REKLAMA

Dziennikarze, którzy przynoszą miliony

2015-01-27 13:34
publikacja
2015-01-27 13:34
Dziennikarze, którzy przynoszą miliony
Dziennikarze, którzy przynoszą miliony
fot. PIOTR BLAWICKI /DDTVN / / EastNews

Gwiazdy dziennikarstwa i publicystki przyciągają reklamodawców i tym samym dają milionowe dochody telewizyjnym stacjom. "Dzień na Żywo" z oferty TVN 24 utrzymał swoje miejsce z 2014 roku i wśród propozycji publicystycznych okazał się najlepszą lokomotywą reklamową w polskiej telewizji także w 2014 roku.

Michał Cholewiński znalazł się w czołówce zestawienia najlepiej zarabiających dla swoich stacji (wówczas TVN 24) dziennikarzy. Obecnie pracuje w TVP Info (fot. PIOTR BLAWICKI /DDTVN / EastNews)

Dom mediowy Lowe Media przeanalizował przychody reklamowe telewizji pod kątem najbardziej "dochodowych gwiazd dziennikarstwa i publicystyki w roku 2014.

W zestawieniu na czołówkę najlepiej zarabiających dla swoich stacji dziennikarzy wysunęli się Michał Cholewiński, Dagmara Kaczmarek-Szałkow, Joanna Kryńska, Igor Sokołowski - prowadzący w TVN 24 (emitowany także w TVN 24 Biznes i Świat") "Dzień na Żywo". Ten program zarobił na reklamach 104,3 mln złotych (Michał Cholewiński od września pracuje dla TVP Info).

"Dzień na Żywo" wyprzedził propozycję emitowaną w kilku stacjach Polsatu - prowadzony przez Beatę Cholewińską, Joannę Górską, Bartosza Kurka, Mariusza Abramowicza i Krzysztofa Ibisza program "Nowy Dzień", który przyniósł 91,9 mln zł (w podsumowaniu 2013 roku "Nowy Dzień także znalazł się na drugim miejscu). Na trzecim miejscu uplasowali się Grzegorz Miecugow, Tomasz Sianecki, Wojciech Zimiński, Grzegorz Markowski. Prowadzony przez nich w TVN 24 program "Szkło Kontaktowe" zarobił 39,1 mln zł. Podobnie jak w wypadku dwóch najbardziej dochodowych programów publicystycznych również "Szkło Kontaktowe" powtórzyło miejsce z podsumowania 2013 roku.

  1. Michał Cholewiński, Dagmara Kaczmarek-Szałkow, Joanna Kryńska, Igor Sokołowski (Dzień na Żywo - TVN 24, TVN 24 BiS) - 104,3 mln zł

  2. Beata Cholewińska, Joanna Górska, Bartosz Kurek, Mariusz Abramowicz, Krzystzof Ibisz (Nowy Dzień - Polsat, Polsat News, Polsat News 2 [do czerwca Polsat Biznes]) - 91,9 mln zł

  3. Grzegorz Miecugow, Tomasz Sianecki, Wojciech Zimiński, Grzegorz Markowski (Szkło Kontaktowe - TVN 24) - 39,1 mln zł

  4. Elżbieta Jaworowicz (Sprawa dla Reportera - TVP 1) - 30,2 mln zł

  5. Michał Olszański (Ekspress Reporterów - TVP 2) - 25,3 mln zł

  6. Andrzej Morozowski, Maciej Knapik (Tak Jest - TVN 24) - 24,3 mln zł

  7. Tomasz Lis (Tomasz Lis na Żywo - TVP 2) - 22,2 mln zł

  8. Przemysław Talkowski (Państwo w Państwie - Polsat, Polsat News, Polsat News 2 [do czerwca Polsat Biznes]) -16,3 mln zł

  9. Piotr Jacoń, Krzysztof Górlicki (Dzień po Dniu - TVN 24, TVN 24 BiS) - 15,4 mln zł

  10. Ewa Gajewska, Maciej Stroiński (To jest Dzień - Polsat News) - 13,6 mln zł

Programy i gwiazdy publicystyki, które zajęły podium swą pozycję zawdzięczają głównie ogromnej ilości emisji (odpowiednio 51, 113, 16 tys.), a co za tym idzie przerw reklamowych pokazywanych przy danej pozycji. Warto odnotować, że nie są to najdroższe emisje.

Spoty reklamowe o najgorszym wskaźniku efektywności kosztowej CPP (koszt dotarcia do procenta grupy docelowej), znajdują się w drugiej/trzeciej dziesiątce, tak jak "Biznes dla Ludzi" (TVN24 BiŚ), "To Był Dzień na Świecie "(Polsat News2) czy "Na Pierwszym Planie" (TVP+TVP Info).

Natomiast na najdroższe programy (średni koszt reklamowego spotu 30 sekundowego liczony cennikowo, bez ewentualnych rabatów) natrafimy przy publicystyce na TVP1 ("Wszystko co Chcielibyście Wiedzieć o Giełdzie", "Sprawa dla Reportera", "Express Reporterów" czy "Tomasz Lis na Żywo") jednakże należy tez zauważyć, że są to pozycje generujące jedne z najwyższych oglądalności (GRP/spot) - komentuje najnowszy ranking Michał Bakalarczyk, senior media planner z domu mediowego Lowe Media.

Kwoty wzięte pod uwagę przy tworzeniu rankingu pochodzą z danych cennikowych stacji telewizyjnych i nie uwzględniają ewentualnych rabatów.

Źródło:Informacja prasowa
Tematy
Orange Nieruchomości
Orange Nieruchomości
Advertisement

Komentarze (6)

dodaj komentarz
~Aga
Niech ktoś tego faceta zwolni z tej tv, jego się nie da słuchać tym bardziej oglądać. Wiecznie przewraca oczami, jest stronniczy i zbyt pewny siebie. Błagam .. przez niego nie da się oglądać mojego ulubionego kanału ;(
~jaAla
To prawda ,podzielam Pani zdanie .Ten człowiek swoim słowotokiem powoduje to ,ze przelaczam kanal.Gada jak najety,przerywa rozmówcom,wstep do pytania to tyrada.Stawia pytania i w sumie sam na nie odpowiada,zadnej pokory szacunku dla nas widzow jak i rozmowcow.My chcemy się cos dowiedzieć od gości,a nie dziennikarzy.Do niego pasuje To prawda ,podzielam Pani zdanie .Ten człowiek swoim słowotokiem powoduje to ,ze przelaczam kanal.Gada jak najety,przerywa rozmówcom,wstep do pytania to tyrada.Stawia pytania i w sumie sam na nie odpowiada,zadnej pokory szacunku dla nas widzow jak i rozmowcow.My chcemy się cos dowiedzieć od gości,a nie dziennikarzy.Do niego pasuje jeszcze Igor chyba Kowalski i taka blondynka która prowadzi rano rozmowy i program minela 20-ta .Tacy mądralińscy.Ta sama polka.Porazka.Super natomiast jest Pan Czyz ,Pan Pietrasik,Pani Ola .Reszta da się wytrzymać.Pozdrawiam.PS.Troche poprawila się Pani Rudnik,nareszcie
~jaAla odpowiada ~jaAla
Igor Sokolowski nie Kowalski,a ta Pani to Karolina Lewicka która dodatkowo używa slow których przeciętny widz nie rozumie,ale to popisy.Czasami widać jak poluje żeby kogos w kozi rog zapedzic.
~Bartek
Podaliscie tylko miernoty nic nie warte, a gdzie nasz najlepsi dziennikarze tj. Ziemkiewicz, Warzycha, Karnowscy, Janecki i Wildstein. No gdzie?
~xbo
Im śmieszniejsza małpa w cyrku, tym więcej ludzi przychodzi.

Powiązane: Telewizja

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki