REKLAMA

Coca-Cola na wojnie z plastikiem. Szuka alternatywnych opakowań

2019-09-16 11:55
publikacja
2019-09-16 11:55

Coca-Cola chce, by do 2030 r. w Polsce 100 proc. jej opakowań trafiało do recyklingu.

Coca-Cola na wojnie z plastikiem. Szuka alternatywnych opakowań
Coca-Cola na wojnie z plastikiem. Szuka alternatywnych opakowań
/ Bankier.pl
fot. Regis Duvignau / / Reuters

Coca-Cola w kartonie?

Jak wynika z raportu Global Commitment, Coca-Cola produkuje rocznie około 3 mln ton plastikowych opakowań. Wraz z ponad 150 innymi firmami z całego świata zobowiązała się w najbliższych latach do redukcji plastikowych odpadów. Do 2025 roku Coca-Cola chce wykorzystywać 100% opakowań, które są w pełni zdatne do recyklingu. Obecnie wskaźnik wynosi 87%. W ciągu 15 lat firma zmniejszyła zawartość plastiku w opakowaniach o 45%. 

Czy doczekamy się Coca-Coli w kartonach? Jak mówi Anna Solarek, dyrektor ds. komunikacji i kontaktów zewnętrznych Coca-Cola Poland Services, trwają poszukiwania nowych rozwiązań w kwestii opakowań. Do tej pory firma stworzyła butelkę wykonanną w 100% z materiałów z recyklingu oraz butelkę z roślinnej żywicy tzw. Plantbottle.

W ramach współpracy miasta stołecznego i Fundacji Nasza Ziemia Coca-Cola w Warszawie stanęły już dwa pierwsze recyklomaty. Docelowo w stolicy będzie ich dziesięć w ramach programu pilotażowego. Osoby używające recyklomatów za segregowanie odpadów otrzymują eco - punkty. Za wspieranie walki z plastikiem za uzbierane punkty można odebrać nagrody np. bilety do kina. 

Podatkowy rozkład jazdy i wskaźniki kadrowo-płacowe na 2023. Ściąga dla przedsiębiorcy

Podatkowy rozkład jazdy i wskaźniki kadrowo-płacowe na 2023. Ściąga dla przedsiębiorcy

Od stycznia 2023 r. zmieniły się wskaźniki kadrowo-płacowe. Prezentujemy najważniejsze zmiany. I zachęcamy do pobrania pliku pdf. Pobierz e-book bezpłatnie lub kup za 20 zł.
Masz pytanie? Napisz na marketing@bankier.pl

Pole wypełnione niepoprawnie!
Pole wypełnione niepoprawnie!
Jeśli chcesz fakturę, to wypełnij dalszą część formularza:
Pole wypełnione niepoprawnie!
Pole wypełnione niepoprawnie!
Pole wypełnione niepoprawnie!
Podaj kod w formacie xx-xxx!
Pole wypełnione niepoprawnie!

Rynek idzie na wojnę z plastikiem?

Do firm, które podpisały porozumienie Global Commitment oprócz Coca-Cola, należą m.in. Nestlé,która wytwarza 1,7 mln ton śmieci, Indorama Ventures PLC produkująca 6 ton odpadów. Większość przedsiębiorstw, które biorą udział w projekcie nie przedstawiło dokumentów dotyczących ilości wytwarzanych śmieci. 

Od 2021 roku w Unii Europejskiej wejdą w życie nowe przepisy zakazujące sprzedaż plastikowych opakowań jednokrotnego użytku. Firmy z różnych branż zaangażowały się w redukcje plastikowych odpadów. Działania podejmowane są w szerokim zakresie. Od zachęcania klientów do przychodzenia z własnymi opakowaniami w Carrefourze po testy opakowań wielokrotnego użytku przy zakupach internetowych w Zalando.

DF

Źródło:
Tematy
Tanie konto firmowe bez ograniczeń czasowych

Tanie konto firmowe bez ograniczeń czasowych

Komentarze (7)

dodaj komentarz
forfun
no to jak będą robić z żywicy to wytną drzewa - będzie bardziej ekologicznie ?
pc1974
A czemu jak zawsze nie mozna tego wszystkiego wywozić do Afryki ?
jendreka
Wszyscy idą na wojnę z plastikiem, tylko że na długoletnią. Pamiętam czasy kiedy Coca cola była w pięknych szklanych butelkach. Jakie to proste, tylko nie dla koncernów.
glos_rozsadku
butelki szklane droższe.

Powiązane: Wojna z plastikiem

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki