LPP potwierdza zapowiadane wcześniej plany ekspansji na Wschód. Pierwszy sklep marki Reserved w Kazachstanie zostanie otwarty jeszcze w 2017 roku, a w ciągu pierwszych trzech lat obecności na tym rynku można spodziewać się nawet pięciu punktów sprzedaży.


O planach rozwoju działalności LPP na rynkach wschodnich jeszcze w tamtym roku pisał "Puls Biznesu". Zgodnie z tymi zapowiedziami, ubrania polskiej marki Reserved miały być dostępne m.in. w Kazachstanie do końca 2017 roku. O zamiarach debiutu LPP na tym rynku wspominano także podczas rozmów o potencjale Azji Centralnej dla polskich firm w ramach trwającej w Astanie międzynarodowej wystawy EXPO 2017. Teraz spółka LPP potwierdza wcześniejsze doniesienia.
W informacji przesłanej przez biuro prasowe LPP do redakcji Bankier.pl czytamy, że spółka potwierdza plany otwarcia pierwszego salonu marki Reserved w Kazachstanie. – Obecność naszych marek na tym rynku realizowana będzie w formule franczyzowej. Obecne plany inwestycyjne zakładają, że w pierwszej fazie rozwoju w Kazachstanie w ciągu trzech lat może powstać nawet pięć sklepów franczyzowych naszej flagowej marki – informuje Sławomir Ronkowski, dyrektor ds. komunikacji i zrównoważonego rozwoju LPP SA.
Zainteresowanie rynkiem kazachskim wśród polskich przedsiębiorstw może zwiększyć się w tym roku w związku z trwającą w stolicy tego kraju, Astanie, wystawą EXPO 2017. O szansach i barierach zaistnienia na tym rynku pisaliśmy w artykule "Kazachstan czeka na polski biznes".
Malwina Wrotniak