REKLAMA

PODCASTKoniec "cenowej wojenki" Lidla z Biedronką. Sieci „najtańsze” stały się najszybciej podnoszącymi ceny

2024-11-15 10:20
publikacja
2024-11-15 10:20

Tak skończyła się cenowa wojna Lidla z Biedronką. Nie ma zwycięzcy, ale są pokonani - i są to polscy konsumenci - zwraca uwagę w swoim artykule główny analityk Bankier.pl Krzysztof Kolany. O trudnej sytuacji spółek budowlanych z GPW pisze zaś Michał Kubicki. Te dwa tematy szczególnie poleca słuchaczom podcastu pt.: "Bankomat" redaktor naczelny Bankier.pl Andrzej Stec.

Koniec "cenowej wojenki" Lidla z Biedronką. Sieci „najtańsze” stały się najszybciej podnoszącymi ceny
Koniec "cenowej wojenki" Lidla z Biedronką. Sieci „najtańsze” stały się najszybciej podnoszącymi ceny
fot. Wlodzimierz Wasyluk / / FORUM

Podcast powstaje we współpracy Bankier.pl ze Związkiem Banków Polskich. W ciągu ok. 15 minut Związek Banków Polskich przedstawi najważniejsze wydarzenia z życia gospodarczego w kraju i na świecie minionego tygodnia, a redaktor naczelny Bankier.pl, Andrzej Stec - dwie, najchętniej czytane publikacje z portalu. W tym tygodniu to następujące tematy:

  1. Koniec "cenowej wojenki" Lidla z Biedronką. Zamiast "duszenia" cen, będzie "duszenie" konsumenta. Jesienią zakończyła się wojna marketingowa pomiędzy dwoma największymi sieciami handlowymi w Polsce. Zwycięzcy jednak za bardzo nie widać. Są za to pokonani, którymi finalnie okażą się polscy konsumenci. Więcej »

  2. Budownictwo na GPW przynosi straty. Branżowy lider hossy boleśnie spadł z piedestału. Do końca roku zostało jeszcze trochę sesji na GPW, ale już widać, że ubiegłoroczny branżowy lider hossy boleśnie spadł z piedestału. Giełdowa budowlanka odwzorowuje nastroje ważnego sektora polskiej gospodarki, który zmaga z się z licznymi trudnościami. Więcej »

Podcast trafia za pośrednictwem strony ZBP do ok. 50 lokalnych rozgłośni radiowych. Zamieszczamy go również na stronie Bankier.pl. Miłego słuchania!

Źródło:
Tematy
Orange Nieruchomości
Orange Nieruchomości
Advertisement

Komentarze (8)

dodaj komentarz
carlito1
To taka wojna cenowa dla umysłowych ameb... tutaj woja, a zyski z kwartału na kwartał coraz większe.....
bha
Czyli taka Wielka monopolistyczna wojna cenowa ale o większe Zyski?.
lebski_gosc
Ten naród nie zasługuje na cokolwiek dobrego,sam doprowadził do aktualnego stanu. Jednostki które jeszcze mają coś w głowach powinny opuścić ten teren a pospólstwo niech zje się nawzajem.
klimaciarz
Takie założenia, od początku, przyświecały właścicielom korpo. Strategia pozostawała zawsze ta sama. Przy wejściu na nowy rynek, dana sieć była dobrym pracodawcom, o bogatym zapleczu socjalnym, w miarę przyzwoitym wynagrodzeniu, oraz dobrej jakości narzędziami do wykonania pracy. Czas wdrożenia na rynek, to kilka lub kilkanaście Takie założenia, od początku, przyświecały właścicielom korpo. Strategia pozostawała zawsze ta sama. Przy wejściu na nowy rynek, dana sieć była dobrym pracodawcom, o bogatym zapleczu socjalnym, w miarę przyzwoitym wynagrodzeniu, oraz dobrej jakości narzędziami do wykonania pracy. Czas wdrożenia na rynek, to kilka lub kilkanaście lat, które jest traktowane, jak inwestycja. Już w trakcie tego czasu, powoli, z roku na rok, ogranicza się wydatki, zmniejsza zaplecze socjalne, cały czas, po cichutku, likwidując mniejszą, krajową konkurencję. Po tych kilku, lub kilkunastu latach mamy monopol korpo, które mogą narzucać ceny, jakie chcą, gdyż krajowa konkurencja jest już wycięta.

klimaciarz odpowiada jas2
Racja. Przepraszam.
tomitomi
tak , się buduje p-oLSKIE kieraty !

wiem ,żadna praca nie hańbi ! - ale , robić w chomącie ??

Powiązane: Podcast

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki