REKLAMA

Ministerstwo Infrastruktury wprowadza tymczasowe odstępstwa od czasu pracy kierowców

2022-08-12 18:17
publikacja
2022-08-12 18:17
Ministerstwo Infrastruktury wprowadza tymczasowe odstępstwa od czasu pracy kierowców
Ministerstwo Infrastruktury wprowadza tymczasowe odstępstwa od czasu pracy kierowców
fot. Lukasz Dejnarowicz / / FORUM

W okresie od 12 sierpnia 2022 r. do 30 września 2022 r. będą obowiązywały tymczasowe odstępstwa od stosowania przepisów dotyczących czasu prowadzenia pojazdu - poinformowało w piątkowym komunikacie Ministerstwo Infrastruktury.

Tymczasowe odstępstwa mają zastosowanie do kierowców wykonujących krajowe i międzynarodowe przewozy drogowe rzeczy na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Odstępstwa te nie dotyczą kierowców autobusów.

Jak wyjaśnia resort, decyzja o ich wprowadzeniu została podjęta w związku z nadzwyczajną sytuacją spowodowaną wojną na Ukrainie, pakietem sankcji Unii Europejskiej wobec Rosji i Białorusi oraz koniecznością zachowania płynności dostaw towarów.

"Odstępstwa od czasu pracy kierowców są elementem przeciwdziałania barierom administracyjnym wynikającym z prawodawstwa unijnego w obrębie transportu drogowego, które są szczególnie widoczne w kontekście konfliktu zbrojnego na Ukrainie i jego wpływu na gospodarki wielu europejskich państw" - podało ministerstwo.

"Aby było możliwe wprowadzenie odstępstw od norm czasu prowadzenia pojazdów i okresów odpoczynku, określonych w rozporządzeniu (WE) nr 561/2006, konieczne było uzyskanie akceptacji ze strony Komisji Europejskiej na liberalizację przepisów związanych z czasem pracy kierowców" – powiedział cytowany w komunikacie wiceminister infrastruktury Rafał Weber.

Finansowy poradnik pracujących mam. 20 przepisów i zasad, które opłaca się znać

E-book

Finansowy poradnik pracujących mam. 20 przepisów i zasad, które opłaca się znać


Masz pytanie? Napisz na marketing@bankier.pl

Pole wypełnione niepoprawnie!
Pole wypełnione niepoprawnie!
Jeśli chcesz fakturę, to wypełnij dalszą część formularza:
Pole wypełnione niepoprawnie!
Pole wypełnione niepoprawnie!
Pole wypełnione niepoprawnie!
Podaj kod w formacie xx-xxx!
Pole wypełnione niepoprawnie!

Resort wskazał, że zmiany obejmują wydłużenie maksymalnego dopuszczalnego dziennego czasu prowadzenia pojazdu z 9 godzin do 11 godzin, wydłużenie maksymalnego dopuszczalnego tygodniowego czasu prowadzenia pojazdu z 56 godzin do maksymalnie 60 godzin, wydłużenie maksymalnego dopuszczalnego dwutygodniowego czasu prowadzenia pojazdu z 90 godzin do maksymalnie 96 godzin, wydłużenie maksymalnego czasu prowadzenia pojazdu, po którym wymagana jest przerwa trwająca 45 minut, z 4 godzin i 30 minut do 5 godzin i 30 minut i możliwość spędzania przez kierowcę regularnego tygodniowego okresu odpoczynku w pojeździe, o ile wyposażony on jest w odpowiednie miejsce do spania dla każdego kierowcy i znajduje się na postoju.

Ministerstwo Infrastruktury podkreśla, że stosowanie tymczasowych odstępstw nie może powodować pogorszenia warunków pracy kierowców i poziomu bezpieczeństwa ruchu drogowego. Pracodawcy w dalszym ciągu pozostają odpowiedzialni za zdrowie i bezpieczeństwo swoich pracowników, a także innych użytkowników dróg. Nie należy zatem dopuszczać do sytuacji, w których kierowca będzie prowadził pojazd gdy jest zmęczony.(PAP)

autor: Łukasz Pawłowski

pif/ skr/

Źródło:PAP
Tematy
Konto firmowe z gwarancją 0zł za prowadzenie i najważniejsze usługi w koncie firmowym.  Zyskaj konto firmowe z gwarancją braku opłat przez 2 lata.

Konto firmowe z gwarancją 0zł za prowadzenie i najważniejsze usługi w koncie firmowym. Zyskaj konto firmowe z gwarancją braku opłat przez 2 lata.

Komentarze (14)

dodaj komentarz
zdzislaw_
Będą robić wszystko, żeby zdążyć rozwieść węgiel z portów i pszenicę z Ukrainy. Dodatkowo węgiel z portów przewożą Czechy i Węgry, także na drogach będzie korek od TIR'ów. Czy ludzie to wytrzymają, raczej nie. Już teraz brakuje chętnych na kierowców, mandaty bardzo wysokie, rząd ma nadzieje, że wzrosną wpływy z tytułu wykroczeń Będą robić wszystko, żeby zdążyć rozwieść węgiel z portów i pszenicę z Ukrainy. Dodatkowo węgiel z portów przewożą Czechy i Węgry, także na drogach będzie korek od TIR'ów. Czy ludzie to wytrzymają, raczej nie. Już teraz brakuje chętnych na kierowców, mandaty bardzo wysokie, rząd ma nadzieje, że wzrosną wpływy z tytułu wykroczeń drogowych.

Cena ropy nadal wysoka, VAT obniżony, firmy mają mniejsze koszty do uzyskania dochodu, zwyczajnie im się nie opłaca wykonywać usług - rząd nie widzi w tym problemu, jak zwykle. Rząd do dymisji.
gruking
Zdzisław specjalista od wszystkiego...wegiel by woził naczepą pod plandeką. Ludzie zajmijcie sie tym co umiecie robic. Nie zabierajcie głosu w sprawach wszystkich.
zdzislaw_ odpowiada gruking
Twój komentarz nic nie wniósł do dyskusji.
Czego nie rozumiesz? Będzie tak jak piszesz, w jedną stronę będą jechały ciężarówki z pszenicą na port, a z powrotem z węglem naczepą pod plandeką. Porozmawiaj z ludźmi z transportu, nie chcą wykonywać usług, wydłużenie czasu pracy kierowców tylko to spotęguje. PKP Cargo też nie zdąży
Twój komentarz nic nie wniósł do dyskusji.
Czego nie rozumiesz? Będzie tak jak piszesz, w jedną stronę będą jechały ciężarówki z pszenicą na port, a z powrotem z węglem naczepą pod plandeką. Porozmawiaj z ludźmi z transportu, nie chcą wykonywać usług, wydłużenie czasu pracy kierowców tylko to spotęguje. PKP Cargo też nie zdąży rozwieść węgla. W wielu miejscowościach o tej porze roku elektrociepłownie miały duże hałdy węgla, teraz świecą pustkami.
tysiak_39 odpowiada zdzislaw_
Firaną/ plandeką przewieziesz węgiel ale w big bagach albo opakowaniach na paletach
zdzislaw_ odpowiada tysiak_39
nie chodzi o plandekę na "firanie" tylko na wywrotce/patelni.
bankster-kreator
Prawo jest jak chorągiewka. Jak zawieje z lewej strony to jest w jeden dzień inne jak zawieje z prawej to jest w drugi dzień inne. Co wczoraj było dozwolone dzisiaj jest zakazane. Co wczoraj było zakazane dzisiaj jest dozwolone a ty gułaku pamiętaj, że nieznajomość prawa które wieje jak chorągiewka na wietrze nie zwalnia cię z żadnej Prawo jest jak chorągiewka. Jak zawieje z lewej strony to jest w jeden dzień inne jak zawieje z prawej to jest w drugi dzień inne. Co wczoraj było dozwolone dzisiaj jest zakazane. Co wczoraj było zakazane dzisiaj jest dozwolone a ty gułaku pamiętaj, że nieznajomość prawa które wieje jak chorągiewka na wietrze nie zwalnia cię z żadnej odpowiedzialności.
czarny_kuskus
Oczywiście wszystko w ramach poprawy bezpieczeństwa na drogach.
tysiak_39
Zajadą tych kierowców i się pozwalniają , niech zaczną płacić 20 tyś to się znajdą
rekin1986
Ty chory jesteś za 20 tys to dzisiaj nie jeden prezes we firmie siedzi co zatrudnia do 50 ludzi a kierowcy chcesz dać 20 kafli za samo siedzenie za kierownicą nawet na zachodzie takich stawek nie ma .

Wołać a dostać to dwie różne sprawy rafineria płaci kierowcom na samozatrudnieniu 8 tys plus VAT na fakturę . Bajer polega
Ty chory jesteś za 20 tys to dzisiaj nie jeden prezes we firmie siedzi co zatrudnia do 50 ludzi a kierowcy chcesz dać 20 kafli za samo siedzenie za kierownicą nawet na zachodzie takich stawek nie ma .

Wołać a dostać to dwie różne sprawy rafineria płaci kierowcom na samozatrudnieniu 8 tys plus VAT na fakturę . Bajer polega by jeżdzić z paliwami trzeba mieć uprawnienia ADR na ładunki niebezpieczne .

Nikt nie da komuś 20 kafi za robotę która nie wymaga umiejętność wyższego szczebla
tysiak_39 odpowiada rekin1986
Wymaga , wiem bo jeżdże c+e do tego ciągłe nadgodziny , trzy lata i jesteś zajechany zupełnie, za mniej niż 20 kafli nie ma sensu się spinać , chodzi o to że za taką robote to po trzech latach masz być ustawiony a jak nie ma 20 kafli to wywalone i dla tego brakuje .

Powiązane: Praca

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki