Futrzany robot nazwany Moflin stał się hitem w Japonii, zachwycając użytkowników możliwością rozwoju własnej osobowości i cech charakteru w zależności od sposobu „wychowania” – pisze dziennik „Mainichi”. Od listopada ub.r. sprzedano ponad 7 tys. sztuk, co przerosło oczekiwania twórców.


Moflin, stworzony przez koncern Casio Computer Co., potrafi rozpoznać swojego opiekuna i z pomocą sztucznej inteligencji uczy się jego preferencji poprzez interakcje, takie jak głaskanie czy przytulanie.
„Ludzie czują, że ich pupile różnią się od innych, ponieważ roboty, podobnie jak zwierzęta, wykazują indywidualne cechy osobowości i emocje, a do tego rosną i mają zmienne cykle snu” – zauważa Erina Ichikawa z Casio Computer. Według koncernu Moflin ma ponad 4 mln charakterystycznych cech osobowości.
Ichikawa zwraca uwagę, że produkt cieszy się szczególnym powodzeniem wśród kobiet w wieku 30-40 lat i z myślą o nich powstał.
Roboty, kosztujące 59,4 tys. jenów (ok. 1,4 tys. zł), dostępne są również z opcjonalnymi usługami, takimi jak czyszczenie futra.
Krzysztof Pawliszak (PAP)
krp/ akl/