Wizytówek w sieci jest bez liku. Dlatego twoja, musi łatwo kojarzyć się z firmą, którą promuje. Musi też dać się zapamiętać, a przede wszystkim musi być tak trafnie dobraną nazwą, aby po wpisaniu w okno przeglądarki zaprowadziła potencjalnego klienta do twojej, a nie konkurencyjnej strony WWW. I tu z pomocą przychodzi domena internetowa, oryginalna i niepowtarzalna nazwa, która jest narzędziem umożliwiającym odnalezienie twojej firmy w sieci. Czy warto się w to bawić?
Są pieniądze w sieci
Potencjał marketingowy i zasięg internetu są ogromne. Potwierdzają to liczne raporty firm badawczych. W 2008 roku dostęp do sieci miało ok. 15 mln osób – to ogromna siła nabywcza. Jak wynika z badań firmy Gemius, 65 proc. internautów deklaruje, że korzysta z wyszukiwarek internetowych do poszukiwania informacji na temat interesującego ich produktu lub usługi. Popularność internetu jako narzędzia promocji sprzedaży wynika z relatywnie niskich kosztów dotarcia do potencjalnych klientów. A w sieci jest ich wielu .Jak podaje SMB rynek sprzedaży internetowej zwiększył się w 2008 roku o 36 proc., osiągając wartość 11 mld zł. Jeszcze wyraźniej, bo aż o 89 proc. wzrosła wartość towarów kupowanych w tradycyjnych sklepach na podstawie informacji z sieci. SMB przewiduje, że w bieżącym roku trend poszukiwania w sieci informacji o produktach, które kupowane są później w tradycyjnych sklepach, ma być coraz silniejszy. Zdaniem SMB wartość takich towarów osiągnie w bieżącym roku 25 mld zł, czyli będzie o ponad 45 proc. większa niż w 2008 roku. To oznacza tylko jedno – internet to doskonałe miejsce na promowanie firmy i podbijanie nowych rynków zbytu. Łącznikiem między firmą a rynkiem jest własna domena internetowa czyli unikatowa wizytówka w sieci.
Nie tylko promocja
Domena www to także narzędzie do walki z nieuczciwą konkurencją. Ktoś może wykorzystać popularność nazwy twojej firmy i „podszywać” się pod nią sprzedając inne produkty lub usługi. Wystarczy, że zdąży wykupić przed tobą domenę, której nazwa będzie odnosiła się do nazwy twojej firmy lub marki produktów które sprzedajesz. Powiedzmy, że sprzedajesz produkty pod dobrze kojarzona nazwą „ABCD”. Ktoś wykupując podobną domenę np. ABCD.waw.pl będzie sprzedawał na terenie Warszawy inne wyroby. Klienci, którzy nazwę ABCD kojarzą wyłącznie z twoimi wyrobami mogą się nie zorientować, że to co kupują to w rzeczywistości towar od innego producenta.
Gdzie szukać?
Jest wiele firm rejestrujących domeny internetowe. Warto skorzystać z ofert dedykowanych firmom w pakiecie z internetem i innymi rozwiązaniami. To szczególnie opłacalne rozwiązanie dla małych i średnich przedsiębiorstw, które szukają oszczędności. Niedawno wprowadzona oferta dla firm -domena w TP - jest okazją do nadania swojej witrynie www unikalnej nazwy, dzięki której internauta szybko na nią trafi. Rejestracja domeny jest sprawna i wygodna, bowiem wszystko dostajesz w jednym miejscu. U jednego dostawcy otrzymujesz domenę internetową, a także dostęp do internetu, hosting umożliwiający założenie własnej strony www i skrzynek pocztowych. Ponadto liczy się oszczędność – domena w tp jest dostępna już od 1 zł za 1 rok. Twoja Firma może wybrać domenę o dowolnej nazwie spośród określonych typów:
- polska - .pl
- globalna - .com, .net, .biz, .info, .org
- europejska - .eu
- funkcjonalna - .com.pl, .net.pl, .biz.pl, .info.pl, .org.pl
- regionalna - np.: waw.pl, kra.pl
Czytaj więcej:
- Jak otworzyć sklep w inernecie?
- Długość ma znaczenie - pamiętaj o pozycjonowaniu!
- Każde słowo ma swoją wartość
Jakub Krzysztof Szymaniak