REKLAMA

Kobiecy pomysł na biznes: bransoletki BIAGI

Barbara Sielicka2011-01-14 06:00
publikacja
2011-01-14 06:00
Kobiecy pomysł na biznes: bransoletki BIAGI
Kobiecy pomysł na biznes: bransoletki BIAGI
/ Bankier.pl

Marilyn Monroe mawiała, że diamenty to najlepsi przyjaciele kobiety. Zapewne stąd wzięło się jej zamiłowanie do biżuterii. Ale nie tylko jej. Która z pań nie chciałaby nosić oryginalnych i pięknych dodatków?

Dla wielu Polek posiadanie biżuterii jest potrzebą wręcz elementarną. Im bardziej jest ona autorska, tym bardziej osobista i bliska. Jak na tym zarobić? Otworzyć sklep, tak jak to zrobiła Agata Żurek, właścicielka „Niebieskiego Koralika”, w którym można skomponować i kupić jedyną w swoim rodzaju bransoletkę.

Skąd pomysł na taki biznes?

Kilka lat temu mąż przywiózł mi z zagranicy pierwszą bransoletkę i kilka koralików. Była to rzecz całkiem u nas nieznana, a mnie zachwyciła. Nawiązaliśmy kontakt z firmą Biagi, producentem biżuterii modularnej, a następnie zostaliśmy jej wyłącznym dystrybutorem w Polsce. Kupiliśmy pierwszą partię towaru i rozpoczęliśmy sprzedaż Biagi.

Dlaczego zdecydowała się Pani na założenie własnej firmy, a nie na pracę na etacie?

Takie rozwiązanie jest korzystne dla mnie, jako mamy. Dzięki własnej działalności przez dwa i pół roku opiekowałam się starszym synem zanim poszedł do przedszkola, a teraz opiekuję się młodszym, który ma 9 miesięcy. Wymaga to dużej organizacji i samodyscypliny, ale dzięki biznesowi w domu można być z dzieckiem do czasu, aż pójdzie do przedszkola. Jest czas na spacer i zabawę, jak i na pracę. Za to często pracuje się wieczorami, w porach kiedy etatowi pracownicy odpoczywają.

Dla mnie jednak priorytetem jest fakt wychowywania dzieci samodzielnie, a możliwość równoczesnego wsparcia domowego budżetu daje mi dużo satysfakcji.

Raport specjalny Bankier.pl

Kobiecy pomysł na biznes


Kobiety udowadniają, że radzą sobie w biznesie nie gorzej niż mężczyźni. Panie zaskakują pomysłowością i kreatywnością, przezwyciężając bariery w prowadzeniu własnej firmy. Przeczytaj, jakie pomysły na biznes królują wśród Pań!



Jaki jest popyt na tego rodzaju biżuterię? W końcu na rynku możemy znaleźć wiele innych, tańszych bransoletek.


Kiedy zaczynałam prowadzić "Niebieski Koralik" biżuteria modularna, którą składa się samemu, była produktem niszowym. W tej chwili, dzięki rozwojowi innych marek oferujących taką biżuterię, już prawie każdy ją kojarzy. Popyt jest bardzo duży. Idealne w tych bransoletkach jest to, że każdy może je kolekcjonować we własnym tempie. Bransoletki bazowe Biagi są zrobione w całości ze srebra próby 925. Są bardzo trwałe i porządnie wykonane. Kosztują od 119 do 169 złotych - więc jest to przyzwoita cena za tak dobrze wykonaną z kilkunastu gram srebra biżuterię.

Czym Pani oferta wyróżnia się na tle konkurencji?


Najważniejszą różnicą jest to, że inne firmy produkują bransoletki do zbierania koralików i osobno bransoletki do zbierania zawieszek tzw. charmsów. W oryginalnej biżuterii Biagi, dzięki specjalnym łącznikom, możemy kilka charmsów powiesić na bransoletce do zbierania koralików. Połączyć dwie koncepcje i dzięki temu jeszcze bardziej spersonalizować swoją bransoletkę.


Ponadto nasza biżuteria jest bardzo precyzyjnie wykonana - ze srebra i złota - a nie posrebrzanego metalu - i tym różni się od wielu produktów. A dzięki temu, że sprzedajemy przez internet możemy mieć ceny o 50% niższe od innych marek sprzedawanych w salonach, w centrach handlowych. Jest to również jedna z największych - jeśli nie największa - kolekcja dostępna na rynku. Składa się na nią ponad 1000 różnych elementów. Srebrnych koralików (beadsów) jest około 350 wzorów.

Zdarzało mi się nawet fotografować koraliki na bransoletce, gdy klientka chciała zobaczyć, jak to będzie wyglądało w zestawie.

Ile potrzeba środków na rozkręcenie takiego biznesu? Na co najwięcej trzeba przeznaczyć pieniędzy?


Najwięcej kosztuje sam towar. Przy sklepie internetowym trzeba pamiętać nie tylko o jego zrobieniu, ale również o marketingu i reklamie. Jeżeli chce się otworzyć stoisko czy stand w centrum handlowym, trzeba płacić czynsz i pensje dla pracowników. Pod tym względem sklep internetowy jest znacznie lepszym rozwiązaniem, chociaż nie inwestując w reklamę nie będziemy mieli w nim ruchu. My za cały towar płaciliśmy gotówką, bez odroczonych terminów płatności. Wszystkie wystawione w sklepie koraliki mamy fizycznie w magazynie, żeby były zawsze dostępne dla klientów. Przez 3 lata działalności sklepu zyski głównie inwestowaliśmy w towar.



Czy ma Pani wielu klientów? W jaki sposób ich Pani zdobywa?


Mamy wiele klientek i klientów. Najważniejsze, że są to stali klienci powracający do nas po nowe wzory i po prezenty dla bliskich. Zawsze ich prosimy, aby polecali nas swoim znajomym. To jeden ze sposobów sprawdzony przez lata. Inwestujemy w reklamę na Google, różnych portalach kobiecych oraz w wyszukiwarkach prezentów oraz spisach sklepów internetowych.

Które produkty klienci najczęściej kupują?


Najczęściej sprzedaje się bransoletka z zapięciem BIAGI. Dobrze sprzedają się także srebrne koraliki takie jak: serce, podkowa, wszystkie zwierzątka, koraliki w kształcie kulek z różnymi wzorami i fakturą oraz koraliki ze szkła murano i kamieni. Ostatnio wprowadziliśmy wiele nowych wzorów - koraliki z kryształami Swarovski, koraliki z perłami i bursztynami, które są teraz wielkim hitem. Te ostatnie powodują, że bransoletka jest bardziej kolorowa, wesoła.


Czy jest "klucz", wg którego komponuje się bransoletkę?

Nie ma jednego klucza. Niektóre klientki zbierają od kilku lat po jednym koraliku, inne kupują od razu całą bransoletkę. Są klientki, które kupują koraliki coś symbolizujące np. domki, wózeczki, autka, a są takie, które wybierają kulki o abstrakcyjnych wzorach. Tak samo jeśli chodzi o kolorystykę. Niektóre bransoletki są jednokolorowe np. tylko ze srebrnych koralików, a inne całe ze szkla murano we wszystkich kolorach tęczy. Jedno jest pewne, możliwości są nieograniczone. Właściwie tylko wyobraźnia ogranicza wygląd bransoletki, bo koralików jest tyle, że można je układać w miliony kompozycji.

Staram się wykorzystać fakt, że widzę te wszystkie koraliki na żywo. Ich piękne faktury i kolory. Dlatego wiele moich kompozycji można zobaczyć w sklepie w dziale Galeria, jak również w dziale Gotowe bransoletki. Staram się je opisać tak, jak ja spostrzegam przyszłą użytkowniczkę bransoletki. Układanie i fotografowanie bransoletek to jedno z moich ulubionych zajęć związanych z prowadzeniem sklepu. Mam okazję troszkę poszaleć artystycznie.


Współpracuje Pani z akcją Pajacyk. Dlaczego się Pani na to zdecydowała i jakie ma to powiązanie z biznesem?


Jesteśmy z mężem ludźmi otwartymi na pomaganie innym. Dzięki prowadzonemu biznesowi możemy to robić na większą skalę i w sposób bardziej zorganizowany. Za każde 100 złotych wydane w moim sklepie - przekazujemy pieniądze na 1 obiad dla dziecka. Temat dzieci jest nam tym bliższy, bo sami jesteśmy rodzicami i nie wyobrażamy sobie, aby dziecko mogło funkcjonować bez jednego ciepłego posiłku w ciągu dnia. Oprócz tego na stronie sklepu mamy banery schroniska dla zwierząt. Mam nadzieję, ze niektórzy z naszych klientów wpłacają dzięki temu pieniądze na zwierzaki. Na pewno w przyszłości będziemy chcieli podjąć się innych form pomocy. Być może wzorem innych firm jubilerskich będziemy sprzedawać produkty, z których sprzedaży zysk będzie w całości przeznaczony na działalność charytatywną.

Pani plany na przyszłość w związku z biznesem?

Dalsze prowadzenie Niebieskiego Koralika i rozwój sieci sprzedaży Biagi. Jeśli jakiś inny biznes to tylko taki, z którym byłabym emocjonalnie związana. Być może sala zabaw dla dzieci. To by się spodobało moim dzieciakom. Moim największym marzeniem jest stworzenie na Śląsku eko farmy, na której przedszkolaki mogłyby zobaczyć na żywo gospodarskie zwierzęta takie jak: krowy, owce czy kury itp. Mam jednak wątpliwości co do rentowności takiego pomysłu, więc na razie jest w sferze marzeń. Jedno jest pewne - nie chcę pracować na etacie!

Dziękuję za rozmowę.

Jeżeli masz ciekawy pomysł na biznes i go realizujesz - napisz do redakcji i podziel się z czytelnikami swoim doświadczeniem.

Barbara Sielicka
Bankier.pl
b.sielicka@bankier.pl

Źródło:
Tematy
Orange Nieruchomości
Orange Nieruchomości
Advertisement

Komentarze (6)

dodaj komentarz
~Katarzyna Popławska
Gratuluję Pani Agacie sprawnie działającej firmy i radości z bycia Mamą. Jestem klientką Niebieskiego Koralika od roku. Towar jest rzetelnie opisany, zdjęcia dokładne i piękne. Jako mamie bardziej odpowiada mi kupowanie w Niebieskim Koraliku niż strata czasu na wędrówki po centrum handlowym.
~MagdaD
Gratuluje Pani Agacie i życzę dalszych sukcesów, ten niepochlebny komentarz od Baraka- jest żałosny, widać że to kolejny internetowy malkontent. Tez jestem klientką Niebieskiego Koralika od początków jego powstania - biżuteria jest na najwyższym poziomie, dobra jakościowo, trwała a o marce Pandora nikt chyba jeszcze w Polsce nie Gratuluje Pani Agacie i życzę dalszych sukcesów, ten niepochlebny komentarz od Baraka- jest żałosny, widać że to kolejny internetowy malkontent. Tez jestem klientką Niebieskiego Koralika od początków jego powstania - biżuteria jest na najwyższym poziomie, dobra jakościowo, trwała a o marce Pandora nikt chyba jeszcze w Polsce nie słyszał gdy Pani Agata zaproponowała nam taka fajna zabawę w kolekcjonowanie osobistych koralików ;-)
~lobotomek
Diamods are a girl`s best friend.
To chyba jednak nie jedyni a najlepsi.
~ibnuppj
majEXX yncidmpuqwna, [url=http://zxszmnfwfijj.com/]zxszmnfwfijj[/url], [link=http://hndowbeigvbe.com/]hndowbeigvbe[/link], http://zaphkwxwlelh.com/
~Aleksandra Ziętek
Autor poprzedniego komentarza sądzi siebie wg innych, jak widać ściągnął nawet czyjeś imię i nazwisko, nie potrafi posłużyć się własnym... Tak się składa, że jestem klienką Niebieskiego Koralika od początku działalności. Biagi markuje produkty najwyższej jakości, ja mogę jako stała klientka coś o tym powiedzieć, wcześniej kupowałam Autor poprzedniego komentarza sądzi siebie wg innych, jak widać ściągnął nawet czyjeś imię i nazwisko, nie potrafi posłużyć się własnym... Tak się składa, że jestem klienką Niebieskiego Koralika od początku działalności. Biagi markuje produkty najwyższej jakości, ja mogę jako stała klientka coś o tym powiedzieć, wcześniej kupowałam je we Włoszech, bo w Polsce nie były dostępne. Gdy Niebieski Koralik wpowadził biżuterię na nasz rynek, wówczas chyba nikt w Polsce nawet nie słyszał o marce Pandora.... Oj Panie "Barak" czy jak Panu tam, jak to w oczy koli czyjś sukces....
~Barak Obama
Zawsze jest miejsce na takie podróby Pandory więc zwykłe prawo rynku. Produkt dla uboższych sfer... gdyby ta pani wymyśliła koraliki na sznurowadła albo zawieszki do butów i odniosła sukces to wtedy TAK bym ją podziwiał ale to jest zwykłe ściągniecie pomysłu za mniejsze pieniądze.

Powiązane: Kobiecy pomysł na biznes

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki