REKLAMA

Coraz bardziej popularny lifting odzieży. Wartość polskiego rynku tekstyliów rośnie

2024-10-23 08:04
publikacja
2024-10-23 08:04

Wartość polskiego rynku odzieży i obuwia w 2024 roku wzrośnie o 4 proc. rdr i wyniesie niemal 60 mld zł - ocenia firma badawcza PMR Market Experts.

Coraz bardziej popularny lifting odzieży. Wartość polskiego rynku tekstyliów rośnie
Coraz bardziej popularny lifting odzieży. Wartość polskiego rynku tekstyliów rośnie
fot. fancy / / Shutterstock

"Zgodnie z najnowszymi danymi PMR Market Experts, wartość polskiego rynku odzieży i obuwia, obejmującego także bieliznę i akcesoria, w 2024 roku wyniesie niemal 60 mld złotych. Oznacza to wzrost o 4 proc. rdr, co potwierdza stabilność tego sektora, pomimo zmieniających się warunków gospodarczych" - napisano w raporcie.

Zgodnie z danymi PMR odzież stanowi główną część, reprezentując około 70 proc. całej wartości sektora.

"Jednak to akcesoria modowe cieszą się największą dynamiką wzrostu, notując około 6 proc. wzrostu rdr. To z kolei wskazuje na rosnące zainteresowanie dodatkami modowymi. Zwiększone zapotrzebowanie na akcesoria odzwierciedla zmieniające się preferencje konsumentów – ci coraz częściej inwestują w elementy uzupełniające garderobę, podkreślając swój indywidualny styl" - napisano.

Autorzy badania piszą, że przewidywania na najbliższe lata wskazują na dalszy wzrost rynku, choć jego dynamika będzie zależna od wielu czynników, w tym rozwoju e-commerce, sytuacji gospodarczej oraz zmieniających się preferencji konsumenckich.

Według raportu głównym kanałem sprzedaży na polskim rynku odzieży i obuwia pozostają sieci odzieżowe, które odpowiadają za niemal 48 proc. całkowitej sprzedaży.

"To one nadają ton rynkowi, kreując trendy i promując nowe kolekcje. Jednocześnie sprzedaż internetowa, obejmująca już jedną trzecią rynku, stale rośnie. E-commerce odgrywa kluczową rolę w zakupach, szczególnie w kontekście post-pandemicznych nawyków zakupowych. Konsumenci coraz chętniej korzystają z e-sklepów, co jest wynikiem zarówno wygody, jak i szerszego asortymentu dostępnego w internecie" - napisano.

PMR podaje, że dystrybucja odbywa się także poprzez inne kanały, takie jak dyskonty niespożywcze, bazary i sklepy wielobranżowe. Dyskonty odgrywają coraz większą rolę, szczególnie w segmencie mody budżetowej, gdzie klienci szukają atrakcyjnych cen. Mimo rosnącej roli e-commerce, sklepy stacjonarne nadal stanowią ważny element krajobrazu handlowego. (PAP Biznes)

map/ gor/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Plan dla firm z nielimitowanym internetem i drugą kartą SIM za 0 zł. Sprawdź przez 3 miesiące za 0 zł z kodem FLEXBIZ.
Plan dla firm z nielimitowanym internetem i drugą kartą SIM za 0 zł. Sprawdź przez 3 miesiące za 0 zł z kodem FLEXBIZ.
Advertisement

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane: Moda, odzież, ubrania, przemysł tekstylny

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki