Decathlon planuje zrewolucjonizować zakupy w swoich sklepach i w tym celu wprowadza technologię radiowego przesyłania danych. Jak wpłynie to na zakupy? Czy technologia zastąpi pracownika?
Producent i dostawca sprzętu sportowego Decathlon jako pierwszy w Polsce będzie wszystkie swoje produkty oznaczał tagiem RFID. Technologia radiowego przesyłania danych ma zmniejszyć kolejki i oszczędzić czas pracowników. Wprowadzone rozwiązanie umożliwi stałą kontrolę stanów magazynowych i identyfikację produktów w momencie, gdy płacimy za zakupy przy kasie.
Jeszcze w tym miesiącu Dechatlon ma zakończyć realizację projektu "100 proc. RFID", a następnie planuje ją wprowadzić we wszystkich swoich sklepach.
Jak działa RFID?
Technologia ta wykorzystuje fale radiowe do identyfikacji osób i przedmiotów. Produkt trafi do koszyka płatności bez konieczności jego skanowania. Do każdego przedmiotu przyczepione są tzw. tagi, czyli urządzenia zawierające zakodowane informacje. Dane są przekazywane za pomocą fal radiowych przy użyciu anteny oraz czytnika RFID.
Podobne rozwiązania są wykorzystywane w przemyśle oraz w handlu w celu oznaczania surowców, towarów czy wyrobów, aby je dokładniej zewidencjonować. Radiowe przesyłanie danych może zapobiec fałszerstwom i ułatwić inwentaryzację. Ten sposób znakowania towarów szybko znajduje wadliwe i niebezpieczne przedmioty oraz alarmuje, by wycofać je ze sprzedaży.
Czy wprowadzenie RFID oznacza zwolnienia?
– Technologia radiowego przesyłania danych pomaga naszej sieci usprawniać procesy kasowe, pozwalając wygospodarować oszczędności w czasie pracy zespołów. To oznacza, że pracownicy mogą poświęcić go więcej na obsługę klientów i pomóc im w wyborze odpowiednich produktów. Wprowadzenie technologii RFID nie jest żadnym zagrożeniem dla naszych pracowników i nie spowoduje redukcji etatów. Wręcz przeciwnie, to szansa na wykonywanie ciekawszych i bardziej rozwojowych zadań, na których będą mogli się teraz skupiać – tłumaczy Wojciech Kozłowski, rzecznik prasowy Decathlonu.
Rozwiązanie wprowadzone przez sieć zapewne poprawi jakość obsługi w sieci sklepów oraz zrewolucjonizuje handel w Polsce.
























































