę popatrzeć już mamy zasadę na rondkach!!! i co tam się dzieje ,prostaki przyspieszają na wjeżdzie, a leniwce czekają az znikną wszystkie auta !!! Tu trzeba wychować !!!wykształcić instruktorów by uczyli płynnej jazdy i przyzwoitości to samo tyczy policjantów!!!szlak mnie trafia co do stwierdzenia NIE DOSTOSOWAŁ PRĘTKOŚCI DO WARUNKÓW !!!!! A DLACZEGO DROGOWCY NIE PŁACOĄ MANDATÓW ZA NIEPRZYGOTOWANIE DROGI LUB ZA DZIURĘ GDY OCHLAPIEMY PIESZEGO DLACZEGO ODPOWIADA KIEROWCA A NIE JAK POWINNO DROGOWCY CZ W TYM CHOLERNYM KRAJU MYŚLENIE MUSI BYĆ DEFICYTEM!!!!!
~Trabant
Jazda na suwak SPOWALNIA ruch. Jeśli ludzie czekają do końca z wjechaniem na konkretny pas to muszą to zrobić wolniej co wydłuża czas. W kraju w którym mieszkam nikomu nie trzeba tego tłumaczyć. Zmieniamy pas o wiele wcześniej niż wymagają tego znaki i nie potrzeba do tego szeryfów a jedynie większość ludzi ma tutaj zdrowy rozsądek.Jazda na suwak SPOWALNIA ruch. Jeśli ludzie czekają do końca z wjechaniem na konkretny pas to muszą to zrobić wolniej co wydłuża czas. W kraju w którym mieszkam nikomu nie trzeba tego tłumaczyć. Zmieniamy pas o wiele wcześniej niż wymagają tego znaki i nie potrzeba do tego szeryfów a jedynie większość ludzi ma tutaj zdrowy rozsądek. Nikt się nie wpycha w ostatniej chwili i nie ma zagrożeń. W polsce tak się nie da i dlatego nigdy tam nie wrócę. Tam każdy MUSI być pierwszy.
~as
Nie wrócisz? A skąd TAM wziąłeś polskie znaki?
~stacho
Ograniczyć liczbę aut wpuszczanych do miast,zostawiać je na parkingach
~uber
Jazda na suwak nie zwiększa pojemności dróg - więc bzdura. Daje jedynie bardziej sprawiedliwe rozłożenie czasu oczekiwania w korku. Jednym wydłuży (wpuszczającym), a innym skróci (wpuszczanym). Sumarycznego czasu oczekiwania wszystkich kierowców i tak się nie zmieni...
~dre
Prawda jest taka że jazda na suwak gdziekolwiek by nie była wcale nie usprawni ruchu w znaczeniu globalnym tylko da wszystkim stojącym w korku równe szanse w oczekiwaniu na "ruch". Przecież Ci co się "wciskają" tak naprawdę blokują ruch tym co karnie stoją w na pasie który jest przejezdny. Pan Grzebieluch nie Prawda jest taka że jazda na suwak gdziekolwiek by nie była wcale nie usprawni ruchu w znaczeniu globalnym tylko da wszystkim stojącym w korku równe szanse w oczekiwaniu na "ruch". Przecież Ci co się "wciskają" tak naprawdę blokują ruch tym co karnie stoją w na pasie który jest przejezdny. Pan Grzebieluch nie ma pojęcia co mówi. Na dowód tego niech sobie zrobi doświadczenie ile samochodów przejedzie na zwężonym pasie przy jego " świetlanym" pomyśle jazdy na suwak a ile przejedzie .przy naszym dzikim sposobie jazdy. Gwarantuję, że będzie to różnica w granicach 0,5% a nie 50%.
~der
dla słabiej pojmujących: jakbyś nie sypał do lejka to zawsze tyle samo czasu zajmie ci sypanie.
~der odpowiada ~der
dla Pana Grzebielucha mam radę: niech przemyśli bardziej płynną jazdę, równe odstępy między samochodami i wreszcie wysokie kary dla tych co spowalniają ruch włącznie z zabieraniem prawa jazdy. Jak się te kilkadziesiąt procent osób przesiądzie na rowerek łącznie z grzebuieluchem na pewno korki zmniejszą się o 50%. Czego sobie i innym dla Pana Grzebielucha mam radę: niech przemyśli bardziej płynną jazdę, równe odstępy między samochodami i wreszcie wysokie kary dla tych co spowalniają ruch włącznie z zabieraniem prawa jazdy. Jak się te kilkadziesiąt procent osób przesiądzie na rowerek łącznie z grzebuieluchem na pewno korki zmniejszą się o 50%. Czego sobie i innym normalnym użytkownikom dróg serdecznie życzę..
~Sheriff
Kolejna głupota. Suwak jest dobry tylko w mieście i to na krótkich odcinkach np. między światłami. Na długich prostych zwłaszcza na autostradach tylko spowalnia ruch. Ciągły ruch na wprost jest o wiele wydajniejszy niż suwak. No, ale niektórzy musieliby zwolnić w swoim A4.
~der
nie wiem skąd tyle minusów, może tylko od użytkowników audi. Prawda jest taka że jazda na suwak gdziekolwiek by nie była wcale nie usprawni ruchu w znaczeniu globalnym tylko da wszystkim stojącym w korku równe szanse w oczekiwaniu na "ruch". Przecież Ci co się "wciskają" tak naprawdę blokują ruch tym co karnie nie wiem skąd tyle minusów, może tylko od użytkowników audi. Prawda jest taka że jazda na suwak gdziekolwiek by nie była wcale nie usprawni ruchu w znaczeniu globalnym tylko da wszystkim stojącym w korku równe szanse w oczekiwaniu na "ruch". Przecież Ci co się "wciskają" tak naprawdę blokują ruch tym co karnie stoją w na pasie który jest przejezdny. Pan Grzebieluch nie ma pojęcia co mówi. Na dowód tego niech sobie zrobi doświadczenie ile samochodów przejedzie na zwężonym pasie przy jego " świetlanym" pomyśle jazdy na suwak a ile przejedzie .przy naszym dzikim sposobie jazdy. Gwarantuję, że będzie to różnic w granicach 0,5% a nie nie 50%.

Powiązane: Motoryzacja

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki