REKLAMA

Lidl na wojnie z plastikiem. Oznakuje warzywa "świetlnymi tatuażami"

Katarzyna Waś-Smarczewska2019-12-03 09:10redaktor Bankier.pl
publikacja
2019-12-03 09:10

Lidl wprowadza do sklepów pierwsze warzywa znakowane bezinwazyjnie, naturalnym światłem. Na początek będą to BIO dynia piżmowa oraz BIO seler. Sieć chce w ten sposób zrezygnować z części foliowych opakowań.

Lidl Polska planuje ograniczać ilość plastiku w opakowaniach marek własnych. Tylko w samym 2019 roku sieć zredukuje zużycie plastiku o ponad 800 ton. 

Metoda tzw. natural brandingu, czyli wykorzystania wiązki światła do znakowania, jest zupełnie bezpieczna – w żaden sposób nie oddziałuje na strukturę i wartości odżywcze produktów. Z wykorzystaniem skoncentrowanej wiązki światła na warzywie pojawia się „tatuaż”. W ten sposób warzywa BIO będą dostępne bez opakowań, a informację o tym, że są to produkty BIO znajdziemy bezpośrednio na skórce.  

/ Lidl

– Ten sposób znakowania w żaden sposób nie ingeruje w warzywa, są one pełnowartościowe. Co więcej, po obraniu skórka jest w pełni kompostowalna – mówi Łukasz Gębka, właściciel Farmy Świętokrzyskiej.

  –Jako Lidl Polska przyjęliśmy istotne zobowiązanie w zakresie redukcji plastiku. Do 2025 roku 100% plastikowych opakowań produktów marek własnych będzie możliwa do recyklingu, jak również zredukujemy zużycie plastiku w opakowaniach jednostkowych i zbiorczych produktów marek Lidla o 20%. (...) Postawiliśmy pierwsze kroki, wycofując ze sprzedaży plastikowe naczynia jednorazowe. Do końca 2019 roku obniżymy zużycie plastiku o 800 ton dzięki ograniczeniu materiału PET w butelkach wody Saguaro (442 tony plastiku mniej) czy też stopniowo redukując materiał, z którego produkowane są opakowania mięsa i drobiu (217 ton plastiku mniej), wyeliminujemy także 150 ton plastiku dzięki sprzedaży warzyw i owoców luzem. Teraz zdecydowaliśmy się na kolejne, innowacyjne rozwiązanie, wprowadzając wspólnie z Farmą Świętokrzyską natural branding – podsumowuje Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communication, Lidl Polska.

Co pracownicy Biedronki, Lidla, Kauflandu i Carrefoura dostaną na święta? Sprawdziliśmy

Powerbank, zestaw sztućców, a może zniżka na zabawki? Biedronka, Lidl, Kaufland czy Carrefour rokrocznie proponują zatrudnionym benefity świąteczne. Niektóre z nich rozdają paczki nie tylko dzieciom swoich pracowników. Wiemy, jakie prezenty dla swoich zespołów przygotowały w tym roku popularne sieci handlowe.

 

Źródło:
Katarzyna Waś-Smarczewska
Katarzyna Waś-Smarczewska
redaktor Bankier.pl

Redaktor prowadząca Bankier.pl, wydawca. W zespole Bankier.pl od 2008 roku. Absolwentka wrocławskiej polonistyki i specjalizacji edytorskiej, dyplom o komunikacji internetowej obroniła u prof. Jana Miodka. Chce, aby Bankier.pl był najlepszym źródłem informacji - podanych językiem zrozumiałym także dla osób, które nie mają wykształcenia ekonomicznego, a chcą znać i rozumieć zagadnienia dotyczące finansów.

Tematy

Otwórz konto sobie i dziecku i zyskaj 200 zł w promocji na zakupy u naszych partnerów.

Komentarze (4)

dodaj komentarz
czytacz
Może niech mi jeszcze w światło zapakują te towary?I jak doniosę do domu to będę miał jaśniej?
cezary
az zygac mi sie chce jak czytam takie glupoty
slawko9999
Nie przeoadam za niemcami ale sa zorganizowani i porzadni. W oswiecimiu tez buty szczotki okulary i co sie dalo sortowali.
Oni rezygnuja z plastiku wiec czym polaczki beda palic w piecach. Przestana chodzic do lidla w koncu jak nie bedzie w ogole plastiku.
ballzhamon
Za te oznakowania BIO i organic to się powinno karać za wprowadzanie konsumentów w błąd. Istnieją warzywa które nie są bio albo nie są organiczne?

Powiązane: Zdrowa żywność

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki