REKLAMA

"Ograniczyliśmy twoje konto dla własnej ochrony". Oszuści podszywają się pod ING

Dominika Florek2023-02-15 13:00redaktor Bankier.pl
publikacja
2023-02-15 13:00

ING Bank Śląski ostrzega przed oszustami, którzy podszywają się pod instytucję. Przestępcy stosują różne metody. Mogą straszyć klientów rzekomym zablokowaniem rachunku z powodu podejrzanych ruchów na koncie. Innym razem w e-mailu poinformują o braku aplikacji mobilnej i zachęcą do pobrania. W każdej sytuacji oszuści chcą wyłudzić dane lub doprowadzić do jej zainstalowania na urządzeniu złośliwego oprogramowania – alarmuje ING Bank Śląski. 

"Ograniczyliśmy twoje konto dla własnej ochrony". Oszuści podszywają się pod ING
"Ograniczyliśmy twoje konto dla własnej ochrony". Oszuści podszywają się pod ING
fot. Sirozy / / Shutterstock

"Nasz system wykrył, że nie masz zainstalowanej naszej aplikacji zabezpieczającej na swoim urządzeniu mobilnym. Z tego powodu Twoje konto zostało zablokowane. Wykonaj zalecane kroki, aby usunąć blokadę. Wszystkie blokady zostaną ponownie zniesione po ich wykonaniu" – czytamy w przykładzie fałszywej wiadomości e-mail wysyłanej przez oszustów podszywających się pod ING Bank Śląski.

Oszuści stosują różne metody. Czasami straszą rzekomym zablokowaniem rachunku bankowego. W takim przypadku wiadomość może wyglądać następująco: "Szanowny Kliencie, ponieważ stwierdziliśmy, że nie zainstalowałeś naszej aplikacji bezpieczeństwa na smartfonie. Niestety muszę ci powiedzieć, że ograniczyliśmy Twoje konto dla własnej ochrony". 

Innym razem poinformują o przychodzącej płatności: "Dla Twojej informacji; to powiadomienie o płatności jest wydawane na prośbę naszego klienta. Twoje firmowe konto bankowe kończące się na ***** zostało uznane za płatności przychodzącą. Więcej informacji znajduje się w załączonym dokumencie płatności".

"Zachowaj szczególną ostrożność, nie klikaj w podane linki i nie otwieraj załączników" – ostrzega ING w komunikacie prasowym. Szczegółowo popularne formy wyłudzeń danych opisał Wojciech Boczoń, więcej na ten temat można przeczytać tutaj

W trzecim kwartale ubiegłego roku banki odnotowały historycznie najwyższą liczbę transakcji oszukańczych kartami płatniczymi. Było ich 86 tys. – o 30 proc. więcej w ujęciu kwartał do kwartału. Można powiedzieć, że z wyłudzeniami spotykamy się na każdym kroku. Jak nie dać się oszukać? Nawet jeżeli nadawca e-maila przedstawia się jako pracownik banku, warto zadzwonić na infolinię i zweryfikować, czy faktycznie otrzymana wiadomość pochodzi od danej instytucji.

Sprawdź promocje ING Banku Śląskiego.

Kliknij, aby przejść dalej (Bankier.pl)
Źródło:
Dominika Florek
Dominika Florek
redaktor Bankier.pl

Redaktor prowadząca (p.o.) dział „Twoje Finanse – Biznes” w Bankier.pl. Doktorantka na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu. Zajmuje się tematyką podatkową i konsumencką, śledzi także nowości w sektorze MSP. Monitoruje ofertę produktów bankowych dla firm, przygotowując rankingi kont dla przedsiębiorców. Śledzi zmiany legislacyjne i ich wpływ na przedsiębiorców. Prywatnie zgłębia temat motywacji podatkowej polskich podatników. Wierzy, że dobra książka potrafi wytłumaczyć świat lepiej niż niejeden wykres. Tel.: +48 539 733 969

Tematy
Plan dla firm z nielimitowanym internetem i drugą kartą SIM za 0 zł. Sprawdź przez 3 miesiące za 0 zł z kodem FLEXBIZ.
Plan dla firm z nielimitowanym internetem i drugą kartą SIM za 0 zł. Sprawdź przez 3 miesiące za 0 zł z kodem FLEXBIZ.
Advertisement

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane: Cyberbezpieczeństwo

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki