Lidl wprowadza do sklepów pierwsze warzywa znakowane bezinwazyjnie, naturalnym światłem. Na początek będą to BIO dynia piżmowa oraz BIO seler. Sieć chce w ten sposób zrezygnować z części foliowych opakowań.
Lidl Polska planuje ograniczać ilość plastiku w opakowaniach marek własnych. Tylko w samym 2019 roku sieć zredukuje zużycie plastiku o ponad 800 ton.
Metoda tzw. natural brandingu, czyli wykorzystania wiązki światła do znakowania, jest zupełnie bezpieczna – w żaden sposób nie oddziałuje na strukturę i wartości odżywcze produktów. Z wykorzystaniem skoncentrowanej wiązki światła na warzywie pojawia się „tatuaż”. W ten sposób warzywa BIO będą dostępne bez opakowań, a informację o tym, że są to produkty BIO znajdziemy bezpośrednio na skórce.


– Ten sposób znakowania w żaden sposób nie ingeruje w warzywa, są one pełnowartościowe. Co więcej, po obraniu skórka jest w pełni kompostowalna – mówi Łukasz Gębka, właściciel Farmy Świętokrzyskiej.
Przeczytaj także
–Jako Lidl Polska przyjęliśmy istotne zobowiązanie w zakresie redukcji plastiku. Do 2025 roku 100% plastikowych opakowań produktów marek własnych będzie możliwa do recyklingu, jak również zredukujemy zużycie plastiku w opakowaniach jednostkowych i zbiorczych produktów marek Lidla o 20%. (...) Postawiliśmy pierwsze kroki, wycofując ze sprzedaży plastikowe naczynia jednorazowe. Do końca 2019 roku obniżymy zużycie plastiku o 800 ton dzięki ograniczeniu materiału PET w butelkach wody Saguaro (442 tony plastiku mniej) czy też stopniowo redukując materiał, z którego produkowane są opakowania mięsa i drobiu (217 ton plastiku mniej), wyeliminujemy także 150 ton plastiku dzięki sprzedaży warzyw i owoców luzem. Teraz zdecydowaliśmy się na kolejne, innowacyjne rozwiązanie, wprowadzając wspólnie z Farmą Świętokrzyską natural branding – podsumowuje Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communication, Lidl Polska.
Co pracownicy Biedronki, Lidla, Kauflandu i Carrefoura dostaną na święta? Sprawdziliśmy
Powerbank, zestaw sztućców, a może zniżka na zabawki? Biedronka, Lidl, Kaufland czy Carrefour rokrocznie proponują zatrudnionym benefity świąteczne. Niektóre z nich rozdają paczki nie tylko dzieciom swoich pracowników. Wiemy, jakie prezenty dla swoich zespołów przygotowały w tym roku popularne sieci handlowe.