Ze słoikiem do Carrefoura – sieć promuje ideę "zero waste"

Z własnym słoikiem do marketu? Taką opcję wprowadził Carrefour, wpisując się w trend "zero waste", który polega na maksymalnym ograniczeniu produkowania odpadów. Na razie sieć testuje pomysł w Bydgoszczy, ale niewykluczone, że koncept dotrze do innych miast Polski.

(YAY Foto)

"Ze swoimi woreczkami, słoikami i pudełkami – tak w hipermarkecie Carrefour przy ul. Skarżyńskiego 2 w Bydgoszczy mogą zrobić zakupy klienci, którym bliska jest idea zero waste. Zakupy produktów na wagę do własnych opakowań to kolejne działanie realizowane przez sieć w ramach strategii opakowaniowej, której celem jest ochrona środowiska i walka z ogromną ilością odpadów opakowaniowych" przekazała sieć marketów Carreffour. 

Działania sieci mają służyć ograniczaniu odpadów. W sklepie klienci powinni przekazać opakowanie pracownikowi, który obsługuje dane stoisko i po wytarowaniu pudełka nałoży do niego towar. 

- W Carrefour dostrzegamy problem opakowań z tworzyw sztucznych, które znacząco zanieczyszczają środowisko. Dlatego w ubiegłym roku Grupa Carrefour podjęła zobowiązanie dotyczące polityki opakowaniowej. Jednym z jej głównych celów jest wprowadzenie 100% opakowań marki własnej nadających się do recyklingu lub kompostowania do 2025 roku. Globalnym działaniom firmy towarzyszą też lokalne inicjatywy, które wprowadzane są testowo przez poszczególne sklepy. Jedną z nich jest nasza propozycja zakupów z własnymi opakowaniami w Bydgoszczy. Do skorzystania z tej możliwości zapraszamy klientów poprzez specjalne oznaczenia w sklepie i dodatkową usługę na stoiskach tradycyjnych – mówi Barbara Kowalska, Dyrektor ds. Jakości i Zrównoważonego Rozwoju Carrefour Polska.

Carrefour Polska zamierza również do końca 2020 roku wprowadzić do sprzedaży torby kasowe pochodzące wyłącznie z recyklingu odpadów powstających w sklepach sieci. W ostatnim czasie to nie tylko Carrefour Polska wprowadził zmiany, które mają służyć ekologii. Media niedawno obiegła informacja o specjalnej półce w sklepach Lidla, gdzie klienci mogą kupić towar przeceniony o 70 proc. - specjalne strefy wyznaczone są banerem z hasłem: "Kupuję, nie marnuję".

Jak dotąd tylko niewielcy przedsiębiorcy promują zero waste w swoich sklepach. Jednym z takich przykładów jest sklep "Bez Pudła" zlokalizowany we Wrocławiu przy ulicy Grabiszyńskiej. W punkcie można kupić produkty spożywcze oraz chemię gospodarczą, którą przekłada się do przyniesionych opakowań. 

O co chodzi z ekotrendem?

Czym się różnią produkty eko, bio i organiczne? Co na ekologicznym rynku dopiero odkrywamy, a czym przestaliśmy się zachłystywać?

Źródło:
Firmy:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Jeszcze nikt nie skomentował tego artykułu - Twój komentarz może być pierwszy.

Nowy komentarz

Anuluj
Polecane
Najnowsze
Popularne