H&M wprowadził internetową sprzedaż używanych ubrań w Szwecji. Wcześniej testował stacjonarne second handy. Zainwestował 4,6 mln euro.


H&M sprzedaje używane ubrania za pośrednictwem sklepu internetowego oraz stacjonarnie w Szwecji. Sieć współpracuje ze start-upem Sellpy zajmującym się internetową sprzedażą używanej odzieży. H&M inwestuje w Sellpy od 2015 roku. Obecnie po zakupie pakietu akcji za 4,6 mln euro jest posiadaczem 70% udziałów.
- Ciągle inwestujemy w Sellpy, ponieważ mocno wierzymy w firmę oraz założycieli. Sellpy ma unikalny zamknięty model biznesowy, który perfekcyjnie wpisuje się w wizję H&M. – mówi Nanna Andersen szefowa działu inwestycyjnego.
Sieć planuje rozszerzyć działalność second handu początkowo na rynek niemiecki.
Troska o środowisko staje się modna. Firmy toczą wojnę z plastikiem, szukają alternatywnych opakowań oraz rezygnują z plastikowych słomek. Sklepy spożywcze zachęcają do zabierania na zakupy własnych opakowań. Może to dobrze, bo według badań Polacy wyrzucają jedzenie za 2,5 tys. zł.
DF