REKLAMA

LPP zakłada w '17 52-53 proc. marży i 11 proc. wzrostu powierzchni; CAPEX 430 mln zł (aktl.)

2016-11-14 23:46
publikacja
2016-11-14 23:46

# dochodzą szczegóły z prezentacji #

Grupa LPP planuje w 2017 roku wzrost marży brutto do 52-53 proc. i wzrost powierzchni o 11 proc. rdr - podała spółka w raporcie kwartalnym. CAPEX w 2017 roku ma wynieść 430 mln zł wobec ok. 310 mln zł planowanych w tym roku.

W prezentacji grupa LPP podała, że celem na 2017 rok jest wzrost sprzedaży grupy powyżej wzrostu powierzchni (dodatnie LFL na wszystkich markach) oraz wzrost marży brutto w stosunku do poziomów z 2016 roku.

"Marża grupy powinna się znaleźć w przedziale 52-53 proc." - napisano w prezentacji.

W 2017 roku spółka planuje dwucyfrowy wzrost powierzchni, tj. 11 proc. rdr.

CAPEX w 2017 roku planowany jest na 430 mln zł (wzrost o 39 proc. rdr ze względu na przyrost powierzchni handlowej oraz wydatki na rozbudowę siedziby spółki - 80 mln zł).

LPP podało, że w roku 2016 planowane jest zwiększenie powierzchni sieci sklepów o 9 proc., czyli o około 75 tysięcy m2.

Planowany CAPEX w 2016 roku to ok. 310 mln zł (270 mln zł na nowe sklepy, 40 mln zł na modernizację), 37 proc. mniej rdr ze względu na wolniejszy przyrost powierzchni handlowej.

LPP podało, że planuje dalszą ekspansję na rynku niemieckim, rosyjskim, ukraińskim, a w 2017 roku również na Białorusi, Kazachstanie, Serbii i w Wielkiej Brytanii.

Grupa chce w Rosji zwiększyć w tym roku powierzchnię o 8 proc., a w 2017 roku o 14 proc. Planuje przyspieszyć rozwój na Ukrainie (3 proc. wzrostu powierzchni w 2016 roku i 24 proc. w 2017 roku).

Na Białorusi w ciągu dwóch lat powstać ma do trzech sklepów franczyzowych marki Reserved, pierwszy sklep otwarty będzie w I połowie przyszłego roku.

W Kazachstanie w ciągu trzech lat ma zostać otwartych pięć sklepów franczyzowych Reserved, pierwszy w IV kwartale 2017.

Na koniec 2017 roku sklepy Reserved mają być w 22 krajach.

Spółka chce dalej rozwijać e-commerce.

"W 2016 roku 4 nowe marki on line (Cropp, House, Mohito, Sinsay w 5 nowych krajach: Czechy, Słowacja, Węgry, Rumunia, Niemcy, a w 2017 roku Reserved on line w Rosji, na Ukrainie i w Wielkiej Brytanii" - podało LPP.

Celem spółki jest osiągnięcie do 2020 roku sprzedaży internetowej stanowiącej 7-8 proc. sprzedaży grupy.

Grupa poinformowała, że wśród czynników, które będą mieć w najbliższym czasie wpływ na wyniki są też m.in. presja na koszty SG&A/m2, w szczególności koszty personelu, ewentualny zakaz handlu w niedzielę i podatek od sprzedaży detalicznej.(PAP)

pel/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Najtańsze konta osobiste z premią – listopad 2020 r.

Najtańsze konta osobiste z premią – listopad 2020 r.

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki