REKLAMA
KONFLIKT ROSJA-UKRAINA

Chińskie retorsje wobec H&M za rezygnację z bawełny z Sinciangu

2021-03-24 19:10
publikacja
2021-03-24 19:10
Chińskie retorsje wobec H&M za rezygnację z bawełny z Sinciangu
Chińskie retorsje wobec H&M za rezygnację z bawełny z Sinciangu
fot. Tatyana O /

Produkty szwedzkiej firma odzieżowej H&M zostały usunięte w środę z kilku chińskich sklepów internetowych, a spółka stała się przedmiotem krytyki państwowych mediów. To reakcja na deklarację koncernu, że nie będzie używał bawełny mogącej być produktem pracy przymusowej Ujgurów w regionie Sinciang - pisze AFP.

Jak podała agencja, sklep H&M był w środę niedostępny na platformie Tmall należącej do chińskiego giganta e-commerce, Alibaby. Ponadto chiński dziennik "Renmin Ribao" informował, że produkty szwedzkiej firmy zniknęły z wyszukiwarek największego chińskiego portalu sprzedaży online JD.com.

Jednocześnie komentatorzy państwowej telewizji CCTV i innych mediów oskarżyli firmę o "kłamstwa" i "ukryte intencje", zaś dwoje chińskich aktorów, którzy brali wcześniej udział w kampaniach reklamowych H&M, publicznie zerwało związki z producentem odzieży. Jak tłumaczyła aktorka Victoria Song, "interes kraju jest ponad wszystkim".

Jak komentuje AFP, powodem tych reakcji jest ubiegłoroczny komunikat H&M, w którym firma wyraziła zaniepokojenie doniesieniami "zawierającymi oskarżenia o używanie pracy przymusowej" Ujgurów. Zadeklarowała, że nie będzie korzystała z bawełny pochodzącej z Sinciangu oraz zerwie związki z producentem włókna oskarżanym o korzystanie z pracy przymusowej.

Nie wiadomo, dlaczego dawny komunikat firmy wzbudził w Chinach kontrowersje dopiero miesiące po jego publikacji - zauważa Reuters.

Oświadczenie H&M było reakcją na raport australijskiej organizacji Australian Strategic Policy Institute, w którym spółka została oskarżona o korzystanie "potencjalnie bezpośrednio lub pośrednio" z niewolniczej pracy Ujgurów internowanych w "obozach reedukacyjnych".

W środę chińska filia H&M wydała komunikat, w którym zapewniła, że szanuje chińskich konsumentów i jest długoterminowo zaangażowana w inwestycję i rozwój w Chinach. Oświadczyła jednocześnie, że zarządza swoimi łańcuchami dostaw w przejrzysty sposób i zapewnia, by jej dostawcy spełniali normy etyczne i "nie reprezentowali żadnej pozycji politycznej". (PAP)

osk/ akl/

Źródło:PAP
Tematy
Nawet 360 zł z Kontem 360° w Banku Millennium

Nawet 360 zł z Kontem 360° w Banku Millennium

Komentarze (6)

dodaj komentarz
secundus
za to dżenderyzm to w ich reklamach gra ważną rolę
itso_tea_earl_grey_hot
H&M Brawo ! czekamy na więcej firm !
ajwaj_
Jesli hennes & mauritz (h&m), nic wielkiego w Chinach
30 mld €
nie chce byc na rynku jak ca USA + Europa razem
znajda sie inni
jes
To się ajajwajek oburzył na krytykę chińskiego zamordyzmu :)
Takich jak ty ajwaj, zdrajców, powinno się stawiać pod mur, bez procesu.
ajwaj_ odpowiada jes
nie dopisuj sie do mnie obciachu
koncz podstawówke

Powiązane: Chiny

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki