REKLAMA

Kobiecy pomysł na biznes: salon bielizny dopasowanej

Katarzyna Jeznach2010-10-29 06:00
publikacja
2010-10-29 06:00
Kobiecy pomysł na biznes: salon bielizny dopasowanej
Kobiecy pomysł na biznes: salon bielizny dopasowanej
/ thetaXstock

Dobrze dopasowana bielizna sprawia, że każda kobieta czuje się w niej komfortowo, poprawia to także jej samopoczucie. O tym, jak prowadzić sklep z dopasowaną bielizną i czy warto w taki biznes zainwestować rozmawiamy z Moniką Jaworską, właścicielką Dopasowana.pl.

Skąd pomysł na taki właśnie biznes?

Miałam problem ze znalezieniem dla siebie odpowiedniego biustonosza. Zaczęłam interesować się tematem, czytać o bra fittingu, eksperymentować, uczyć się. Zauważyłam, że kobiet w podobnej sytuacji jest dużo więcej i że w Polsce brakuje sklepów oferujących biustonosze w pełnej rozmiarówce. Kobiety robiły zakupy w sklepach internetowych za granicą, głównie w Anglii. Pomyślałam, że skoro kupują tam, to tym bardziej kupią w polskim sklepie.

Dlaczego zdecydowała się Pani na założenie własnej firmy, a nie na pracę na etacie?

Pracowałam w kilku miejscach, głównie w sklepach internetowych innej branży, ale gdy zauważyłam na rynku lukę w ofercie bielizny, postanowiłam założyć własny. Nie myślałam o podjęciu pracy u kogoś innego w tej branży, bo takich miejsc po prostu nie było. Miałam pomysł na prowadzenie sklepu i chciałam go poprowadzić sama. Swoboda samodzielnego podejmowania decyzji była kusząca. Z perspektywy czasu absolutnie nie żałuję wyboru.

Czy miała pani jakieś trudności w założeniu firmy?

Początki często są trudne, ale w moim przypadku nie było tak źle. Założenie działalności od strony formalnej poszło dość sprawnie.

Jaki jest popyt na tego rodzaju usługi?

Przez ostatnie 2 lata bardzo dużo zmieniło się na naszym rynku. Powstało kilkadziesiąt sklepów podobnych do mojego. Widać, że to dynamicznie rozwijająca się branża. Dopasowana.pl powstała w bardzo dobrym momencie. Kiedy kobiety słyszą o tym, że mogą stać się piękniejsze, bardziej atrakcyjne, pewne siebie dzięki bieliźnie, chcą to sprawdzić. Dowiadują się, że właściwie dobrany rozmiar biustonosza nie jest obojętny dla zdrowia, coraz częściej decydują się na weryfikację noszonych dotychczas rozmiarów. Czasem wymaga to zmiany przyzwyczajeń, ale naprawdę warto. Wiem to po sobie i widzę po reakcji moich klientek.

Raport specjalny Bankier.pl

Kobiecy pomysł na biznes


Kobiety udowadniają, że radzą sobie w biznesie nie gorzej niż mężczyźni. Panie zaskakują pomysłowością i kreatywnością, przezwyciężając bariery w prowadzeniu własnej firmy. Przeczytaj, jakie pomysły na biznes królują wśród Pań!



Czym Pani oferta wyróżnia się na tle konkurencji?

Staram się aby obsługa była wzorowa. Sklep stacjonarny dajekomfort nie tylko odwiedzającym nas kobietom (duże, wygodne, intymne przymierzalnie), ale także ich osobom towarzyszącym, które mogą wygodnie poczekać. Mam bardzo duży wybór bielizny, jest ona dobrze wyeksponowana. Stale poszerzam ofertę, tak aby każda kobieta znalazła coś dla siebie. Oczywiście oferujemy profesjonalny bra fitting.

Obserwuję rynek i w miarę możliwości wprowadzam nowe marki. Jako pierwsza wprowadziłam na polski rynek markę Curvy Cate. Kobiety niemające możliwości robienia zakupów w moim salonie w Warszawie, w sklepie internetowym otrzymają pełną pomoc w doborze właściwego rozmiaru bielizny.

Ile potrzeba środków na rozkręcenie takiego biznesu? Na co najwięcej trzeba przeznaczyć pieniędzy?

Pieniędzy potrzeba dużo. Najwięcej środków finansowych pochłania towar. Najważniejsza jest dostępność „od ręki”. Klient zawsze wybierze sklep, który ma nie tylko atrakcyjne ceny, ale też zrealizuje zamówienie jak najszybciej . Inwestycja w towar jest równie ważna w przypadku sklepu internetowego.

Co lepiej się sprawdza: sprzedaż internetowa, czy w sklepie? Czy klientki nie boją się kupować przez internet, kiedy nie mogą przymierzyć, sprawdzić stanika?

Z roku na rok coraz więcej osób w Polsce robi zakupy w sklepach internetowych, rośnie popularność tej formy sprzedaży. Wiele kobiet nie ma możliwości swobodnego korzystania ze sklepu stacjonarnego oferującego usługę bra fittingu.



W takiej sytuacji sklep internetowy jest niesłychaną wygodą. Jest też wygodniejszy dla kobiet zabieganych, mających bardzo mało czasu, ale też takich, które wolą spokojnie przed monitorem zrobić rekonesans oferty. Wówczas wspólnie, zdalnie staramy się dobrać rozmiar. Jest to możliwe. Wymaga po prostu większej cierpliwości we wzajemnej pracy bra fitterki z klientką. Często klientki podsyłają do mnie zdjęcia w zamówionej u mnie bieliźnie, ale też w swojej własnej. Poddają ocenie. To bardzo pomaga.

Dlatego bardzo dużą wagę przywiązuję do uatrakcyjniania obsługi i oferty sklepu internetowego. Oczywiście należy pamiętać, że zawsze istnieje możliwość zwrotu zakupionego towaru bądź jego wymiany. Nie ma tu zatem ryzyka, jest natomiast bardzo duża wygoda. Otwieramy komputer, wpisujemy adres sklepu, przeglądamy ofertę, konsultujemy z bra fitterką, wybieramy, klikamy, czekamy na dostawę.

Stacjonarnie oczywiście jest dużo łatwiej pomóc kobiecie, szybciej jesteśmy w stanie znaleźć właściwy rozmiar. Ponadto można realnie zapoznać się z ofertą, ale każdy jest inny. Jeden woli dotknąć, inny wygodnie oglądać na monitorze. Ja staram się zapewnić wygodę każdemu, w każdej sytuacji.

Sprawić, że kobiety będą wyglądać pięknie i czuć się komfortowo - chyba nie ma lepszej recepty na kobiecy biznes?

Dokładnie! Tym bardziej, jeżeli daje to satysfakcję. Mnie daje bardzo dużą. Lubię kontakt z ludźmi, rozmowy z nimi. Gdy widzę, że po kilkudziesięciu minutach spędzonych w przymierzalni kobieta staje się pewniejsza siebie i jest dumna ze swoich piersi, z ogólnego wyglądu – jest mi naprawdę miło! Kobiety wychodzą zadowolone, a potem wracają. Często z koleżanką, siostrą, córką... Taki biznes to czysta przyjemność.


Prowadzenie takiego biznesu musi przynosić wiele satysfakcji, czy tak jest ?

Zdecydowanie tak. Pamiętam radość z odnalezienia swojego właściwego rozmiaru, więc jeżeli dzięki mojej pracy inne kobiety czują się choć trochę podobnie, a widzę, że tak jest, to satysfakcja jest ogromna. Idealnie jest robić to, co się lubi, mieć pracę, którą się lubi, która pomaga innym.

Pani plany na przyszłość w związku z biznesem?

Oczywiście sprawić, aby dopasowana.pl była jeszcze atrakcyjniejsza dla kobiet. Nie tylko poprzez ofertę, ale też w swojej formule. Chciałabym docierać z bra fittingiem do miejsc, gdzie kobiety jeszcze nic o nim nie wiedzą. W planach są też nowe sklepy Dopasowanej.

Jaką radę miałaby Pani dla osób, które wahają się, czy założyć własną firmę?

Nie ma na to stuprocentowej recepty, ale na pewno trzeba uwierzyć w swoje siły, zrobić dokładne rozeznanie rynku, bardzo dokładny plan i przygotować się na ciężką pracę. Tyle na początek wystarczy.

Dziękuję za rozmowę.

Jeżeli masz ciekawy pomysł na biznes i go realizujesz - napisz do redakcji i podziel się z czytelnikami swoim doświadczeniem.

Katarzyna Jeznach
Bankier.pl

Źródło:
Tematy
Karta kredytowa - wygodny dostęp do dodatkowych pieniędzy

Karta kredytowa - wygodny dostęp do dodatkowych pieniędzy

Komentarze (1)

dodaj komentarz
~an
Gratuluje pomysłu i profesjonalizmu. Zbyt mało osób sprzedających bieliznę może się tym poszczycić, np. w T. standardem jest proponowanie większego obwodem stanika niż to potrzebne (nie ma 75E, to może 80D?) żenada.
3mam kciuki za tą branżę:)

Powiązane: Kobiecy pomysł na biznes

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki