Najpopularniejsza marka restauracyjna na świecie poinformowała o kolejnych zamknięciach. Do zlikwidowanych już w poprzednich miesiącach 350 restauracji, zarząd postanowił usunąć z sieci fast-food kolejne 350.



Spadki przychodów zmuszają przedstawicieli firmy do odważnych cięć kosztów, szczególnie w najmniej opłacalnych regionach – donosi „Fortune”. McDonald’s już od dłuższego czasu boryka się z niepewną sytuacją finansową i próbuje ratować swój biznes nowymi pomysłami, takimi jak sieć restauracji z naturalnymi posiłkami.
Większość z zamkniętych restauracji znajduje się w Stanach Zjednoczonych, Japonii i Chinach. Straty w klientach widoczne są szczególnie na rynku azjatyckim, gdzie sprzedaż z roku na rok maleje. Nowe sieci gastronomiczne podbierają McDonald’sowi klientów również w kraju ojczystym, gdzie sprzedaż spadła o ponad 2 proc. w I kw. bieżącego roku.
W Polsce firma ma ok. 350 restauracji – ostatnie likwidacje można zatem porównać do całkowitego wycofania się z dwóch krajów o podobnej sile nabywczej co Polska.
/mg