Coca-Cola chce, by do 2030 r. w Polsce 100 proc. jej opakowań trafiało do recyklingu.




Coca-Cola w kartonie?
Jak wynika z raportu Global Commitment, Coca-Cola produkuje rocznie około 3 mln ton plastikowych opakowań. Wraz z ponad 150 innymi firmami z całego świata zobowiązała się w najbliższych latach do redukcji plastikowych odpadów. Do 2025 roku Coca-Cola chce wykorzystywać 100% opakowań, które są w pełni zdatne do recyklingu. Obecnie wskaźnik wynosi 87%. W ciągu 15 lat firma zmniejszyła zawartość plastiku w opakowaniach o 45%.
Czy doczekamy się Coca-Coli w kartonach? Jak mówi Anna Solarek, dyrektor ds. komunikacji i kontaktów zewnętrznych Coca-Cola Poland Services, trwają poszukiwania nowych rozwiązań w kwestii opakowań. Do tej pory firma stworzyła butelkę wykonanną w 100% z materiałów z recyklingu oraz butelkę z roślinnej żywicy tzw. Plantbottle.
W ramach współpracy miasta stołecznego i Fundacji Nasza Ziemia

Podatkowy rozkład jazdy i wskaźniki kadrowo-płacowe na 2023. Ściąga dla przedsiębiorcy
Od stycznia 2023 r. zmieniły się wskaźniki kadrowo-płacowe. Prezentujemy najważniejsze zmiany. I zachęcamy do pobrania pliku pdf. Pobierz e-book bezpłatnie lub kup za 20 zł.
Masz pytanie? Napisz na marketing@bankier.pl
Rynek idzie na wojnę z plastikiem?
Do firm, które podpisały porozumienie Global Commitment oprócz Coca-Cola, należą m.in. Nestlé,która wytwarza 1,7 mln ton śmieci, Indorama Ventures PLC produkująca 6 ton odpadów. Większość przedsiębiorstw, które biorą udział w projekcie nie przedstawiło dokumentów dotyczących ilości wytwarzanych śmieci.
Od 2021 roku w Unii Europejskiej wejdą w życie nowe przepisy zakazujące sprzedaż plastikowych opakowań jednokrotnego użytku. Firmy z różnych branż zaangażowały się w redukcje plastikowych odpadów. Działania podejmowane są w szerokim zakresie. Od zachęcania klientów do przychodzenia z własnymi opakowaniami w Carrefourze po testy opakowań wielokrotnego użytku przy zakupach internetowych w Zalando.
DF