Dino chce do końca '18 utrzymać dynamikę marży EBITDA

Dino Polska zakłada, że w 2018 r. wzrost sprzedaży LFL może być trochę niższy niż po trzech kwartałach, ale niezagrożony jest cel dwucyfrowego wzrostu - poinformował PAP Biznes prezes Szymon Piduch. Spółka chce utrzymać dynamikę wzrostu marży EBITDA o 0,2 pkt. proc. do końca roku, w '19 będzie pracować nad dalszą poprawą.

(fot. Katarzyna Waś-Smarczewska / Bankier.pl)

"Po trzech kwartałach wzrost LFL wynosi 12,4 proc. W całym roku może on być trochę niższy, ale dwucyfrowy wzrost jest niezagrożony" - powiedział PAP Biznes prezes Szymon Piduch.

Wzrost sprzedaży LFL Dino Polska, właściciela sieci supermarketów, wyniósł w trzecim kwartale tego roku 8,6 proc. rdr. W okresie styczeń-wrzesień 2018 r. wzrost sprzedaży LFL wyniósł 12,4 proc.

Prezes pytany o spodziewaną dynamikę wzrostu LFL w czwartym kwartale, odpowiedział: "Obserwujemy wzrost liczby zakupów dokonywanych w sklepach Dino oraz wzrost wartości przeciętnego paragonu. Jest to wspieranie przez wzrost dochodów rozporządzalnych polskich gospodarstw domowych. Uważamy, że pozytywne tendencje rynkowe będą kontynuowane i dalej powinniśmy obserwować silne wzrosty sprzedaży LFL".

Piduch wskazał, że pomimo silnej konkurencji i zakazu handlu w niedzielę sieć sklepów Dino notuje wzrost liczby zakupów i średniej wartości paragonu na bazie LFL. W całej sieci w pierwszych trzech kwartałach tego roku dziennie średnio o 28-proc. więcej klientów niż w 2017 r. dokonywało zakupów w marketach Dino.

Po trzech kwartałach skonsolidowane przychody Dino Polska osiągnęły poziom 4,3 mld zł i były 32 proc. wyższe rdr.

Narastająco od początku roku, EBIT wzrósł o 44,4 proc. rdr do 290 mln zł, a EBITDA wzrosła o 34,6 proc. rdr do 370,5 mln zł.

Marża EBITDA wyniosła 8,7 proc. i była o 0,2 pkt proc. wyższa rdr.

Spółka chce utrzymać taką dynamikę wzrostu marży EBITDA do końca roku. Liczy na dalszą poprawę w 2019.

"Wzrost marży EBITDA o 0,2 pkt proc. odnotowaliśmy po trzech kwartałach tego roku i taki poziom dynamiki chcielibyśmy utrzymać na koniec roku 2018. W przyszłym roku będziemy pracować nad dalszą poprawą" - powiedział Piduch.

Zysk brutto ze sprzedaży po trzech kwartałach wyniósł ok. 1 mld zł (wzrost o 36 proc. rdr), a w samym trzecim kwartale wzrósł o 33,3 proc. do 376,7 mln zł. Po trzech kwartałach zysk netto Dino Polska wzrósł o 48,4 proc. rdr do 208,7 mln zł.

Na koniec września 2018 roku sieć Dino liczyła 895 marketów, o 177 więcej niż przed rokiem. Łączna powierzchnia sali sprzedaży wynosiła 343.281 m kw.

Sieć marketów Dino powiększyła się w trzecim kwartale o 46 nowych sklepów, czyli o 5 więcej niż przed rokiem. Łącznie po trzech kwartałach sieć zwiększyła się o 120 sklepów w stosunku do 90 w analogicznym okresie ubiegłego roku.

"Do końca tego roku chcemy otworzyć jeszcze około 70 sklepów. W przyszłym roku zamierzamy otworzyć więcej sklepów niż w całym 2018 r." - powiedział Szymon Piduch.

Dino planuje przekroczyć liczbę 1.200 otwartych sklepów w 2020 r.

"Liczbę 1.200 sklepów zdefiniowaną w naszej strategii, przekroczymy w 2020 roku. Rozwijamy się organicznie i chcemy kontynuować dynamiczną ekspansję w kolejnych latach" - powiedział prezes.

Spółka podtrzymuje szacunki, że w tym roku łączna wartość inwestycji wyniesie 600-650 mln zł. W okresie 9 miesięcy 2018 r. nakłady inwestycyjne wyniosły 466 mln zł.

Prezes pytany o planowany CAPEX na 2019 rok, odpowiedział: "Tak szybki wzrost wiąże się także z dużymi inwestycjami. Reinwestujemy zyski i wraz ze wzrostem skali działania należy spodziewać się większych nakładów inwestycyjnych".

Anna Pełka (PAP Biznes)

pel/

Źródło: PAP Biznes
Firmy:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Jeszcze nikt nie skomentował tego artykułu - Twój komentarz może być pierwszy.

Nowy komentarz

Anuluj
DINOPL 3,31% 90,55
2018-11-15 17:00:00
WIG -0,94% 56 329,01
2018-11-15 17:05:00
WIG20 -1,30% 2 202,91
2018-11-15 17:05:00
WIG30 -1,03% 2 505,60
2018-11-15 17:15:00
MWIG40 -0,13% 3 874,07
2018-11-15 17:15:00
DAX -0,52% 11 353,67
2018-11-15 17:35:00
NASDAQ 1,72% 7 259,03
2018-11-15 22:02:00
SP500 1,06% 2 730,20
2018-11-15 21:59:00

Znajdź profil

Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.

Przemek Barankiewicz - Redaktor naczelny portalu Bankier.pl

Jesteśmy najważniejszym źródłem informacji dla inwestorów, a nie musisz płacić za nasze treści. To możliwe tylko dzięki wyświetlanym przez nas reklamom. Pozwól nam się dalej rozwijać i wyłącz adblocka na stronach Bankier.pl

Przemek Barankiewicz
Redaktor naczelny portalu Bankier.pl