Japonia znana z rozwiniętej robotyki zaczyna coraz chętniej wykorzystywać swoje automaty do relacji z klientem. Niedawno roboty zaczął wykorzystywać jeden z japońskich banków, a teraz zapowiedziano otwarcie hotelu, którego obsługa byłaby w pewni zmechanizowana.


Na taki pomysł wpadła firma Huis Ten Bosch, która projektuje parki rozrywki. W ich hotelu o nazwie Henn na Hotel (z jap. Dziwny Hotel), gości mają obsługiwać humanoidalne recepcjonistki. Inwestycja już teraz jest nazywana najbardziej futurystycznym, tanim hotelem w branży – donosi portal CNN.
W pierwszej fazie budowy, w lipcu ma zostać oddany kompleks z 72 pokojami, a w drugiej (w 2016 r.) drugie tyle.

Budynek ma być energooszczędny i ekologiczny – energia będzie pochodzić z kolektorów słonecznych, a zamiast klimatyzacji sprawdzana będzie temperatura ciała gości w pokojach i na podstawie tych odczytów system automatycznie dostosuje temperaturę.
Ceny pokojów zostały wstępnie ustalone od 60 dolarów amerykańskich za noc w jednoosobowym pokoju, do 153 dolarów za pokój trzyosobowy. Szef spółki mówi, że chce zminimalizować koszty utrzymania, by zaproponować klientom najniższe ceny. Ma nadzieję, że uda się obsadzić 90 proc. obsługi hotelu robotami.
/mg