BMW, wieloletni lider w liczbie sprzedawanych samochodów luksusowych, prawdopodobnie utraci swoją pozycję na rzecz Mercedesa – donosi agencja Bloomberg.

BMW regularnie od 2005 r. dominuje pod względem sprzedanych luksusowych aut, jednak wszystko wskazuje na to, że w bieżącym roku jego hegemonię przerwie inna niemiecka marka - Mercedes.
Tegoroczna różnica w tempie sprzedaży pomiędzy dwoma branżowymi gigantami jest dosyć wyraźna. W ciągu pierwszych siedmiu miesięcy, liczba aut dostarczonych przez Mercedes-Benz wzrosła o 12% i sięgnęła 1,17 mln. Dla porównania ten sam wskaźnik dla firmy BMW wyniósł jedynie 5,6%, co jest wynikiem ponad dwukrotnie gorszym. Z danych wynika, że Mercedes dostarczył już do tej pory o 30 tys. aut więcej niż jego odwieczny rywal. Jeżeli ten trend się utrzyma, obecny rok będzie pierwszym od dekady, w którym liderem na rynku stanie się marka inna niż BMW. Trzecie na liście Audi odnotowało wzrost sprzedaży na poziomie 5,1%, co przełożyło się na 1,1 mln dostarczonych aut.
Według informacji Bloomberga, znaczne wzrosty sprzedaży Mercedesa były spowodowane głównie poszerzeniem oferty samochodów typu SUV oraz wprowadzeniem nowej wersji biznesowego sedana klasy E. Z drugiej strony BMW do końca roku nie ma w planach odświeżenia swojego konkurencyjnego modelu z serii 5, a jego najnowszy samochód z serii 7 przegrał rywalizację ze swoim rywalem - Mercedesem klasy S.
Zarządzający BMW argumentują słabszą sprzedaż chęcią zabezpieczenia odpowiedniego poziomu rentowności. Według nich, wizja licznych zniżek prowadząca do spełnienia celów sprzedażowych może wydawać się kusząca, ale nie służy zyskowności biznesu.
Poza kategorią sprzedanych samochodów, BMW pozostaje na drugim miejscu również pod względem wypracowanej marży zysku. W drugim kwartale wskaźnik ten wyniósł 9,5%, w porównaniu do 10% Mercedesa. Tradycyjnie na najniższym stopniu podium znalazło się Audi z wynikiem 8,4%.
